Přečteno: Všechno, úplně všechno


Autor:
Nicola Yoonová
Počet stran: 296
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Jota
Odkaz na ČBDB zde
Anotace: Tato originální prvotina vypráví o dívce, která je doslova a do písmene alergická na celý svět. Je zavřená doma, nikam nesmí a skoro nikdo nesmí k ní. Když se ale do sousedního domu přistěhuje nová rodina a s ní i kluk jménem Olly, začíná se odvíjet komplikovaná "lovestory", která obrátí naruby všechno, úplně všechno, co osmnáctiletá Madeleine dosud znala. 
Neotřelý milostný příběh je zajímavý i svým zpracováním - obsahuje Madeleininy deníkové záznamy, tabulky, seznamy či ilustrace. 



Z mého pohledu...

Tuto knihu už jste určitě všichni četli. A jestli ne, udělali jste velkou chybu. Ostatně i já jsem si myslela, že tato kniha nebude ničím výjimečná a popravdě mě od ní stále odrazovala obálka, která je podle mě teda naprosto otřesná. Nicméně jí všichni stále vychvalovali a tak jsem se rozhodla, že zjistím, co je na ní tak skvělého. A po dočtení se připojuji ke všem, kteří říkají, že tato kniha je nutností.
Madeleine žije svůj život v jedné velké čisté bublině, která je jejím domovem. Její choroba je natolik agresivní, že při vdechnutí čerstvého vzduchu, nebo při dotyku čehokoliv, co není vyčištěné, by u ní mohla propuknout masivní infekce a pro Madeleine by to mohla být poslední věc, co kdy udělala. Má svůj přesný denní režim, který každý den striktně dodržuje a ani jí nenapadne, že by něco udělala jinak. Natož aby porušila svou čistou bublinu a vyšla ven. To se ale změní ve chvíli, kdy se do vedlejšího domu přistěhuje nová rodina.

Maddy je i přes svou chorobu neskutečně pozitivní a ve všem se snaží hledat jen to dobré.

Olly, který se přistěhuje do vedlejšího domu, je kluk, který nenosí nic jiného než černou a v životě to nemá zrovna nejlehčí.

Ve chvíli, kdy si Madeleine začne psát emaily s Ollym, se svět přetočí naruby a nic není tak, jak to bývalo dřív. Ale co její nemoc?

Tato poměrně slabá knížka se skládá ze spousty krátkých kapitol, které jsou doplněné mnoha grafy, nákresy, poznámkami a tabulkami. Všechno, úplně všechno je tak jednoduchým čtením, které ale nepostráda určitou hloubku a myšlenku. V knize je mnoho momentů k zamyšlení a osobně si myslím, že trochu vybočuje z řady "obyčejných" Young Adult knih. Je to rozhodně něco netradičního a poměrně originálního. Dalším bonusem je ohromná čtivost této knihy. Původně jsem si myslela, že během večera přečtu tak polovinu, a zbytek mi zůstane na další den, to se ale nestalo. Celou knihu jsem přečetla během necelých dvou hodin a stránky ubíhaly tak rychle, že jsem to skoro nestíhala sledovat.

Hodnotím 85% a doporučuji přečíst všem!


Komentáře

  1. Páni! Skvělá recenze, s obálkou naprosto souhlasím a obdivuji tě, že jsi ji přečetla tak rychle! Mne se kniha také moc líbila :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky