Přečteno: Místo, kde bydlím

Autor: Brenda Rufener
Překlad: Olga Pek
Počet stran: 280
Rok vydání: 2018/ překlad 2019
Nakladatelství: #Booklab
Anotace: Linden před ostatními něco tají – je bez domova a bydlí na chodbě své střední školy. Při životě a stranou pozornosti ji udržuje jen školní blog, který má na starost, přátelství s Hamem a Seungem a vidina budoucnosti daleko od městečka, kde nyní bydlí. Když ale spolužačka Bea přijde do školy s natrženým rtem, Linden to hluboce otřese a připomene jí to vlastní šrámy z minulosti. Pochopí, že může násilí učinit přítrž jedině tím, že odvypráví Bein příběh a smíří se s vlastní tíživou minulostí. I kdyby to znamenalo porušit pravidla přežití, jež si stanovila, a ohrozit tajemství, která se naučila skrývat.

Z mého pohledu...
Linden je na první pohled docela normální středoškolačka. Když ji ale poznáte blíže, zjistíte, že i když to tak nevypadá, má starostí nad hlavu. Je bez domova, což ji nutí bydlet na chodbě své střední školy. Skrývat vše před spolužáky a kamarády navíc není vůbec jednoduché.
Do toho všeho tu je ještě Bea, která jednoho dne přichází do školy s natrženým rtem. Hlavní hrdinkou to hluboce otřese a uvědomí si, že Bein příběh by se měl odvyprávět. Nakonec to ale ovlivní i ji samotnou.

I přesto, jak moc jsem se na knihu těšila pro mě byla docela zklamáním. Autorka se sice tohoto tématu chopila poměrně dobře a dokázala ho zajímavě převyprávět a předat čtenáři a navíc se jedná o věc velmi aktuální a je dobře, že taková kniha u nás vyšla.

Bohužel sama nevím proč, ale hlavní hrdinka mi zkrátka nesedla a byla mi tak nějak jedno. Musím ale uznat, že během knihy prošla vývojem a měnila se. Stejně tomu je i u vedlejších postav, které hrají docela důležitou roli a jsou moc hezky vystavěny. Jen bych jim dala trochu více prostoru se projevit a vyprávět také svůj příběh.

Když ale vidím všechny ty kladné recenze, předpokládám, že problém je spíš ve mně. Příběh celkově se mi líbil, ale bohužel se jen těžko hodnotí, pakliže mi byla hlavní postava nesympatická.

Pakliže vás téma zaujalo, zkuste dát knize šanci. Věřím, že vás bude bavit víc než mě a že si najde své čtenáře, protože potenciál určitě má.

Za zaslání každopádně mockrát děkuji nakladatelství #Booklab

Komentáře

Oblíbené příspěvky