Přečteno: Sleduj mě

Omlouvám se za tu podzimní fotku, ale chtěla jsem vám vydat recenzi co nejdříve
a fotit knihu znova by znamenalo posun klidně o den až dva (přeci jenom venku je
tma už docela brzy)
Autor: A. V. Geigerová
Překlad: Anna Křivánková
Počet stran: 352
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: YOLI
Odkaz na ČBDB
Anotace: Populární zpěvák Eric Thorn už má svých fanynek po krk. Jejich uctívání se mu zdá přehnané. Rozhodne se proto založit si na Twitteru falešný účet @EricThornSmrdí a trochu sám sebe pomluvit. Jeho původní záměr vystřelit si ze své největší fanynky Tessy ale naprosto selže a jejich komunikace se zcela nečekaně vyvine v romantický vztah. Když se však rozhodnou setkat IRL, na povrch začnou vycházet nebezpečná tajemství.
Fanouškovství se může rychle změnit v posedlost. A jedno kliknutí na ikonu "Sledovat" může být smrtící...

Z mého pohledu...
Na knihu mě nalákala především slibná anotace a taky 3.8 hvězdiček a samé dobré recenze na goodreads. Kniha je ale propagovaná jako thriller a to je hlavní kámen úrazu, protože ať jsem hledala sebevíc, thriller to pro mě byl až tak v posledních třiceti stranách. A to z 352 stran rozhodně není moc.

Další problém je anotace. Zrovna u YOLI mám s anotacemi docela často problém a našla jsem i takovou, která prozrazuje podstatnou skutečnost (objevující se až v POLOVINĚ KNIHY!). Konkrétně se jednalo o Tisíc polibků a kdo jste četl recenzi, víte o čem mluvím.

Tentokrát mám pro změnu docela problém s obsahem anotace. Očekávám, že anotace mi řekne, co se bude v knize dít a naláká mě k tomu si ji přečíst. Ale když píšu "co se bude v knize dít" úplně tím nevyžaduji, aby mi převyprávěla dvě třetiny děje. A já tímto žádám a prosím YOLI, aby se naučili psát anotace a nepřevyprávěli nám půlku knihy.

Ale konečně k samotnému příběhu... 
Tento příběh má obrovský potenciál. Téma internetu, sociálních sítí a fanatického sledování (mnohdy hraničícího se stalkováním) je něco, co se dá skvěle využít. Do toho psychické zdraví - agorafobie hlavní hrdinky a těžký život někoho, kdo je známý. Špetka romantiky jako třešnička navrch a máme tu knihu, kterou si sakra chcete přečíst, protože je skvělá!

Autorka to ale tak trochu zazdila a obrovský potenciál příběhu nevyužila všechen tak, jak by bývala mohla. Kniha je sice opravdu hodně čtivá, ale téměř nic se v ní neděje a klasické thrillerové napětí přichází až ke konci.

Pravou ale je, že příběh mě natolik pohltil, že jsem knihu přečetla za pár hodin a nemohla jsem přestat. Navíc se střídají různé druhy - zprávy, policejní vyšetřování, tweety, klasické vyprávění...

A nakonec - epilog.
Už jsem to s knihou vzdávala a skoro jsem ji ohodnotila 70% s tím, že "tak teda dobrý, ale žádnej zázrak". Po přečtení epilogu (mimochodem jsem ho četla dvakrát) jsem ale ihned šla hledat, jestli má další díly (mimochodem ano, má) a nakonec jsem ji ohodnotila 75% s tím, že epilog tomu dal úplně jinou formu a já doufám, že autorka v druhém díle využila všechno to, co si v prvním připravovala. A taky doufám, že u nás vyjde překlad, protože nakonec bych si i ten druhý díl ráda přečetla.

Četli jste v poslední době nějakou knihu, kterou doslova zachránilo posledních pár stran?

Komentáře

  1. Knihu už mám nachystanou k přečtení, teď už jen dočíst knihy, které mám momentálně v pořadníku a pustit se do ní! :-)
    Jinak k tvé otázce, já bych řekla, že u mě to bylo Oba na konci zemřou. Do poloviny jsem se tak trochu nudila, i když vím, že to bylo samozřejmě téma k zamyšlení. Jenže bohužel jsem asi nebyla naladěna na dobrou vlnu a příběh se mi zdál velmi průměrný. Zachránil to až konec, od kterého jsem se nakonec nemohla ani odtrhnout. A díky tomu jsem dala kniha myslím 3-3,5 hvězdiček.

    OdpovědětVymazat
  2. Sleduj mě jsem také četla a byla jsem z knihy docela zklamaná. A ani ten konec mě tolik nedostal a nepřesvědčil, ale chtěla bych se dozvědět, co se stalo, takže dvojku si určitě přečtu. A jsem moc ráda, že knihu v překladu vydá Yoli, protože do angličtiny se mi jít nechce. :D Tak snad ta dvojka bude lepší!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky