Přečteno: Sexy dorty

Autor: Josef Maršálek
Počet stran: 224
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: XYZ
Anotace: Výjimečná vizuální podívaná a originální chutě ve smyslném provedení od mistra cukráře

Jestli v cukrařině existuje královská disciplína, pak jsou to určitě dorty! A když se do jejich přípravy pustíme společně, upečeme nejedno umělecké dílo. Kouzlo těch nejlepších dortů totiž spočívá v tom, že lahodí nejen chuťovým pohárkům, ale také oku, a že v lidech probouzejí vášeň. Proto vám prozradím své největší majstrštyky, technologické vychytávky a zaručeně fungující recepty, díky kterým budou vaše sladké výtvory prostě neodolatelné. A to se hodí vždycky – u příležitosti svátků, narozenin, přátelských setkání a nebo čistě jen tak, pro radost ze života!

Z mého pohledu...
Někteří z vás možná znají dorty Josefa Maršálka, které vypadají naprosto famózně. A kdo neznáte, hoďte si to do Googlu a budete ohromeni. Nedávno vyšla další z jeho kuchařek, podle které byste měli být schopni upéct něco, co se jeho dortům podobá. Minimálně to anotace tak trochu slibuje. Já to za vás vyzkoušela, takže na konci článku se můžete těšit na náš (přítel pomáhal) výtvor. Věřím, že se pobavíte.

Dorty jsou v kuchařce řazené abecedně, u každého receptu najdete seznam surovin (a že jich je!), samotný postup a spoustu krásných fotek. Některé části postupu jsou zde také zobrazené. Zároveň u každého receptu najdete počet porcí, stupeň obtížnosti a časovou náročnost. Můžete si tedy udělat obrázek o tom, jak to zhruba bude náročné a kolik času daný dort cca zabere. 

Přesuneme se k mým zkušenostem s kuchařkou
Poznatek číslo jedna - suroviny mít doma pravděpodobně nebudete. Ne, že bych čekala, že nebudu muset nic dokupovat, popravdě mě ale nenapadlo, kolik toho bude a co to bude za suroviny. Věřím, že jestli se někdo pečení opravdu věnuje, možná na tom bude o něco lépe, ale snad v každém receptu jsem našla surovinu, kterou nemám doma a netuším, kde ji koupit. Do dortu, který jsme nakonec pekli, jsem například sháněla kaštanové pyré (spoiler - v běžných potravinách ho opravdu nekoupíte). 

Poznatek číslo dvě - asi vám bude chybět i nějaké vybavení. Namátkově to může být třeba kuchyňský teploměr (ten, co se dá strčit do hrnce a změřit, kolik stupňů jeho obsah má), případně flambovací pistole. Tohle jsou samozřejmě věci, které nebudete potřebovat ke všem receptům, ale rozhodně si postup projděte několikrát, abyste se ujistili, že opravdu máte potřebné vybavení. 

Poznatek číslo tři - v receptech se hůře orientuje. Za mě bylo asi největším problémem to, že recept nebyl tolik strukturovaný, jak bych potřebovala a očekávala. Uvedu příklad. Autor začíná postupem na těsto (ten sice není nadepsaný, ale pochopíte to). Následuje postup na krém, který je ale oddělený pouze odstavcem a začíná výčtem surovin, které máme přivést k varu. Tady už jsem ale měla docela problém, protože sice si v receptu dohledám, že to jsou suroviny na krém, dost jsem ale váhala, jestli už se jedná o krém nebo autor stále mluví o těstu. 

Poznatek číslo čtyři a malá rada ode mě pro mě - nevěř si tolik.
Popravdě jsem si myslela, že dort PODOBNÝ tomu v kuchařce fakt upečeme. Nechtěla jsem být naivní a věřit, že bude vypadat stejně. Naše dílko ale bohužel vypadá trochu jako projekt na výtvarku, jak by řekl přítel. 

Shrnutí
Kuchařku bych doporučila někomu, kdo se pečení opravdu věnuje. Jednak mi přijde, že autor u postupu tak trochu počítá, že základní věci znáte a zároveň je zde předpoklad, že budete mít doma všemožné vybavení a suroviny. Největší problém kuchařky za mě je nedostatečná strukturovanost receptů, jinak si nemyslím, že by byla špatná. Jen zkrátka člověk nemůže očekávat, že tohle upeče doma, bez větších zkušeností a praxe.

Na závěr ještě přikládám náš výtvor a to hlavně pro pobavení.



Za poskytnutí kuchařky k recenzi děkuji Albatros Media!

Komentáře

  1. Myslím, že se dort na závěrečné fotce povedl. :) A máš pravdu sexy dort mě pobavil. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Manželka ji dostala pod stromeček. Obecně jsou pro mě knihy od Maršálka docela komplikované, protože je tam více příběhu než receptů. Když mám kuchařku nebo prostě knihu s recepty, tak bych tam chtěl mít recept a nic víc. Maximálně nějaké povídání na jídle. Pokud je tam více příběhů ze života autora, tak je to spíš životopis, který si vezmu pod stan než něco, z čeho budu vařit nebo péct. ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky