Přečteno: Griša - bouře a vzdor

MŮŽE OBSAHOVAT SPOILER K PRVNÍMU DÍLU : GRIŠA - SVĚTLO A STÍNY
Autor: Leigh Bardugo
Překlad: Julie Žemlová
Počet stran: 379
Rok vydání: 2013/ překlad 2017
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Z obyčejné dívky Aliny Starkové se stala světlonoška. Mnozí k ní upínají své naděje - vždyť jen ona jediná dokáže zničit Vrásu stínu, jež odedávna sužuje zemi. Jenže cena, kterou za to platí, je vysoká. Touží žít někde v ústraní s milovaným Malem po boku, místo toho stále prchá a skrývá se před minulostí. 
Temnyj je víc než kdy předtím odhodlaný využít jejích schopností k získání trůnu. Alina nedokáže jeho silné magii sama čelit, a tak vyhledá pomoc u divokého a nevyzpytatelného korzára. Jen on se totiž nebojí a je ochoten jí pomoct.
Alina se snaží Temnyjovým nástrahám vzdorovat. Přesto se do nich zaplétá a vzdaluje se od lásky, v níž až doteď hledala své útočiště. Nic není zadarmo, a ona s palčivou naléhavostí cítí, že jestli chce Ravku zachránit, bude si muset vybrat. Ponechá si svoji výjimečnou moc a zachrání zemi, nebo se ji vzdá, bude poslouchat svoje srdce, a zvolí lásku? Čeká ji divoká bouře, vnitřní boj. Vyjde z něho jako vítěz, nebo jako poražený?

Z mého pohledu...
Abych vám pravdu řekla, když jsem zjistila, že vyšel druhý díl Grišy, anotaci jsem jen v rychlosti prolétla očima a nějak podrobně ji nezkoumala. Až teď, když ji přepisuji, zjišťuji, že vám vlastně k ději nemohu skoro nic říct, jelikož všechno je již řečeno v anotaci a nemá smysl vám to tu přepisovat znovu vlastními slovy. Je trochu ironie toto říkat, protože přesně takhle nějak vypadaly moje první recenze. Sama tomu nevěřím, ale už jsou tomu téměř dva roky, co jsem si řekla, že bych mohla zkusit psát. A moje recenze byly jen anotace přepsané vlastními slovy a věta "kniha se mi líbila/nelíbila".

Když se ale tentokrát podíváme na obálku, nemohu si odpustit pár poznámek. Už u prvního dílu jsem knize vytkla, že obálka je tmavá a snadno zapadne mezi ostatní knihy. Tentokrát to je ale ještě horší. Skoro se až stydím, že jsem předtím použila slovo "tmavá". U prvního dílu je na obálce alespoň modrý jelen a postava dívky je relativně světlá. Obálka druhého dílu je kombinovaná s červenou a bohužel to působí ještě víc tmavě. Navíc i dívka je hodně tmavá a snadno splývá s pozadím.

Na rozdíl od obálky ale mohu pochválit vnitřek knihy, který je stejně hezky provedený, jako u prvního dílu. Opět se na začátku můžeme pokochat krásnou mapou, která tentokrát zobrazuje širší oblast země.

Obecně mi připadá, že tato kniha tady na internetu trochu zapadla a nikde nebyla moc vidět. Sama jsem neviděla snad jedinou recenzi, což mě trochu překvapuje. Je totiž zase o kousek lepší, než první díl. Samozřejmě. na Šest vran to nemá, to vám říkám rovnou, ale to nikdo ani neočekává. V tomto díle je mnohem více akce, než vztahů, což je přesný opak toho, co se dělo v předchozím díle. V této knize je už od počátku opravdu spousta akce a tak vám zaručeně mohu říct, že se nebudete při čtení nudit a knížku zvládnete poměrně rychle přečíst.

I postavy se poměrně rychle vyvíjí a je vidět, že děj se posouvá. Občas se mi u knih stává, že postavy sice stárnou, ale vlastně se vůbec nemění. Tady je ale hezky vidět, že především Alina začíná přemýšlet nad věcmi, které by třeba dříve moc neřešila a i když byla občas trochu nesnesitelná a naivní, nakonec i ji mohu pochválit.

Tento díl hodnotím o něco lépe než ten předchozí, tedy 78% a za zaslání mockrát děkuji Albatrosmedia/Fragmentu!

Komentáře

  1. Pěkná recenze, Grišu mám na seznamu, tak se k ní snad brzy dostanu. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Další z knížek, které si chci přečíst... a nečetla jsem ještě ani první díl. Každopádně souhlasím s tím, že přebal je hodně tmavý, moc se mi to nezamlouvá.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky