Přečteno: Tisíc kousků tebe

Autor: Claudia Grayová
Překlad: Zuzana Bičíková
Počet stran: 277
Rok vydání: 2014/ překlad 2017
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Tisíc životů. Tisíc možností. Jeden osud.
Rodiče Marguerity Cainové jsou fyzikové. Díky nim vyrostla v prostředí odvážných vědeckých teorií. Nejpozoruhodnější z nich je poslední vynález její matky - jmenuje se Ohnivák a umožňuje pohybovat se mezi alternativními dimenzemi. Její otec je zavražděn a všechny důkazy směřují k Paulovi - oblíbenému výzkumnému asistentovi jejích rodičů. Vypadá to, že spáchal dokonalý zločin: Dřív, než začne policejní vyšetřování, prchá do jiné dimenze. 
S Marguerite však nepočítal. Ta sice neví, jestli by dokázala někoho zabít, ale je rozhodnutá to zjistit. S pomocí Thea, dalšího asistenta, pátrá po Paulovi v různých dimenzích. V každém světě, do kterého se dostane, potkává jinou verzi Paula, který ji vždy přiměje pochybovat o její vlastní vině a o jejích citech. Je odsouzena opakovat stejnou chybu znovu a znovu?
V každé verzi sebe sama - velkokněžna v carském Rusku, sirotek vymetající kluby ve futuristickém Londýně, uprchlík před celosvětovou povodní na záchranné stanici uprostřed oceánu - se zaplétá do milostné aféry, která je sice nebezpečná, ale nelze jí odolat.

Z mého pohledu...
Samotné téma cestování mezi dimenzemi je poměrně zrádné a tak jsem měla trochu strach, jak se s tím autorka popere.

Popravdě ani nevím, kam přesně si tuto knihu zařadit. Celkově se jedná o YA knihu, nechybí v ní ale ani láska a vzhledem k různým dimenzím i sci-fi. A abych pravdu řekla, sci-fi nečtu. Snad jediné sci-fi, které mě kdy bavilo bylo Illuminae a tam také hodně udělala grafická stránka knihy. Tato kniha se mi ale líbila, i když k ní mám pár výhrad.

Jednou z nich je začátek, který je trochu pomalejší a popravdě jsem se vůbec nemohla začíst. Nevím, zda za to mohla moje nálada, nebo to tak prostě bylo, ale zprvu jsem si říkala, že to snad ani nedočtu. Dobře jsem ale udělala, když jsem ve čtení pokračovala, protože celý příběh mě poměrně brzy chytil a potom už jsem knížku dočetla téměř najednou, i když nakonec nebyla úplně tak skvělá. Skoro bych to trochu přirovnala k sérii Drahokamy, která sice pracuje s odlišným tématem, ale i tak je v něčem podobná a také měla první díl spíše na úvod.

Samozřejmě nechybí klasický milostný trojúhelník, který už dnes můžete čekat skoro v každé YA knize. Tady mi to ale ani moc nevadilo a prvky sci-fi a dobrodružství to dorovnaly tak, že nakonec všechno poměrně hezky fungovalo.

Úmyslně dnes úplně vynechávám děj, protože převážná většina je popsaná v anotaci a zbytek vám sem nemůžu psát, protože bych vám vše vyspoilerovala. Popravdě jsem ale od celého příběhu čekala něco trochu jiného a když jsem knihu dočetla, byla jsem z ní trochu zmatená a překvapená, co se to vlastně stalo. A to je i důvod, proč se mi dnešní recenze píše poměrně špatně a už ji dlouho odkládám. Vlastně vůbec nevím, co o této knize říct. Líbila se mi, ale dle mého názoru je to spíš průměr, než něco, co bych vychválila do nebes.

Na druhou stranu ale doufám, že další díly se pořádně rozjedou už od začátku a překvapí mě více, než tento. Taktéž chápu, že se jedná o úvodní díl série a ten, jak už to tak bývá, není vždy nejlepší.

Obrovské plus má kniha za obálku, která je naprosto dokonalá a v knihovně se bude skvěle vyjímat.

Popravdě nevím, jestli jsem dnes napsala něco, co je alespoň trochu srozumitelné, ale doufám, že ano. Za knížku bych chtěla moc poděkovat CooBoo / Albatrosmedia. Hodnotím 75% a doufám, že na dalších dílech autorka více zapracovala, abych příště mohla už jen chválit.

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze. Kniha vypadá skvěle, už jsem po ní taky koukala... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze :) Kniha mě hodně láká, tak doufám, že nezklame :) YA sci-fi mě baví i když u nás se jí moc nevydává :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, je pravda, že YA sci-fi u nás moc není. Teď ale vyšel druhý díl Illuminae - Gemina. Už jsi ji četla? Já se na ní v brzké době chystám :)
      N.

      Vymazat
  3. Kniha mě nedávno zaujala právě svojí krásně barevnou obálkou. Takže dějuji za parádní recenzi, avšak to vypadá, že po knize nesáhnu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, ta obálka je opravdu nádherná! Děkuji za pochvalu :)
      N.

      Vymazat
  4. Díky tvému článku si knihu musím přečíst 🙂 a ta obálka je skvělá 🙂

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky