Přečteno: Město z popela


Recenze předchozího dílu zde.
Autor: Cassandra Clare
Překlad: Eva Maršíková
Počet stran: 392
Rok vydání: 2008/ překlad současného vydání 2019
Nakladatelství: #Booklab
Anotace: Clary Frayová si toužebně přeje, aby se její život zase vrátil do normálních kolejí. Ale co je vlastně normální, když jste lovec stínů, zabíjíte démony, vaše matka je v kómatu způsobeném zlověstným kouzlem a vy najednou všude vidíte vlkodlaky, upíry a pro obyčejné lidi nepředstavitelné příšery? V druhém díle se navracíme zpět do temných spárů „jiného světa“, kde láska vždy znamená nebezpečí a moc s sebou přináší smrtonosné pokušení.

Z mého pohledu...
Je pravděpodobné, že recenze bude obsahovat spoiler k předchozímu dílu...
Kde jsme posledně skončili, tam jsme dnes navázali. Clary se snaží srovnat se svým novým životem. Její matka stále leží v kómatu, všude kolem jsou nadpřirozené bytosti, Jace je... zkrátka Jace a k tomu všemu je tu ještě Valentýn.

Zhruba do první třetiny jsem měla docela problém se začíst a příběh jako takový byl vcelku o ničem. Potom mě ale autorka doslova vtáhla do děje a od té doby jsem nemohla přestat číst.
Vyprávění v er-formě je opět doplněno spoustou akce a barvitých popisů, které jdou autorce zkrátka skvěle!

Opravdu propracovaný děj má navíc spoust vedlejších linií a detailů, kterých si na první pohled třeba ani nevšimnete. Zároveň má ale i slabší části, kde se nic moc neděje a celkově si myslím, že autorka je mohla vynechat, nebo zkrátit.

Druhý díl pro mě byl slabší, než ten první a myslím si, že jeho děj by se dal klidně rozdělit mezi první a třetí díl. Co jsem tak slyšela, pro většinu lidí je nejslabší z celé série (což už tak bývá), pro mě ale nebyl zklamáním a jsem ráda, že jsem se do této série pustila. Zároveň už se nemohu dočkat až se pustím do pokračování, které si momentálně balím s sebou na dovolenou.

Konec vás ale opět donutí sáhnout po třetím dílu a hned se do něj začíst! Popravdě asi konečně chápu, proč Cassandru Clare všichni tak milují a kdo ví, možná že dám ještě jednu šanci Paní půlnoci, kterou jsem četla tak nerada.

Za poskytnutí recenzního výtisku bych chtěla poděkovat nakladatelství #Booklab!
A pakliže je tu někdo, kdo knihy Cassandry Clare stále ještě nečetl, rozhodně jim dejte šanci - zde.

Komentáře

  1. Recenzi jsem radši přeskočila, protože knihy od CC jsem ještě nečetla, ale ráda bych to napravila.:-) Nerada bych si po varování něco vyspoilerovala. :-) A tyhle nová vydání jsou nádherná!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky