Přečteno: Futurum

Autor: Petra Podolová
Počet stran: 344
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Rok 2120. Z Vltavy je prázdné koryto, bývalým Hlavním nádražím se prohání vlak, který nezastavuje, a ruinami Prahy zní strašidelné historky o tom, jak temné postavy s rudýma očima sbírají z ulic a hrobů těla mrtvých a odnášejí je kamsi do podzemí.

Damiáš těm povídačkám nikdy nevěřil. Když se ale objeví jeho Dany, která před rokem zmizela neznámo kam, začne měnit názor. Je jiná, než bývala. Mluví o tom, že ji unesli a udělali z ní něco nelidského. Dam musí přijít té záhadě na kloub a vrátit Dany to, co jí únosci sebrali – její lidskost. I kdyby měl čelit zrůdám pekelným...

Z mého pohledu...
S knihou Futurum autorka vyhrála třetí ročník soutěže Hvězda inkoustu, kterou každoročně pořádá nakladatelství Fragment. Zadání znělo "Praha 2120", což je podle mě o něco konkrétnější, než předchozí nebo i současný ročník. Na knihu jsem se ale opravdu těšila a byla zvědavá, co autorka napsala.

Začala bych prostředím, protože to je asi hlavní věc, která mě zaujala hned od začátku. Těšila jsem se, jak autorka popíše Prahu o sto let později a musím říct, že se jí to opravu povedlo. S tím se pojí i obálka, která příběh parádně vystihuje a i když jsem zprvu váhala, zda se mi líbí nebo ne, mohu říct, že k příběhu opravdu sedí, takže jsem spokojená. V knize zároveň panuje poměrně temná a napjatá atmosféra.

Co se postav týká, máme tu Dama a Dany. Musím říct, že Dam mi moc sypmatický nebyl a nějak jsem si ho nedokázala oblíbit nebo se do něj vcítit. Dany jsem si ale dokázala oblíbit a s její postavou jsem byla mnohem spokojenější, než s Damem. 
Vyprávění těchto dvou postav se střídá, což je místy trochu zmatečné, protože se prolínaly dvě časové linky. 

Příběh sice měl jisté nedostatky, ale na to, že se jedná o autorčinu prvotinu byl povedený. U některých věcí bych potřebovala podrobnější vysvětlení, chyběla mi například myšlenka toho, jak se Praha vůbec dostala do takového stavu. Zároveň bych ocenila trochu silnější romantickou linku, ale předpokládám, že takto "slabá" je záměrně a autorka ani neměla v plánu ji nijak rozvíjet.

Podtrženo, sečteno, Futurum hodnotím hezkými 65 % a věřím, že další knihy budou jen a jen lepší a osloví mě třeba ještě trochu víc.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Albatros Media!

Komentáře

  1. Já na knihy z budoucnosti moc nejsem, takže si i tuhle nechám ujít... Ale námět nevypadá špatně. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky