Přečteno: Bez vlasů

Autor: Tereza Drahoňovská
Ilustrace: Štěpánka Jislová
Počet stran: 128
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Paseka
Odkaz na ČBDB
Anotace: Tereza si nikdy nemyslela, že bude mít pleš dřív než její kluk. Neuměla si představit, že se jí bude stýskat po culíku, který ji lechtal na zádech. A už vůbec by ji nenapadlo, že blízké okolí i lidé na ulici jí budou vyjadřovat podporu v domnění, že si prochází chemoterapií. Když kvůli autoimunitní nemoci přišla během několika měsíců o všechny vlasy, musela se vyrovnat s novým vzhledem, s pocitem ztráty ženskosti i s nabídkou paruk. A změnila pohled na vztahy, práci a především na sebe.

Koloběh vyšetření a planých nadějí přinesl spoustu situací, na které se autorka dokáže podívat s nadhledem a humorem. Svůj první rok bez vlasů líčí ve svěžím díle, které i díky nevšední kresbě a citlivému zpracování od Štěpánky Jislové navazuje na bohatou tradici autobiografického komiksu ze světa.

Z mého pohledu...
Příběh mě na první pohled upoutal svou opravdu originální a neotřelou obálkou. Následně jsem si knihu prolistovala a tentokrát mě překvapila tím, že je vlastně celá růžovo bílá. Kupodivu to ale moc hezky funguje a komiks je parádně zpracovaný. 

Tereza popisuje svůj příběh o tom, jak v důsledku alopecie přišla o vlasy. Jedná se o autoimunitní onemocnění, během kterého člověku vypadávají všechny vlasy, ale třeba i obočí a tak dál. Především pro ženu je tato ztráta opravdu náročná a já si nedovedu představit, že bych o své vlasy měla přijít a vyrovnat se s tím.

Autorka nejprve vypráví, jak to všechno začalo, jak zjistila, co se to vlastně děje. Tím to ale nekončí a čtenář se dozvídá i to, jak se s alopecií vůbec dokázala vyrovnat. Musela kompletně změnit pohled na všechno - na práci, vztahy, své okolí a nakonec i na sebe. 

Na vše se ale dívá s jistým odstupem a nadhledem a dokáže tak přinést mnoho informací, které spousta z nás jistě neznala. 

V knize zároveň najdete i několik stran zaměřených na konkrétní téma, například kolik taková alopecie stojí (do čeho všeho musí člověk investovat). 

Myslím, že tohle je jedna z těch knih, které mají nějaký smysl a čtenáři dají něco přínosného. Autorka skvěle popisuje své pocity i reakce okolí a věřím, že jestli se někomu děje něco podobného, možná právě tato kniha alespoň trochu pomůže. 




Komentáře

  1. O knížce slyším poprvé, ale určitě se po ní podívám :D Moc se milbíí nápad i zpracování vypadá hezky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuhle knihu už jsem také zběžně koukala, ale doma jí zatím nemám. Rozhodně se jedná o zajímavé a nepříliš časté téma. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mě se líbí ten komiks ten vypadá pěkně a zábavně. Možná i naučně? Mám problém s tím, že bych si chtěla číst u sebe v pokoji ale mám hrozně špatné nástěnné svítidla takže tam mám poměrně dost šera a pak mě z toho bolí oči. Takže si pak musím číst u naších v obýváku a tam furt někdo něco mektá.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky