Přečteno: Eliza a její nestvůry

Autor: Francesca Zappia
Překlad: Anežka Dudková
Počet stran: 352
Rok vydání: 2017/ překlad 2019
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Ve skutečném světě je Eliza Mirková stydlivá, divná a nemá žádné kamarády. Na internetu se z ní stává LadyConstellation, anonymní tvůrkyně neuvěřitelně populárního online komiksu Nestvůrné moře. Eliza si nedokáže představit, že by se jí v realitě mohlo kdy líbit tolik jako v té virtuální, a rozhodně nemá chuť to zjišťovat.

Pak začne na její školu chodit Wallace Warland, největší fanoušek Nestvůrného moře a autor oblíbených fanfikcí. Wallace si myslí, že Eliza je jen další obyčejná fanynka, a když se mu začne dařit lákat ji ven z její ulity, Eliza začne přemýšlet, jestli by ten život offline přece jen nestál za zkoušku.

Ale když Elizina tajná identita vyjde omylem najevo, všechno, co vystavěla – její příběh, vztah s Wallacem i její příčetnost – se začne rozpadat.


Z mého pohledu...
Eliza a její nestvůry je kniha, kterou jsem měla dlouho vybranou už v angličtině. A když už jsem se konečně rozhodla jí objednat, CooBoo přišlo s tím, že ji vydá v češtině. (To je mimochodem historka, která se stala už u několika knih). Takže díky, milé CooBoo, za vydání této knihy, udělalo jsi mi opravdu radost!

S autorkou jsem se poprvé setkala, když jsem četla Uvnitř mé hlavy (Yoli, 2016, recenze zde), ze které jsem byla naprosto nadšená. A autorčina další kniha, tedy Eliza a její nestvůry byla stejně skvělá!

Eliza Mirková je velmi introvertní, stydlivá hlavní hrdinka. V reálném světe moc kamarádů nemá a jediné místo, kde se cítí bezpečně je internet. Tam se z ní stává tvůrkyně populárního komiksu Nestvůrné moře. Na její školu ale začne chodit Wallace, obrovský fanoušek Nestvůrného moře a autor fanfikcí. S Elizou se sblíží, ale ne nadlouho. Potom, co nedopatřením dojde Elizina identita najevo, všechno se začne hroutit.

Autorka měla skvělý nápad a ten dokázala naplno využít. Eliza je výborně napsaná hlavní hrdinka, oblíbíte si jí téměř hned a její pocity vám rozhodně nebudou lhostejné, protože Francesca Zappia je umí velmi dobře vyjádřit a vystihnout atmosféru dané chvíle.  Brečela jsem, smála se, byla naštvaná. A pak jsem otočila na poslední stránku. I teď ve mně všechny ty pocity jsou a věřím, že ještě dlouho budou.

Příběh autorka vymyslela do detailů a nenarazila jsem na jedinou pasáž, která by mi přišla zbytečná, nebo bezdůvodně prodlužovaná. Zkrátka a dobře, všechno, co se stalo, mělo svůj důvod a návaznost.

Mimo hlavního tématu (tedy Elizina komiksu a vztahu s Wallacem) se setkáváme i s mnohem vážnějšími tématy, jako například šikana, úzkosti, nebo panické ataky.


V jednoduchosti je síla a autorka čtenářům pomocí poměrně jednoduchého příběhu dokázala předat opravdu mnoho. Za mě se Eliza rozhodně řadí mezi nejlepší knihy tohoto roku.

Hodnotím 95% a doporučila bych ji zkrátka každému. Ať už jste náročnější čtenáři a budete v knize hledat hlubší myšlenku, nebo ti méně nároční.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Albatrosmedia!



Komentáře

  1. Moc pěkná recenze. :) Kniha vypadá hodně zajímavě. Přesně jak říkáš, někdy je opravdu v jednoduchosti síla. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky