Přečteno: Rande s knihomolkou

Autor: Emma Hart
Překlad: Zuzana Bičíková
Počet stran: 296
Rok vydání: 2020/překlad 2022
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Pro Kinsley jsou knihy celý její život. Nejen, že pořád něco čte, ale spolu se dvěma kamarádkami vlastní knihkupectví v malém městě v Montaně. A zatímco její přítelkyně mají své lásky, ona si vystačí s fiktivními muži. Až do chvíle, kdy kamarád jejího bratra Josh z legrace navrhne, že jí pomůže najít přítele. A tak začíná série roztomile trapných schůzek, jejichž účastníci nemají u Kinsley šanci… žádný z nich ji totiž nepřitahuje tolik jako právě Josh.

Z mého pohledu...
Co si budeme povídat, obálka je dost strašná. Možná je to mnou a tím, že mi silně nesedí, když jsou na obálce fotky lidí. Většinou to nějak zvládnu, ale tady to z té obálky vyloženě křičí. Původní obálka sice také není nejkrásnější, ale stále se mi líbí o něco víc. Posuďte sami.

Ale jak se říká, nesuď knihu podle obalu. I proto jsem příběhu dala šanci. A jak se mi líbil?

Kinsley celé dny nevytáhne nos z knihy. Pravděpodobně ji nepotkáte jinak, než s knihou v ruce a preferuje fiktivní postavy než ty reálné. Na přítele proto nemá ani pomyšlení a to až do chvíle, kdy se kamarád jejího bratra Josh navrhne, že jí pomůže najít přítele. 

Zní to jednoduše a přesně takové to taky je. Celkově se toho v knize zas tak moc neděje, což by u romantiky ani moc nevadilo, kdyby autorka napsala zajímavé postavy, které by děj táhly. To se ale bohužel nestalo. Kromě toho, že jsme se o nich téměř nic nedozvěděli na mě drtivá většina postav působila velice podobně a měla jsem problém je odlišit. Hlavní hrdinka je zkrátka plochá. Během čtení jsem si ji neoblíbila, zároveň mi ale vyloženě nevadila. Zkrátka ve mně nevyvolala vůbec nic. Teda kromě toho, že je téměř totožná s jejími kamarádkami. To samé platí i pro Joshe. V jeho případě jsem očekávala, že bude příběhem hýbat trochu víc a bude tou postavou, která celý děj ozváštní. Opět se mi ale dostalo pouze jednoduché postavy, která se nikam neposouvá a vlastně se o ní ani nic moc nedozvídám.

Příběh sám o sobě je docela předvídatelný a v knize jsou místa, kdy se nic moc zajímavého neděje. To jsou zároveň ale jediné věci (v rovině příběhu), které bych vyloženě vytkla. Jinak bych řekla, že autorka napsala docela dobrý romantický příběh a i když bych na jejím místě udělala pár věcí jinak, nebýt pokažených postav, byl by to docela fajn příběh.

Takhle na mě kniha ale zrovna nejlépe nezapůsobila. Příběh to byl hezký, ale postavy celkový dojem dost pokazily. Je mi jasné, že napsat YA romantiku, která bude odlišná a v něčem nová je složité, ale kdyby se autorce povedlo napsat dobré postavy, stále bych knihu doporučila, i když nepřináší nic přelomového nebo extra originálního. Takto bych ale čtení spíše nedoporučovala a raději sáhla po něčem jiném, třeba S láskou, Lukov od Mariany Zapaty, za kterou si stojím a věřím, že se určitě bude líbit!

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Albatros Media!

Komentáře

Oblíbené příspěvky