Londýn 2019 - třetí část

Celou cestu jsme si probrali, ubytování, stravování, výuku taktéž. Zbývají nám už tedy jenom výlety, exkurze a potom shrnutí, což znamená, že z mojí cesty do Londýna budou ještě dva nebo tři články. Pokud jste nečetli první dva, doporučuji přečíst tady a tady.

Během dnů, kdy jsme neměli výuku (každý druhý den) jsme vyráželi do Londýna. Cesta zahrnovala autobus (asi si dokážete představit to štěstí, když jsme jeli typickým červeným double-deckerem) a následně metro nebo vlak. Popravdě se to těžko rozlišuje a oba dva dopravní prostředky mi připadaly skoro stejné bez žádného většího rozdílu.

Exkurzí do Londýna jsme měli celkem pět a pokaždé byl naplánovaný jiný program – celkem pět různých okruhů. Kromě naší české vedoucí s námi jel vždy někdo z vedoucích anglických, kteří nás po městě provázeli, všechno organizovali a k jednotlivým památkám měli krátký výklad. Je super, že jsme v Londýně byli tolikrát a stihli toho projít opravdu hodně. Kromě pěších procházek jsme absolvovali i plavbu lodí (a měli toho nejlepšího průvodce, který nám vyprávěl, co vidíme kolem sebe) nebo jízdu na London Eye. Někteří z anglických vedoucích nám nechtěli dávat moc volna, jiní program přizpůsobili tak, abychom viděli i to, co jsme sami chtěli. Prosadili jsme si třeba Oxford Street (a já až tehdy zjistila, že je v Londýně, a ne v Oxfordu), což je skvělé místo k nákupům (a teď jako bych slyšela našeho učitele, který nikdy nechápal, proč chceme chodit do obchodů…).


Galerie Tate Modern
Galerie moderního umění je pro mě zajímavým a bohužel ne moc prozkoumaným místem. Má několik pater (myslím, že kolem deseti?) a z toho nejvyššího je krásný výhled do okolí. Se strachem z výšek nic moc, ale jinak fajn. Jinak je to opravdu obrovská galerie a troufnu si říct, že kdybychom ji chtěli celou projít, dobrý půl den nám to určitě zabere. My bohužel měli jen chvilku (řekla bych tak hodinku, dvě?) a museli jsme jít, takže moc jsme toho opravdu nestihli. Na druhou stranu jsme si mohli rozhodnout, jestli půjdeme dále nebo ještě zůstaneme. Výlet na nádraží Kings´ Cross ale vyhrál. Ve spodní části galerie je nejeden obchod se vším možným. Já osobně si nakoupila knihy – a že jich ta měli! Velké umělecké publikace plné obrazů mě zaujaly moc, ale přeci jenom cena a také omezená váha v zavazadle mě nakonec přesvědčila si je nekoupit.

Ještě bych chtěla říct, že vstup do galerie je zdarma, pro větší skupiny je nutná rezervace předem. Když ale máte šikovného vedoucího…. Dostanete se tam i tak 😊

The London Eye
The London Eye je místo, kde uvidíte frontu snad stále. Je předem nutné si koupit lístky, ale i tak budete půl hodinu až hodinu čekat. Výhled ale rozhodně stojí za to. Kolo se otáčí tak pomalu, že nikdy nezastavuje a všechno vystupování i nastupování probíhá za jízdy. Do jedné buňky se vejd minut.
e asi 20 lidí a je ze všech stran prosklená, takže vidíte opravdu všude. Nejlepší výhled je pochopitelně nahoře, odkud vidíte doslova celý Londýn. Autobusy jsou najednou maličké a z lidí jsou trpaslíci, zážitek je to ale skvělý. Celé otočení trvá zhruba 30
Park nacházející se před London Eye je také krásný a je to ideální místo kde si odpočinout, dát si oběd anebo jen tak posedět s přáteli. My toto místo využily spíš k focení…







The Tower Bridge
Tohle je místo, které znají snad všichni a kdo ne, jako by nebyl. Troufnu si říct, že se jedná o nejznámější místo v Londýně. Na samotném mostu jsem vlastně nenašla nic zvláštního, ale na pohled je krásný a je to jedna z definic Londýna.





Chinatown / Soho
Naopak jedno z míst, které mě nezaujalo vůbec. Popravdě, kromě dvou barevných bran jsem nepotkala nic zajímavého, spíš naopak. Několikrát se mě místní prodejce snažil přimět ke koupi všeho možného, obchody tam taky nejsou nijak interesantní. Na focení fajn, oběd si tam asi dáte taky, rozhodně to je ale místo, kterým vám stačí projít a moc času zde nestrávíte.



Shakespear´s Globe
Aka. Shakespearovo divadlo. Budovu jsme viděli jen z venku, což mě docela mrzí, protože zrovna sem bych se podívala ráda. Jestli se někdy do Londýna vrátím (jakože určitě ano!), bude tohle jedno z míst, které bych ráda znovu navštívila.




St. Paul´s Cathedral
Ha! Konečně mi ty Dějiny umění ve škole k něčemu jsou! Ne, vážně. Katedrála sv. Pavla je opravdu nádherná a obdobně jako u Shakespearova divadla mě mrzí, že jsme se nebyli podívat vevnitř.





Z hlavních památek, které jsme navštívili je to asi vše. Viděli jsme ale spoustu dalších zajímavých míst a i když na mě Londýn působil chvilkami  naprosto chaoticky a zmateně, což mě hlavně během prvního dne docela zklamalo, nakonec jsem s ho neskutečně užila.








Komentáře

  1. Krásné fotky! Hned bych se do Londýna vrátila ♥

    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkný článek a krásné fotky. Také bych se do Londýna ráda znovu podívala. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky