Přečteno: Krev a med

RECENZE MŮŽE OBSAHOVAT SPOILER K PŘEDCHOZÍMU DÍLU - ODKAZ ZDE.

Autor: Shelby Mahurinová
Překlad: Petra Badalec
Počet stran: 464
Rok vydání: 2020/překlad 2021
Nakladatelství: CooBoo
Anotace:
Lou, Reid, Coco a Ansel jsou na útěku. Poté co jen o vlásek unikli smrti z rukou Dames Blanches, prchají před čarodějnicemi, královstvím i církví – a nemají se kde ukrýt.

Aby se jim podařilo zmizet před zástupy čarodějnic a jednotkami chasseurů, potřebují Lou s Reidem spojence. A to silné. Ale ochrana má svou cenu a hrdinové se tak musí rozdělit, aby sehnali posily. Lou a Reid se snaží uzavřít rozšiřující se propast mezi nimi dvěma a zlá Morgane mezitím spřádá svou hru na kočku a myš. A navíc hrozí, že zničí to nejcennější, co mají…

Z mého pohledu...
První díl pro mě byl jednou z nejlepších knih za rok 2021 a velkým překvapením! Knihu jsem hodnotila 95 % a byla opravdu nadšená. Na druhý díl jsem se proto neskutečně těšila a když vyšel, každým dnem jsem vyčkávala, až přijde i mně. V tu dobu už se ale začínaly objevovat recenze, které z většiny vůbec nebyly kladné. Na Databázi knih má druhý díl pouhých 70 %, což je oproti prvnímu dílu (85 %) docela málo. A já se bohužel přidám ke všem těm ne moc nadšeným recenzím.

Tato kniha má jeden hlavní problém - strašně se vleče a nic se v ní neděje. Postavy se na začátku vydávají na cestu, o dvě stě stran později stále jdou. Čtenář pokračuje ve čtení a postavy stále jdou a jdou a jdou. A já se ptám proč? Odpověď je jednoduchá - protože tato série měla mít dva díly, ale autorka se po úspěchu první knihy rozhodla, že je dobrý nápad to protáhnout na trilogii. Bohužel je ale jediná, kdo to považuje za super nápad. 

V prvním díle byl vztah mezi Reidem a Lou naprosto skvělý. Pomalá romantika, která ale měla spád a dokázala zaujmout. To v druhém díle nehrozí. Autorka sice měla snahu posunout vztah někam dál a přidala pár hádek a neshod, upřímně mi to ale po pár stranách začalo být vcelku jedno a romantická linka už pro mě nebyla ani trochu zajímavá. 

Na jednu stranu je určitě super, že autorka přidala nové postavy a bytosti, ukázala nové druhy čarodějek nebo přidala trochu více magie. Na druhou stranu to na mě působilo tak, že když už autorka nevěděla kam s příběhem dál, hodila tam něco nového a tvářila se, že to tak bylo od začátku naplánované. 

Na konci jsem byla ráda, že už to mám konečně za sebou a kniha mi přinesla obrovské zklamání. Nezbývá než doufat, že třetí díl bude stejně skvělý jako první a nebude to taková katastrofa, jako druhý.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Albatros Media!

Komentáře

  1. Už jsme četla ve více recenzích, že je tohle oproti prvnímu dílu velké zklamání. :/ Já zatím nečetla ani první a doufám, že když budu mít nižší očekávání třeba nebudu tolik zklamaná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. První byl naprosto skvělý, takže je rozhodně těžké pak nemít očekávání k druhému dílu. Ale těch negativních recenzí je bohužel čím dál tím více

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky