Přečteno: Ostrov lhářů

Autor: E.Lockhartová
Počet stran: 264
Rok vydání: 2014/ překlad 2015
Nakladatelství: Host
Anotace: Přečtěte si to. A jestli se Vás někdo zeptá, jak to skončí, prostě LŽETE!
Báječná rodina Sinclairových.
Soukromý ostrov.
Velice bystrá dívka, se kterou je něco v nepořádku.
Skupina čtyř přátel - lhářů -, jejichž přátelství začne být destruktivní.
Revoluce. Nehoda. Tajemství.
Lži a další lži.
Pravá láska.
Pravda.

Z mého pohledu...
Tohle je podle mě jedna z těch knížek, které si přečtete, a ještě dlouhou dobu vám celý příběh leží v hlavě a přemýšlíte o něm.
Já tuto knihu četla někdy v březnu a až teď jsem se dostala k tomu, napsat vám o ní. Ale pěkně popořadě.
Dnes, v době YA knih, není jednoduché najít příběh, který by se nějak lišil, nebo měl překvapivý konec. Ani jedna z těchto věcí ale knize E. Lockhartové nechybí. Spíš naopak. Celý příběh je psaný velmi zvláštním stylem, který ale k tomuto příběhu
dokonale patří a dokáže zaujmout tak, že od knihy skoro ani nezvednete oči a když už kolem vás přeci jen projde nějaký knižní barbar, kterého najednou moc zajímá, co že to čtete, neřeknete nic. Ani nemůžete, vzhledem k poznámce, která je uvedená na obálce. Nikdo nesmí prozradit nic, co by mohlo čtenáři napovědět, jak kniha skončí, nebo o čem to vlastně byla. Nechápala jsem, dokud jsem si celý příběh nepřečetla. A teď už vím. Vím přesně, proč je nutné si tuto knihu přečíst. Něco málo vám ale říci mohu.
Celý román se točí o dětech rodiny Sinclairových, řekla bych, že mají trochu nos nahoru. Už jenom pro to, že si každé léto jezdí na svůj soukromý ostrov a ještě se jim nelíbí tohle a tamto. Nejdůležitější je ale patnáctiletá Cadence, která je hlavní hrdinkou celé knihy. Všichni ale samozřejmě poslouchají svoje rodiče a ani v nejmenším by je nenapadlo dělat něco, co by nesměli. A samozřejmě je také nic nedonutí protestovat proti vůdci ostrova- dědečku Harrisovi. A nebo ne?
Jinak jsou všichni lháři taková sluníčka, pohodoví lidé a také se nikdy nic nestalo, jak by také mohlo?
Co jsou ale ty podivné kapitoly mezi celým příběhem? Že by vzpomínky? A nebo se snad opravdu něco stalo?
Možná také lžu, jak mi bylo přikázáno.
Moje hodnocení bude vysoké, stovku si šetřím, ale 95 % si opravdu zaslouží.
Přiznejte se, kdo ještě nečetl tuto knihu?

Komentáře

  1. Ja som z knihy mala zmiešané pocity. Možno mi nesadol štýl písania, možno postavy...neviem. Prečítala som si ju, lebo ma zaujala anotácia a väčšinou pozitívne recenzie. Keď nad tým ale teraz rozmýšľam, kľudne by som sa zaobišla aj bez jej prečítania.

    OdpovědětVymazat
  2. Knihy jsem si přečetla záhy poté, co mě dostatečně zmasírovala reklama na sociálních sítích. Kvůli tomu jsem sice očekávala víc, ale i tak jsem knihu přečetla napnutá prakticky na jeden zátah a na konci jsem si říkala, jak jsem to mohla nevidět a neuhádnout, vždyť to bylo tak jasné! Dodnes si na ni občas vzpomenu, ale 95 % je podle mě už moc.
    x
    www.introvertnisvet.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky