Knižní radůstky - duben 2017 I První část

Ahoj všichni!
Jak už jste zvyklí, i tentokrát vás začátkem měsíce vítám u dalších knižních radůstek. Asi jako každý jsem si říkala, že v květnu bude Svět knihy, takže si v dubnu nebudu pořizovat moc nových knih. No, tak to úplně nevyšlo... Začalo do nevinně recenzními výtisky, pokračovalo to přes slevy na buxu, výlet do Levných knih a skončilo to přijímačkama (přijali mě!), díky kterým jsem také dostala nějaké knihy. A když jsem to všechno posbírala, z hrůzou jsem zjistila, že mám sedmnáct nových knih. Nicméně nemohu publikovat tak dlouhý článek, protože by u toho každý usnul :D Takže to rozdělím na víc částí (pravděpodobně dvě).





Teď už se ale pojďme podívat na knihy.
Jako první tu mám dva recenzní výtisky - Divoká píseň (děkuji Dobrým knihám!) a Něco víc (děkuji Megaknihám!)

Divoká píseň (Victoria Schwabová)
Na tuto knihu jsem se těšila dlouho a i po jejím přečtení jsem měla pořád stejně dobrý pocit. Už se těším na druhý díl! Recenzi už najdete u mě na blogu (odkaz tady)

Anotace: Vítejte v temném městě Verity, kde najdete všechno, jen ne bezpečí… Protože tohle místo ohrožují monstra, která se zrodila z násilí.
Kate touží být tak nemilosrdná jako její otec, který vládne severní části Verity, nechává nestvůry potulovat se po městě a vybírá od lidí peníze za jejich bezpečí. Po pěti letech na internátních školách se Kate konečně vrací domů a chce ukázat otci, že je stejně nelítostná jako on.
August chce být člověk. Ale není. Je nestvůrou, která dokáže krást duše pomocí hudby. Jeho otec řídí jižní část města a snaží se chránit nevinné. August je jeho tajná zbraň.
Jejich město je rozdělené. Jejich město se rozpadá.
A Kate a August jsou jediní, kdo chápou obě strany, jediní, kdo jsou schopní něco udělat. A přitom tak rozdílní… Ale jak se může člověk rozhodnout, jestli bude hrdina, nebo zloduch, když je tak těžké rozlišit, co je co?



Něco víc (Patrick Ness)
Tato kniha se mi opět moc, moc líbila a opravdu mile překvapila. Obálka se možná tváří trochu obyčejně, ale kniha rozhodně obyčejná není! Recenze už je online tady.

Anotace: Šestnáctiletý Seth se topí, zoufalý a osamělý v posledních okamžicích svého zápasu s rozběsněným mořem. A pak procitne. Nahý, hladový a žíznivý, ale při vědomí. Jak je to možné? Vybavuje si přece, jak se mu lámaly kosti, jak mu pukla lebka při nárazu o skálu. Jakto, že je teď tady? A co je tohle vlastně za podivné místo? Trochu to vypadá jako anglické městečko, kde vyrůstal, než se jeho rodina po tragické příhodě přestěhovala do Ameriky. Jen vylidněné a děsivě pusté. Seth začíná pátrat po odpovědích, v naději, že tu není úplně sám, že se neocitl ve svém soukromém pekle, kterého se tolik bojí. Že tu možná je… něco víc.




Dále tu mám několik úlovků z Levných knih... Do toho knihkupectví už mě nikdy nepouštějte, vždycky to dopadne stejně a přitáhnu domů hned několik knih...

Deník pana nuly (George Grossmith)
Myslím, že hned po dočtení Magického průvodce městem pod pahorkem se hned vrhnu na tuto knihu. Vypadá, že by mohla být vtipná a oddechová a to je přesně to, co teď potřebuji číst.

Anotace: Proč by si londýnský úředníček pan Pooter, fanatický ctitel vžitého pořádku a skladatel "vtipných" slovních hříček, nemohl psát deník? Není sice žádná veličina a nepřitahuje pohledy veřejnosti, ale důležitý se cítí jako málokdo. Dokonalost není maličkost, a v jejím jménu čelí pan Pooter neochvějně posměškům přátel, potížím s řemeslníky a se sousedy, nezvedenostem a neuctivým hláškám líného syna Lupina i odevzdanosti své Karličky a především svým vlastním trapasům. Takový už je holt život. 
Samolibost, příčinu většiny trablů, autorovi (a možná i sobě) nakonec rádi odpustíme, klasický laskavý anglický humor je totiž osvobozující. ,,Lituji pouze, že jsem si deník nezačal psáti již v mládí", povzdechne si pan Pooter - a s ním i my, jeho čtenáři!




Jsem single a pomstím se (Tracy Bloomová)
Tuto knihu jsem v Levných knihách okukovala už několikrát. Když jsem na ní koukala po třetí, neodolala jsem a stala se tak další nutností, kterou jsem si odnesla domů.

Anotace: Suzie Millerová radí ve svém sloupku zoufalým a zhrzeným ženám v problémech s láskou. Sama se však necítí o nic lépe. Jak to, že zase dostala kopačky? Po dalším nevydařeném vztahu, tentokrát s kolegou z práce, se s tikotem biologických hodin a pifkou na celý svět rozhodne, že nastal čas, aby svým bývalým dala za vyučenou. A začne se všem svým exmilencům originálním způsobem mstít. Vzniká tak řada komických situací, ve kterých ji bok po boku provází kamarád Drew. Jenže Drew má před svatbou a se Suzie je mu nezvykle dobře. Že by špatná volba? A jsou opravdu všichni muži prevíti? 




Alchymie věčnosti (Avery Williamsová)
Tato kniha byla jeden velký risk. Netušila jsem, zda je to první díl a nebo několikátý díl série, nicméně za 29 Kč jsem to riskla. :)

Anotace: Serafina už zažila leccos. Na zemi strávila celých šest set let. Věčný život a bohatství mají ovšem vysokou cenu - životy nevinných lidí. Její přítel Cyrus před stoletími objevil alchymistickou metodu, která umožňuje duši střídat těla. A Serafina teď už není schopna nést vinu za to, co provádí... Rozhodne se Cyruse opustit, utéct od něj a zemřít. Do cesty se jí však připlete šestnáctiletá Kailey a Sera je zničehonic v životě dívky, o které nic neví, a musí předstírat naprostý opak. A její touha zemřít je najednou mnohem menší. 




Kontrapunkt (Anna Enquistová)
O této knize bych se asi jen tak nedozvěděla a dvou obálkou by mě asi také nijak moc nezaujala. Nicméně jsem i ní četla na nějakém blogu, kde byla hodně vychvalovaná, takže jsem si pro ní šla cíleně.

Anotace: Nic není bolestnější než ztráta milovaného člověka. A nic není děsivější než pozvolné blednutí vzpomínek na mrtvého. Po dceřině tragické smrti se matka nechce vyrovnat s tím, že čas odvívá kdysi tak živé vzpomínky. Teprve když začne studovat Bachovy "Goldbergovy variace", zabývat se skladatelovým životem, interpretovat notový zápis a hrát tuto skladbu, objeví v hudbě most k zesnulé dceři. Harmonie, různost forem a tónů Bachovy hudby evokují a přinášejí scény z jejího života s dcerou, od narození po ukončení školy, dny strávené na společné dovolené, rozdílné představy o životě, ale také okamžiky mimořádné blízkosti a štěstí. 




Poslední dvě knihy z této části dubnových radůstek je výprodej na Bux.cz. Celkem jsem za obě knihy dala 104 Kč, což mi přijde naprosto skvělé a hlavně jsem si obě přála už delší dobu.

Bludy z nudy (Sacha Sperling)
Slaboučká knížečka z nakladatelství Odeon. Zatím jsem od tohoto nakladatelství četla jen Mischling, který se mi moc líbil, ale v knihovničce už na mě čekají další krásky, které plánuji brzy číst.

Anotace: Vypravěčem románu Bludy z nudy je čtrnáctiletý Sascha, který pochází z bohaté rodiny. Vyrostl v dobré pařížské čtvrti a na prázdniny jezdí do severní Francie nebo do Maroka. Teď chodí do 3. ročníku lycea: prožívá věk, kdy člověk neví, k čemu tu je a co by chtěl dělat. Sascha je ztracený, neorientuje se ve svém životě, snad jen čeká na nějaký signál nebo událost, která ho někam nasměruje... A takový signál pro něj představuje trochu bláznivý a provokativní kamarád Augustin. Společně experimentují až na hranici smrti - jen aby se přesvědčili, že žijí. Z nudné docházky do školy a nudných víkendů u osamělé matky, jež má dost starostí sama se sebou, a otce s jeho novou rodinou Sascha rovnýma nohama skáče do víru nočního života, za jaký by se nemusela stydět plnoletá rocková hvězda: večírky v bytech a sídlech boháčů, párty v podnicích běžné peněžence nedostupných, alkoholu, drog i sexu po libosti. Mladíci, hledající cestu kudy z nudy, se nezastaví před ničím. Sugestivní román o první lásce, vášni a dospívání, (sebe)zničení, o životě teď a tady. Sacha Sperling osvědčil originální autorský styl, vyjádřil generační pocity dezorientace a zmatku, na druhé straně si od svého vypravěče dokázal zachovat chladný, racionální odstup. 



Miniaturista (Jessie Burtonová)
V první řadě mě zaujala svou obálkou, potom anotací a nakonec ještě cenou (80Kč). Následně jsem se podívala na recenze a pak už mi bylo jasné, že jí musím mít!

Anotace: Na podzim roku 1686 zaklepe osmnáctiletá Nella na dveře velkolepého domu v nejbohatší čtvrti Amsterodamu. Přijíždí z chudé venkovské rodiny, aby se ujala role manželky vznešeného kupce Johannese Brandta, ale místo milujícího chotě ji přivítají jeho odměřená sestra Marin, černý sluha a prostořeká služebná. Když se Johannes vrátí z cest, dostane od něj Nella kromobyčejný svatební dar: skříňkovou repliku jejich domu. Objedná si do ní zařízení od tajuplného miniaturisty a pak se začnou dít prapodivné věci. V drobných výtvorech se totiž nečekaným způsobem odrážejí skutky jejich opravdových, živých protějšků. Uzavřený svět v domácnosti Brandtových se zdá nejprve matoucí, avšak postupně Nella odkrývá jeho tajemství. Zároveň si uvědomuje, že jim všem hrozí nebezpečí. Drží miniaturista jejich osudy ve svých rukou? A bude klíčem ke spáse, nebo strůjcem pádu?



Prvních osm knih máme za sebou, dalších devět nás čeká příště. A kolik nových knih jste si pořídili během dubna vy? A která z těchto vás zaujala nejvíc?

Komentáře

  1. Zajímavé kousky :) Mně teď vůbec nevychází čas jít do knihovny a úplně šílím, že nemám co číst :D Tohle se tobě nestane :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, co jsem to tak počítala, mám doma asi 80 nepřečtených knih. Takže opravdu, mně se nestane, že bych neměla co číst :D
      Děkuji za komentář!
      N.

      Vymazat
  2. Krásné přírůstky! :)
    Divoká píseň a Něco víc jsou na mém wishlistu pořádně vysoko :)
    Bludy z nudy a Alchymii věčnosti mám také doma, ale ještě jsem nečetla :)
    Užij si čtení :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné kousky :) Na Divokou píseň se také chystám :) A Miniaturistu jsem četla a byl pro mě celkem zklamáním :) Snad se ti bude líbit více :) Hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Miniaturistu jsem zatím nečetla, tak uvidím :)
      N.

      Vymazat
  4. Krásné přírustky ! To se někdo mááá :) Hodně přemýšlím nad Nessem a jeho Něco víc .. no uvidíme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Něco víc si stoprocentně musíš přečíst!!!
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky