Přečteno: Můj první tanec

Autor: Nicola Yoon
Překlad: Sára Foitová
Počet stran: 304
Rok vydání: 2021/překlad 2022
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Evie má v jednom jasno: každá láska skončí zlomeným srdcem. Jakmile se před ní dva lidé políbí, spatří celý jejich vztah od prvního setkání až po hořký rozchod. Tahle zvláštní schopnost jí bohatě stačí k tomu, aby si kluky držela od těla. Pak se ovšem ocitne v tanečním studiu, kde jí jako partnera přidělí tajemného X. Okouzlující tanečník v ní probudí nečekané pocity a přiměje ji přemýšlet o tom, jestli láska za trochu toho rizika přece jen nestojí…

Z mého pohledu...
Evie nemá na lásku zrovna dvakrát pozitivní názor. Vše, co v ní vidí je to, že jednou skončí zlomeným srdcem a proto se rozhodla vůči takovému citu obrnit a nepustit si ho k sobě. Navíc má od určité chvíle schopnosti vidět, vztah skončí. Když se před ní někdo políbí, v hlavě jí proběhne celý jejich vztah až po bolestivý rozchod. 
Shodou okolností se ale ocitá v tanečním studiu, kde ji přesvědčí, aby zkusila alespoň jednu lekci. V tanci je ale překvapivě dobrá a tak jí nakonec přidělí tanečního partnera a společně se začnou připravovat na taneční soutěž.
X. je okouzlující, tak trochu tajemný a zprvu docela otravný kluk. Postupně si k sobě ale hledají cestu a Evie začíná přemýšlet, jestli by přeci jen neměla změnit názor na lásku.

Autorka příběh zasadila z části do prostředí tanečního studia. Jako čtenáři se tak dostáváme do neobvyklého prostředí tanečních lekcí, kde se prostřednictvím lektorky dozvídáme, že tanec není jen o pohybu, ale především o tom, jaká chemie mezi tanečníky funguje. To je v příběhu skvěle vidět a čím blíž si jsou hlavní hrdinové, tím lepší jsou z nich tanečníci. 

Zamilovala jsem si sarkasmus fungující mezi hlavními postavami i postavy jako takové. Trochu mě štvalo "jméno" X. Zaprvé mi neustále vrtalo hlavou, jak ho vlastně ostatní postavy oslovují respektive jak to funguje v "reálném" světě, protože "Hej X. pojď sem" zní přece jenom trochu divně. Jinak jsem si ale X. jako postavu oblíbila a myslím, že autorka hezky vykreslila jeho charakter. Evie jsem občas trochu nechápala, ale v zásadě proti ní také nic nemám a působila jako sypmatická hrdinka.

Jestli hledáte čtivou, originální romantiku, Můj první tanec je ta pravá volba! Kromě klasického textu v knize najdete i části psané formou chatů a kapitoly jsou krátké, takže vás nutí číst dál a dál. 

Do oddechového YA příběhu autorka přidala trochu vážnější tématiky, nemusíte se ale bát, že by byla hlavním tématem knihy, naopak působí spíše na pozadí. 

Kombinací s kapkou fantasy mi kniha připomíná Instant karmu, takže jestli vás bavila, věřím, že tato se také bude líbit.

Na závěr bych ještě chtěla pochválit obálku. Dlouho mě žádná nezaujala tolik, jako tahle a za mě se fakt povedla!

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Albatros Media!

Komentáře

Oblíbené příspěvky