Přečteno: Políbená ledem

Autor: Amanda Hockingová
Počet stran: 263
Rok vydání: 2015/ překlad 2017
Nakladatelství: CooBoo
POZOR, MŮŽE OBSAHOVAT SPOILER K PRVNÍMU DÍLU - MRAZIVÝ OHEŇ
Anotace: Ve velkolepých síních křišťálového paláce se skrývá tajemství, které hrozí zničit celé království...
Bryn Avenová se odmítá vzdát snu sloužit království, které miluje. Tento sen ji přivede až do paláce Skojarů, jehož národ potřebuje ochránit před brutálním nepřítelem. Bryn se vydává na záchranou misi, které velí Ridley Dresden. Přitažlivost mezi nimi nabírá obrátky a vztah dostává nový rozměr, na který nejsou připraveni. Navíc vychází najevo temná pravda, která změní Brynino postavení a ohrozí všechny, které miluje.



Z mého pohledu...
Ihned po dočtení prvního dílu mi bylo jasné, že potřebuji i ten druhý. Celý děj knihy začíná ve chvíli, kdy Bryn musí vysvětlit všechny předešlé události králi, který se nakonec rozhodne, že se Kanin musí okamžitě začít připravovat na válku. Bryn je kvůli jejímu selhání zakázáno účastnit se všeho, co se týká Konstantina Blacka a Victora Dåliga.
U Skojarů se ale děje něco zvláštního a Bryn to nedokáže jen tak přehlížet. Společně s Ridleym se tak vydává do jejich království, kde nakonec dostanou za úkol sepsat a zlepšit všechny nedostatky jejich obraného systému. Brzy se ale vše obrátí naruby...

Oproti prvnímu dílu je v knize trochu víc akce od začátku až do poslední stránky, i když stále si myslím, že v tomto ohledu by autorka mohla klidně přidat. V předchozí knize jsem měla trochu problém s tím, že jsem se ze začátku nemohla začíst, to se ale u této knihy nestalo. Také se trochu víc rozvinuly vztahy a některé věci z prvního dílu se více vysvětlily. Nechybí ani menší romantická zápletka, i když za mě by se jí autorka také mohla věnovat trochu víc.

Také se mi líbilo, že děj už se netočí jen kolem Bryn, která je sice stále hlavní postavou, ale kromě jejího příběhu se autorka věnuje i ostatním postavám. Ke konci opět nabraly události rychlý spád a já už se těším na poslední díl, který bude snad alespoň tak dobrý, jako předchozí díly.

Za mě bych knihu doporučila všem, kteří žánr fantasy nečtou moc často, a tak jim nebude, stejně jako mně, vadit, že kniha není ve všech ohledech na tento žánr stoprocentní. Skoro bych to nazvala "lehčí fantasy s kapkou romantiky :-)

Hodnotím 80%  a za poskytnutí knihy k recenzi moc děkuji nakladatelství CooBoo, knihu na jejich stránkách najdete tady.

Komentáře

  1. Dobrý den
    Velmi Vám děkuji za krásný komentář ke knize. Objevila jsem první díl knihy náhodou loni a začala ji číst letos v létě. Vysloveně mě hned uchvátila. Jenže... má kniha i druhý díl? A ano, měla. Tak jsem jej hned koupila a opět četla. Ano, jistě, knihám by se dalo něco i vytknout a vím přesně co. Ale zde platí, že buď se dílo čtenáři líbí nebo nikoli. Považuji toto dílo za neuvěřitelně čtivé, děj je vícestranný a vtahuje nás do jiných dimenzí a nejde jen o fantasy. Nepovažuji za nic špatného, že se akční věci tolik nehrotí a že je dílko fantasy s romantikou. Spíš mi to přijde po komplikovanosti života a různých jiných děl a filmů velmi osvěžující. Už se těším na díl třetí a doufám, že mne nezklame.

    Děkuji Vám. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky