Přečteno: S láskou, Lukov

Autor: Mariana Zapata
Překlad: Romana Bičíková
Počet stran: 472
Rok vydání: 2018/překlad 2021
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Kdyby někdo požádal Jasmine Santosovou, aby popsala posledních pár roků svého života jediným slovem, určitě by bylo neslušné. Po sedmnácti letech, bezpočtu zlomených kostí a hoře nesplněných slibů tuší, že se její kariéra krasobruslařky chýlí ke konci. Pak ale přijde nabídka od člověka, kterého si posledních deset let představovala padat pod kola rozjetého autobusu. Možná není pozdě některé věci ještě přehodnotit. Včetně názoru na arogantního idiota Ivana Lukova.

Z mého pohledu...
Můj vztah s Marianou Zapatou by se dal považovat za komplikovaný. Její první kniha vydaná u nás, Kulti, mě příliš nezaujal svou tématikou a ani jako příběh se mi nelíbil. Vadilo mi chování postav a celkově jazyk, jakým je kniha napsaná. Většinou mám ale ve zvyku dávat autorům další šanci a tak jsem čekala, co dalšího autorce vyjde. Byl to Rytmus, já a Malychin, který mě ale vůbec nezaujal a já nechtěla riskovat další špatnou recenzi. A tak jsem čekala dál. 

A to se vyplatilo, protože nyní u nás autorce bude vycházet třetí kniha - S láskou, Lukov. A já konečně mohu říct, že jsem s knihou Mariany Zapaty spokojená.

S láskou, Lukov vypráví příběh krasobruslařky Jasmine, která moc dobře ví, že její kariéra pomalu končí. I přesto, že je nadaná, nemá za sebou žádný velký úspěch. Jestli Jasmine někoho skutečně nenávidí, je to Ivan Lukov - vždy dokonalý krasobruslař, který vyhrává jeden závod za druhým. K tomu je ale neskutečně arogantní, protivný a všem je zcela jasné, že jeho sláva mu pořádně stoupla do hlavy. Právě tento člověk jí ale nabídne spolupráci - jeho partnerka si chce dát na rok přestávku a on shání někoho, s kým bude bruslit. Za odměnu on a jeho trenérka slibují, že Jasmine po konci sezóny najdou skvělého partnera, aby mohla v krasobruslení pokračovat. Jak ale přežije krasobruslit s někým, koho nenávidí?

Ze všeho nejdřív bych chtěla pochválit naprosto skvělou atmosféru celé knihy. Autorka zvolila neobvyklé prostředí a výborně ho popsala. I když krasobruslení moc nerozumím, ráda na něj koukám a možná právě proto jsem si zrovna tuto knihu tak užívala. 

Další kapitolou jsou postavy. Máme tu naprosto protivného a nesnesitelného Lukova a oproti němu Jasmine, kterou vnímám jako milou holku. Tedy až do chvíle, kdy se přiblíží k Lukovovi a začnou si jeden z druhého utahovat a rýpat do sebe. V tu chvíli by si obě hlavní postavy zasloužily pár facek, aby se trochu probraly. I když mě štvaly, nakonec jsem si je vlastně docela užívala a věřím, že právě to se ve čtenáři autorka snaží probudit. Samozřejmě, našlo by se několik pasáží, kdy to bylo už trochu přes čáru, ale nebylo jich moc.

Jak už vás možná napadlo, skutečně se jedná o slow burn romanci a hate to love vztah. Postavy svou vzájemnou nenávist postupně, pomaličku mění v něco jiného (což doufám není spoiler, ale myslím, že už jen z anotace je to vcelku jasné). Autorka dokázala moc hezky popsat postupnou proměnu jejich citů a vše se pomalu vyvíjelo. Tento vývoj zároveň dával smysl a nebylo to zbytečně prodlužované.

Co bych možná vytkla je posledních zhruba sto stran, kde se začíná porušovat tento pomalý vývoj vztahu a přijde poměrně velký skok, velká změna. Skoro jako by to autorka chtěla rychle dopsat. To je za mě docela škoda a myslím si, že to mohla vzít trochu pomaleji a plynule tak navazovat na předchozí vývoj.

Ve výsledku jsem s knihou vlastně spokojená. Je samozřejmě nutno brát v potaz, že tohle nemá být žádná překvapivá romance plná zvratů a ani zde není pokus o nějaký nepředvídatelný děj. Autorka se skutečně zaměřuje na pomalu se vyvíjející vztah, který popsala velmi dobře. 

Knihu bych doporučila čtenářům, kteří hledají pomalou romantiku se zajímavým prostředím a celkově hodnotím 75 %.

Vy si do kalendáře nezapomeňte poznamenat 6. 5. 2021, což je datum, kdy tato kniha vychází.

Za poskytnutí reading copy k recenzi mockrát děkuji Albatros Media!

Komentáře

  1. Mně se Kulti celkem líbil, ale na Lukova jsem asi o něco zvědavější, protože krasobruslení mám moc ráda. Navíc je to prostředí, které se v knihách neobjevuje moc často, takže si ho ráda trochu užiju. Díky za recenzi, potvrdila jsi mi, že bych do knížky měla jít. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Autorka mě zatím také nechávala chladnou, ale tahle kniha z prostředí krasobruslení mě zaujala hodně. :) Určitě se po ní podívám.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky