Přečteno: Ink- Jiskra

Může obsahovat spoilery k prvnímu dílu - odkaz.
Autor: Alice Broadway
Překlad: Martina Buchlová
Počet stran: 296
Rok vydání: 2018/ překlad 2018
 Nakladatelství: MOBA
Anotace:  Leora je v šoku: zpochybňuje všechno, co kdy věděla o sobě i své rodině, a všechny ve svém okolí podezřívá. Dokáže se svým původem někdy zapadnout mezi ostatní? Ve snaze najít odpovědi na nespočet otázek, které jí víří hlavou, se vydává na cestu za svou tajemnou kmotrou. Najde tam klid, bezpečí a útěchu, anebo se ocitne v jámě lvové? Nová kniha autorky, jejíž kniha INK – Tajemství kůže se stala světovou literární senzací, krok za krokem odhaluje tajemství Leořiny rodiny i celého společenství, ve kterém se vám každý zásadní životní moment dostane doslova pod kůži – jako tetování.

Z mého pohledu...
Na druhý díl jsem se neskutečně těšila už od chvíle, kdy jsem dočetla první. Předpokládala jsem ale, že druhý díl jen tak nevyjde a o to více jsem byla překvapená, když se mi MOBA ozvala s nabídkou pokračování a vůbec jsem nečekala, že ji zvládnou vydat takhle rychle. 

Po dočtení první knihy jsem navíc zůstala v napětí a čekala, jak příběh bude pokračovat. Hlavní zvrat tehdy přišel až na konci a autorka si tak vystavěla prostor pro další pokračování, které na sebe nenechalo (v případě překladu) dlouho čekat.

Hned na začátku druhého dílu se Leora musí vydat do Vranova, kde má žít mezi prázdnými a získat důkazy, které ostatní přesvědčí k boji.
Jak už ale Leoru známe, nenechá si nic přikazovat a "výlet" do Vranova alespoň z počátku bere jako šanci najít sama sebe a zjistit, odkud pochází. Zároveň musí poznat i druhou stranu - tedy prázdné.
Ukazuje se totiž, že každý má svou verzi příběhu a na každé je zcela jistě kousek pravdy. Kde je ale ta správná cesta?
V tuto chvíli je na čtenáři, který pohled upřednostní a kterou pravdu považuje za tu správnou.

Autorka v prvním díle skvěle vystavěla svět potetovaných (i když nebyl nijak složitý - v jednoduchosti je síla) a stejně dobře nyní představila i svět prázdných. Je vidět, že má ohromnou fantazii a i když mnohdy docela dost popisovala, vše plynulo tak nějak přirozeně.
V Jiskře se toho ale děje opravdu hodně a událostí je zde více, než v prvním díle.

Autorka píše opravdu čtivě a tak děj ubíhá neskutečnou rychlostí. Kniha navíc končí v docela podstatnou chvíli a my jako čtenáři můžeme jenom přemýšlet, co se bude dít dál.

V závěru jsem ráda, že jsem této sérii dala šanci. Zároveň mě těší, že se nejednalo o vycpávkový druhý díl a kniha je stejně skvělá, jako ta první.

Za zaslání mockrát děkuji nakladatelství MOBA.



Komentáře

Oblíbené příspěvky