Přečteno: Víno a čáry

Autor: Luanne G. Smithová
Překlad: Jana Kordíková
Počet stran: 326
Rok vydání: 2019/ překlad 2021
Nakladatelství: Cosmopolis
Anotace: Mladé čarodějce Eleně se po sedmi letech podařilo osvobodit z moci zlé kletby a vrátila se domů na vinici v údolí Chanceaux. Tam však zjistila, že za dobu její nepřítomnosti se spousta věcí změnila. Vinici převzal bývalý právník z velkého města, který odmítá staré ověřené metody i kouzla a snaží se řídit vědou a rozumem.
Podaří se Eleně odhalit, kdo stojí za jejím prokletím? Dokáže novému majiteli vinice, jak moc se mýlí a jak je pro něj důležitá? Ukáže se, kdo má na svědomí mrtvá zvířata, která už se nějakou dobu objevují po celém údolí?

Z mého pohledu...
Když jsem Víno a čáry viděla poprvé, kniha mě zaujala především svou obálkou, která se opravdu povedla! Není nijak složitá, i přesto je ale krásná a všechny komponenty k sobě moc hezky sedí. 

Anotace mi také připadala zajímavá a tak jsem po chvilce přemýšlení odepsala nakladatelství Cosmopolis, které hledalo nové blogery právě pro tuto knihu. Zanedlouho přišla odpověď s tím, že by mi knížku rádi poslali a zároveň mě zařadili mezi své blogery. Tímto bych vám tedy chtěla oznámit novou spolupráci a zároveň představit první knížku - Víno a čáry.

Kniha vypráví příběh čarodějnice Eleny, která byla uplynulých sedm let zakletá v ropuchu. Nyní se jí konečně povedlo se z kletby osvobodit a vrací se zpět domů na vinici. Tam ale nic není jako dřív - vinici převzal právník z města, který netuší jak se o ni pořádně starat a odmítá jakékoliv rady nebo ověřená kouzla. Vše chce řešit rozumem a každou událost logicky odůvodnit. 

Cíl Eleny je jasný - zjistit, kdo ji zaklel. Kromě toho potřebuje novému majiteli dokázat, že bez ní už nikdy nebude vinice taková, jako bývala.

Autorka napsala zajímavý příběh, který zvládnete za jeden večer. Rychle utíká a dokáže opravdu zaujmout, nudit se určitě nebudete! Zasadila ho do prostředí vinice, které je poměrně neobvyklé a tudíž i zajímavé. Zároveň ale nepotřebujete žádné odborné znalosti z oblasti vína, abyste příběh pochopili.

Moc se mi líbila hlavní hrdinka, která byla dobře vykreslená a dokázala jsem si ji během pár stránek oblíbit. Vedlejší postavy byly o něco slabší, osobně bych asi ocenila, kdyby se jim autorka věnovala trochu více. 

Nejslabší částí za mě byla romantická linka, od které jsem zkrátka čekala více. Jednak byla předvídatelná a zároveň ustupovala hodně do pozadí. Z nějakého důvodu jsem očekávala, že to bude spíše romantická kniha, tato dějová linie ale byla vedlejší. 

Knihu bych doporučila všem, které zaujala tématika čarodějnictví a vinice a zároveň těm, kteří si chtějí přečíst něco neobvyklého.

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Cosmopolis!

Komentáře

  1. Mě také kniha zaujala na první pohled díky nádherné obálce. :) Dneska jsem dočetla, tak můžu říct, že s tebou ve všem souhlasím. Uvidíme, jak se budou odvíjet další dva díly. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se těším na další díly! Věřím, že budou ještě lepší než ten první :)
      N.

      Vymazat
  2. Ta obálka je boží, ale trochu mě mrzí, že je tam romantická linka upozaděná. Zrovna tu bych čekala spíš. Asi ještě popřemýšlím, jestli po knížce nakonec sáhnu nebo ne.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky