Říjnové knižní shrnutí | 2017

Zdravím!
Opět tu máme začátek měsíce a s ním i dva pravidelné články - Knižní radůstky a shrnutí. Radůstky už jste viděli a dnes se tedy podíváme, co jsem četla v říjnu a jak se mi knížky líbily.
Oproti září se počet knih snížil zhruba o třetinu, ale i tak jsem přečetla krásných dvanáct kousků.

Začátkem října jsem dočetla knihu z maturitní četby - Malý princ (Antoine de Saint-Exupéry). Jak už jsem kdysi zmiňovala, plánuji dělat jakési "čtenářské deníky", takže bližší rozbor této knihy se na blogu objeví snad už brzy.




Druhou knihou, kterou jsem "přečetla" byla Dospělost je mýtus (Sarah Andersen). Abych to upřesnila, jedná se o komiks, který má asi sto stran, takže si dokážete představit, jak dlouho mi asi trvalo ho přečíst. Neměla jsem ale nejlepší náladu a tohle bylo přesně to, co jsem potřebovala, abych si ji zlepšila. A skutečně. Nedávno vyšel další komiks od této autorky s názvem Ubulená hromádka štěstí, který by mi měl v blízké době dorazit na recenzi, takže se můžete těšit na samostatný článek.


Krverůž (A.G.Howard) jsem dočetla den před Humbookem a tentokrát musím nesouhlasit s většinou a knihu pochválit. I přes červené písmo se mi kniha líbila a za mě ji mohu doporučit. Pro zobrazení recenze stačí kliknout na název knihy.

Na Křišťálové království (Amanda Hocking) jsem se opravdu těšila. Knize bych sice pár věcí vytkla, ale jinak se mi líbila a jednalo se o opravdu příjemné zakončení celé série. Opět se můžete podívat na mojí recenzi.

Co se Divotvůrce (Sebastien de Castell) týče, jedná se o opravdu hodně probíranou knihu. Osobně jsem z ní sice nebyla tak nadšená, jako všichni ostatní, ale celkově se mi líbila a dostala krásných 75%.

Mini knížku s názvem Erik (Shaun Tan) jsem popravdě ani v plánu neměla. Dokonce jsem ani netušila, že existuje. Na jedné z mých pravidelných výprav do knihovny jsem na ní ale narazila a během deseti minut ji přečetla. Příběh to byl skutečně zvláštní, ale měl své kouzlo.

I na Oheň a plamen (Jenny Han, Siobhan Vivian) jsem se těšila. A i přesto, jak jsem na knihu byla natěšená a tudíž od ní měla velká očekávání, mě dokázala opravdu mile překvapit a teď už jen sedím a čekám, až vyjde další díl a doufám, že bude alespoň tak skvělý, jako tento.

V rámci Úvodu do praxe často chodíme navštěvovat knihkupectví a tentokrát jsme se vydali do Kosmasu, kde jsem zjistila, že knížka Kdysi (Morris Gleitzman) má i pokračování Potom, které nedávno vyšlo. Navíc s nabídkou 30% slevy na nákup jsem nemohla odolat a tak jsem si odnesla hned obě dvě. Kdysi jsem ale četla poměrně nedávno a děj jsem si ještě pamatovala, takže jsem se vrhla rovnou na druhý díl, který jsem přečetla téměř najednou bez jakéhokoliv odkládání. A opět mohu obě knihy vřele doporučit. Navíc jsem koukala, že v angličtině vyšly další tři díly, takže opravdu doufám, že se přeloží i u nás.

Dívku z inkoustu a hvězd (Kiran Millwood Hargrave) jsem si odnesla ve VIP tašce z Humbooku. A jak jsem na ní byla natěšená, po jejím přečtení jsem byla zklamaná. Opravdu nevím, jak tato kniha mohla v žebříčcích překonat Harryho Pottera a prokleté dítě, ale za mě teda jedno velké zklamání.


Další přečtenou knihou je Třináctkrát proto (Jay Asher) s novou filmovou obálkou. Tato kniha u nás vyšla už v roce 2009, bohužel s tak otřesnou obálkou, že ji nikdo nechtěl. A ve chvíli kdy přišel seriál, rozhodlo se CooBoo vydat knihu znova s filmovou obálkou. A ode mě mají za tento skutek pochvalu, protože díky tomu jsem se ke knize dostala i já a opět mohu chválit.

Předposlední a také opravdu skvělou knihou je Má lady Jane (Cynthia Hans, Brodi Ashton, Jodi Meadows). Tuto knihu jsem měla s sebou v Itálii a opět jsem ji přečetla za skutečně krátkou dobu - dva dny. Recenzi byste měli mít online pravděpodobně v pondělí, ale už teď mohu s klidem říct, že tato kniha se zařadí mezi TOP za rok 2017.

Mou poslední říjnovou knihou byla Magonie (Maria Dahvana Headleyová), od které jsem opět měla velká očekávání. Knize nemám v podstatě moc co vytknout, ale čekala jsem něco jiného a lepšího. Brzy se můžete těšit na recenzi.


Kolik jste toho v říjnu přečetli vy? A jaká je vaše TOP kniha za říjen?

Komentáře

  1. Vidím, že jsi v říjnu tedy nezahálela. Snad všechny tyhle knihy mám v plánu si přečíst... :)) Přeju příjemné listopadové čtení a opět vysoký počet skvělých přečtených knih... :))

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné shrnuté a čtenářské skóre :) To je pořádná hromádka nových přírůstků :) Ani bych nevěděla do čeho se pustit nejdříve :) Láká mě Divotvůrce a Krverůž :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky