Přečteno: Holubice a had

Autor: Shelby Mahurinová
Překlad: Petra Miketová
Počet stran: 464
Rok vydání: 2019/ překlad 2020
Nakladatelství: CooBoo
Anotace:  
Navždy spojeni, aby se milovali, ctili… nebo shořeli. První ze dvou dílů čarodějnické fantasy.
Louise před lety uprchla od čarodějného společenství a skryla se v ulicích Cesarine. Avšak lidé tady čarodějnice loví. Bojí se jich. A upalují je. Reid zaslíbil duši církvi jakožto chasseur a dosud žil podle jediného přikázání: nenecháš čarodějnici naživu. Jeho cesta se s Louinou nikdy neměla zkřížit, ale zákeřný úskok je nečekaně spojí ve svátosti manželství. A byť je hranice mezi láskou a nenávistí tenká, mohou na ní shořet oba.


Z mého pohledu...

Dneska začnu netradičně obálkou, kterou jsem si zamilovala na první pohled a je zkrátka nádherná! Druhý díl je navíc ještě hezčí (můžete se přesvědčit sami na obrázku vlevo)! A pokud jsem vás stále nepřesvědčila, už teď vám mohu říct, že první díl v češtině vyjde v pevné vazbě a sama jsem zvědavá, jak bude vypadat. Navíc všichni víme, že v pevné vazbě vychází knihy, u kterých se očekává, že budou bydlet ve vaší knihovně ještě nějakou
dobu.

Holubice a had je jedna z těch knih, do kterých bych se pravděpodobně (i přes nádhernou obálku) nepustila už jen kvůli počtu stran, který mě popravdě ze začátku docela odrazoval. Navíc jsem nikdy na čarodějnice moc nebyla a zkrátka by mě titul asi moc nezaujal, kdyby nám ho Míša nepředstavovala na blogerské merendě. O tom, jak je knížka skvělá mě přesvědčila téměř hned a měla pravdu! Tohle je opravdu jedna z těch vyvolených knih, které byste doma měli mít.

Ale k příběhu...
Děj se odehrává v zemi jménem Belterra, městě Cesarine. Hned na začátku se představuje hlavní postava Louis, která utekla před svou matkou a skrývá se. To mimo jiné zahrnuje i omezení používání magických schopností na minimum, aby si nikdo nevšiml, že je čarodějnice. Všechno se změní ve chvíli, kdy se potká s Reidem Diggorym a oba se dostávají do komplikované situace. Jediné řešení je sňatek - jenom tak Reid nepřijde o svou pověst a Louis nebude považována za zlodějku.

Reid je ale chasseur - lovec čarodějnic. Celou armádu chausseurů má na starost biskup, který se stará o to, aby byly čarodějnice polapeny a všechny upáleny. Jejich heslo je nenechat jedinou čarodějnici naživu. V tu chvíli ale netuší, kdo je Louis a koho si vlastně vzal pod ochranu.

Příběh je vyprávěný ze dvou pohledů - Louis a Reida, které se střídají. Dozvídáme se tak spoustu informací o obou postavách a máme spoustu času si je oblíbit, nebo si udělat jiný názor.
Čarodějnice jsou v této knize zobrazeny spíš negativně, i když opravdu zajímavým a originálním způsobem. Louis je jedna z těch hlavních hrdinek, které i když nejsou úplně kladné a jejich chování není zrovna pozitivní, zamilujete si je. Autorka si skvěle vyhrála s profily jednotlivých postav a například Louis je královna ironie a obecně je její mluva hodně specifická. Kromě toho to není další ufňukaná hlavní hrdinka, která najednou zjistila, že má nějaké schopnosti. Naopak - sebevědomí jí nechybí a plně si svoje schopnosti uvědomuje.

Jak už jste možná slyšeli, jedná se o slow burn romanci, což v praxi znamená, že postavy se do sebe zamilovávají opravdu postupně, budují si vztah a hledají si k sobě cestu. Rozhodně to ale neznamená, že by se v knize nedělo a čtenář více než 400 stran čekal, až se do sebe konečně opravdu zamilují.

Holubice a had už je pro mě teď jedna z nejlepších knih letošního roku a jsem si stoprocentně jistá, že na konci roku na mém seznamu TOP knížek bude. Přesně tohle je titul, který knižní YA svět potřeboval a já jsem moc ráda, že se v CooBoo rozhodli Holubici a hada vydat.

Hodnotím 95% a doporučuji všem!
Za poskytnutí reading copy mockrát děkuji Míše z Albatrosmedia!

Knížku s 20% slevou pořídíte zde. Když navíc zadáte kód AMFREE, budete mít poštovné zdarma. Tak na co ještě čekáte?

Komentáře

  1. Tahle knížka mě láká, mám ji v to-read, tak jak dočtu Protivníky, mrknu na ni :D

    OdpovědětVymazat
  2. Mě osobně se líbí víc obálka prvního dílu. :)
    Vážně pěkná recenze. Původně jsem neměla v plánu knihu číst, nebo ji vůbec psát na seznam k přečtení, ale po přečtení tvojí recenze (a několika dalších pozitivních) začínám pomalu ale jistě, měnit názor. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jí dej šanci! Jsem moc ráda, že moje recenze nalákala :)
      N.

      Vymazat
  3. Tak teď se ještě více,těším, až mi kniha přijde pod ruku :) Vážně to vypadá namoc dobré čtení i když už jsem kdysi podobný příběh v angličtině četla :) Námětem to bylo skoro přes kopírák, ale mám dojem, že tahle kniha bude lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A vzpomínáš si, co to bylo za knihu? O žádné podobné jsem neslyšela, tak mě to docela zajímá...
      Děkuji za komentář!
      N.

      Vymazat
  4. Jsem na tuhle knížku hodně zvědavá. Už jen pro všechny ty nadšené ohlasy, které okolo ní zatím panují. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky