Přečteno: Tiny Pretty Things

Autor: Sona Charaipotrová, Dhonielle Claytonová
Překlad: Anežka Mann
Počet stran: 416
Rok vydání: 2015/ překlad 2020
Nakladatelství: #Booklab
Anotace: Je možné zajít příliš daleko?

Na jedné z nejprestižnějších baletních škol na Manhattanu skrývají dokonalé, krásné baletky nepěkná tajemství a ohavné lži.

Na privilegované Bette by nikdo nenašel jedinou chybu – je jako baletka z hrací skříňky. Ale život ve stínu sestry, která je jednou z největších hvězd baletního světa, v ní probouzí temnou stránku. Perfekcionistka June má už po krk toho být věčnou náhradnicí. Tenhle školní rok se spokojí jen s tím nejlepším – i kdyby to znamenalo, že bude muset sáhnout po nějakých ne zcela čistých prostředcích, aby toho dosáhla. A nová studentka Gigi zatím předčila všechny tanečnice z konzervatoře, ale samotný tanec by ji mohl zabít.

Soutěživost je s každým blížícím se představením silnější a z nevinných naschválů se stává něco čím dál tím temnějšího, takže je jen otázkou času, kdy se jedna z mnoha jisker vznítí – a popálí se i ty nejlepší.

Z mého pohledu...
Kniha se odehrává v protředí prestižní baletní školy na Manhattanu, kde studuje spousta krásných a nadaných baletek. Přesně takové jsou i tři hlavní hrdinky - Bette, Gigi a June.

Bette je téměř dokonalá až na to, že žije ve stínu své sestry, který je jednou z nejtalentovanějších baletek vůbec. Všichni předpokládají, že Bette půjde v jejích stopách a jednou také bude hrát samé hlavní role. Ale co když je nedostane?

June je až moc velká perfekcionistka, která nechce být neustále jen náhradnicí. Ostatně to samé si myslí i její matka - že být náhradnicí nestačí. Rozhodne se, že tento rok chce být nejlepší.

Gigi, třetí hlavní postava, je velkým překvapením pro všechny a hravě předčila ostatní tanečnice. Má ale zdravotní problémy a samotný tanec pro ni není vůbec bezpečný.

Bette i June jsou schopné téměř čehokoliv, jen aby byly nejlepší. Čím blíže je představení, tím vyšší je nervozita a snaha přece jen nějak získat hlavní roli. Z obyčejných vtípků se postupně stávají mnohem závažnější naschvály. Je jen otázkou času, kdy se někomu stane něco opravdu vážného. Všechny hrdinky jsou opravdu chladné a místy poměrně nepřístupné. 

Jednoduše - wow.
Tušila jsem, že knížka bude skvělá, ale i tak mě dokázala překvapit. Autorkám se povedlo skvěle napsat všechny postavy, každá měla svůj propracovaný a uvěřitelný charakter. Zprvu jsem se sice trochu ztrácela v tom která je která, ale jakmile jsem každou trochu víc poznala, už jsem tento problém neměla. Každá byla zcela originální a měla nějaký svůj příběh i mimo baletní školu. Všechny do jedné měly nějaký svůj vnitřní problém (případně třeba problém s rodiči atd.), který nějak řešila. Do toho tu samozřejmě nechybí ještě spousta baletu.

Autorky ukazují temnotu i v něčem tak krásném a něžném, jako je balet. Zároveň upozorňují na to, čeho všeho jsou lidé (a ženy především) schopni, pokud něčeho opravdu chtějí dosáhnout. 

Příběh bych se vůbec nebála nazvat thrillerem, případně dramatem, protože temná opravdu byla a atmosféra po většinu příběhu působila opravdu napjatě. Zároveň je opravdu zajímavá i z pohledu někoho, kdo se o balet nebo tanec obecně nikdy nezajímal.  

Jakmile knihu vezmete do ruky, zaručuji vám, že už ji neodložíte. Já jsem ji přečetla během jednoho večera a čím dále jsem četla, tím více mě příběh zajímal a zkrátka jsem se nedokázala odtrhnout.

Hodnotím 90 % a za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství #Booklab.

Komentáře

  1. Příběhy z baletního/tanečního prostředí mám od mala moc ráda a tahle kniha mě zaujala na první pohled. :) Podle tvé jásající recenze vidím, že právem. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky