Přečteno: Holka ze sekáče

Autor: Tereza Kratochvílová
Počet stran: 200
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: CPRESS
Anotace: Nejsem žádná holka, která prodává oblečení v second handu. Jsem holka, kterou vlastní mamka nechala napospas v porodnici. Rozhodla jsem se vyprávět svůj příběh o tom, jaký to je být adoptovaným dítětem, teenagerem bez biologických rodičů a dospělým, co se s tím vším musí nějak vyrovnat. Píšu o hledání vlastní identity a kořenů. O tom, že věci nejsou černobílý. Odkrývám prekérní situace, s nimiž se adoptovaní během života setkávají. Jsem sice holka z druhý ruky, ale taky originál a strůjce vlastního života.

Z mého pohledu...
Jaké to je být adoptovaným dítětem? Čím vším si člověk musí projít už v dětství a o to víc poté v období dospívání? A jak se s tím vším vyrovnat?

Tereza Kratochvílová, autorka knihy, kterou možná znáte především z videí na YouTube, se rozhodla pomocí knihy vyprávět svůj příběh - tedy příběh adoptované dívky. Knížku psala společně se svou mamkou - společně si nejprve řekly, která období jsou pro autorku zásadní a každá k nim poté něco napsala. Střídají se tak kapitoly z pohledu rodičů a z pohledu Terezy a nechybí ani spousta fotek.

Příběh začíná vyprávěním Terezčiny adoptivní maminky, která píše o tom, proč a jak se vlastně dostali k tomu si dítě adoptovat. Především její vyprávění je psáno formou deníku a je hodně osobní, díky čemuž vás kniha ještě víc vtáhne a lépe se vcítíte do situace.

Jak autorka sama říká, je to vlastně autobiografie, tedy její vlastní příběh. A je to skutečně silný příběh, ve kterém se dozvíte hodně o tom, čím vším si adoptované dítě musí projít. Navíc je moc hezky napsaný a děj rychle utíká. Abych pravdu řekla, přečetla jsem ho za jeden jediný den a vlastně jsem se nemohla odtrhnout.

Pochválit bych chtěla také obálku, která i když se mi zprvu vůbec nelíbila, nakonec si mě získala právě svou originalitou a trochu zvláštním stylem kresby.

Po dočtení ve mně zůstává pocit vděku - za to, jakou mám rodinu a jak dobře se vlastně mám. A samozřejmě velký obdiv autorce.

Hodnotím 90% a jestli hledáte silný příběh a knihu, která ve vás probudí spoustu emocí a svým dějem vás vtáhne tak, že ji budete chtít co nejdřív dočíst a ideálně vůbec neodkládat, tohle je ta pravá.

Za zaslání děkuji Albatrosmedia.
Knihu si můžete blíže prohlédnout případně rovnou objednat zde.

Komentáře

  1. Kniha vypadá opravu zajímavě. Navíc pokud se jedná o autobiografii... věřím, že je to silné čtení. Mě se obálka líbila na první pohled. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Terku jsem dřív sledovala na youtube a na instagramu. Její tvorba teď jde mimo mě, ale její knihu si chci rozhodně přečíst. Mě se naopak obálka líbí od samého začátku. :)

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak takovou knihu bych si hrozně jednou ráda přečetla. Je to hlavně proto Odkaz na hlavní stránku a mám z toho velikou radost, že se někde dají i sehnět knihy, které se dají takto personifikovat přímo na mne :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky