Přečteno: Časovaná bomba

Autor: Joelle Charbonneau
Překlad: Alžběta Kalinová
Počet stran: 264
Rok vydání: 2018/ překlad 2019
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Kongresmanova dcera, která musí být za každých okolností dokonalá. Hvězdný zadák s tajemstvím. Kluk, jehož unavuje, že ho všichni přehlížejí. Klarinetista, co se přestal snažit zapadnout. Osiřelý rebel, jenž chce někomu udělit lekci. Mladík, který si přeje, aby lidé vnímali jeho osobnost, ne náboženské vyznání.

Nemohou být odlišnější, nicméně jedna věc je osudově spojí. Zůstanou společně zavření v budově školy, v níž právě vybuchla bomba. Je jasné, že atentátník je stále uvnitř a nikdo neví, co bude dál...


Z mého pohledu...
Mám tu vůbec ještě někoho, kdo si vzpomíná na můj rozhovor s Joelle Charbonneau? Setkala jsem se s ní na Humbooku v roce 2017 a mimo jiné jsem se jí tehdy ptala i na to jaké další knihy chystá. Autorka mi začala vyprávět právě o knize Time bomb (tedy časovaná bomba) a já se nemohla dočkat, až knížka vyjde v češtině.
Kdyby vám jméno Joelle Charbonneau přeci jenom stále nic neříkalo, vzpomeňte si třeba na sérii Univerzita výjimečných nebo knihy Stačí jen chtít či Prokletý trůn.

V Časované bombě máme hned několik hlavních postav, každá naprosto odlišná. Všechny ale spojuje jedna situace - jsou zamčeni ve škole, kde postupně vybuchují další a další  bomby. Většina východů je nepoužitelná, navíc jsou v několikátém patře, takže skočit z okna by je také nezachránilo. Mají velký problém s komunikací - podezírají jeden druhého (a vzhledem k tomu, že vybuchují další bomby je jasné, že to musí mít na starost někdo z nich), někteří si vyčítají problémy z minulosti a nejsou schopni se domluvit na žádném rozumném řešení. Všichni jsou vyděšení a zmatení, někteří navíc utrpěli nehezká zranění...

Věděla jsem, že tento příběh se mi bude líbit. Joelle je zkrátka skvělá autorka a ať napíše cokoliv, bude to báječné. Moc se mi líbila atmosféra, kterou se jí povedlo vystavět - opravdu jsem o některé postavy měla strach a od příběhu jsem se téměř nedokázala odtrhnout, potřebovala jsem vědět, jak to celé skončí a kdo to má na svědomí. Všichni měli důvod něco udělat a každý byl svým způsobem podezřelý. Autorka mě ale dokonale zmátla a já do poslední chvíle netušila, kdo je viníkem.  Tím se dostávám k tomu, jak dobře jsou napsány postavy. Každá má za sebou nějaký příběh a každá má motiv něco takového udělat. Líbilo se mi, jak autorka věnovala dostatek pozornosti každičké z nich a čtenáři dala prostor každou z postav postupně alespoň trochu poznat.

V závěru bych chtěla Časovanou bombu doporučit opravdu všem. Thrillerů v Young Adult je opravdu málo a ještě méně těch, které za to stojí. Tohle byla ale opravdu skvělá kniha a kromě toho, že ji hodnotím jako jednu z nejlepších příběhů tohoto roku, rozhodně se k ní někdy vrátím a to opravdu často nedělám! Hodnotím 95% a opravdu doporučuji přečíst, nebudete litovat.

Za zaslání bych chtěla mockrát poděkovat Albatrosmedia!

Komentáře

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky