Přečteno: Na lovu

Autor: Meagan Spoonerová
Překlad: Zdeněk Uherčík
Poče stran: 328
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Když se Kráska vydá na lov Zvířete… Kráska zná tajemný les lépe než kdokoli jiný. Cítí ho ve své krvi. I když vyrostla mezi šlechtici daleko od lesa, ví, že temný hvozd skrývá tajemství, která dokáže odhalit jen pravý lovec. Když její otec přijde o všechno jmění a Yeva se musí společně se sestrami odstěhovat pryč z města, uleví se jí. Uprostřed divočiny se nemusí přetvařovat a usmívat se na bohaté dámy – nebo se vdát za bohatého šlechtice…. Ale ve chvíli, kdy v lesích zmizí při lovu její otec, nemá Yeva na vybranou – musí ho najít. A jediná cesta vede po stopách stvoření, které se otec snažil ulovit. Přes varování sester se vydává do lesa a stopuje Zvíře až do jeho království – zakletého údolí, zničeného zámku a světa plného stvoření, o kterých slyšela pouze v pohádkách. Do světa, který ji může zničit, nebo spasit. Zbývá jen jedna otázka. Kdo přežije tento lov: Kráska, nebo Zvíře?

Z mého pohledu...
Znáte ten pocit, když dočtete opravdu skvělou knihu a potom byste o ní nejraději řekli celému světu? Tak to je přesně ten důvod, proč píšu recenzi v deset hodin večer ihned po dočtení.

Jeva (Kráska), i když jako poměrně obyčejná dívka, vyrůstala mezi šlechtici. Odjakživa ale cítí, že svým způsobem patří k lesu. Ví, že les v sobě skrývá tajemství a zná ho lépe než kdokoliv. Jen uprostřed divočiny dokáže být svá, taková, jaká skutečně je. Nad ní ale visí svatba s bohatým šlechticem, o kterého, co si budeme povídat, zjevně moc nestojí.
Vše se ale mění ve chvíli, kdy se otec nevrátí z lovu. Jeva nemá na vybranou a i přes všechny prosby a obavy sester sevydává  ho hledat. Jediná cesta ale vede po stopách děsivého stvoření, které se otec snažil ulovit a zabít.
Zůstává už jen jediná otázka. Co se stane ve chvíli, kdy se Jeva dostane do království Zvířete a kdo nakonec přežije?

Popravdě vůbec nevím, kterou část knihy mám začít chválit první.

Hlavní postavy, které jsou nám všem dobře známy, byly naprosto skvěle propracované. Převážná většina knihy je vyprávěna z pohledu Krásky, které si čtenář užije opravdu dostatek. Mnohokrát jsem se dokázala vcítit do její kůže a přesně věděla, jak jí je.
To samé mohu říct o Zvířeti. Mezi jednotlivými kapitolamy z pohledu Krásky je vždy jedna, nebo dvě strany z pohledu Zvířete. A musím říct, že jsem si ho naprosto zamilovala! V těch několika málo stranách, které jsou psány z pohledu zvířete je tolik bolesti, lásky a vůbec všemožných pocitů, že si ho zkrátka nemůžete nezamilovat.

Kapitoly jsou poměrně krátké a kniha je navíc psána opravdu čtivě a svižně, takže vám stránky utíkají ani nevíte jak. Na druhou stranu je příběh opravdu poutavý a autorka přesně ví, kdy kapitolu ukončit, aby vás donutila si přečíst další a další.

Dalším plusem je v tomto případě i to, že autorka se poměrně dost drží původního příběhu. Neberte to tak, že by nepřišly žádné zvraty, nebo že by to byla jen převyprávěná pohádka, ale narozdíl třeba od světa Dvora trnů a růží, kde se Sarah J. Maas příběhu nedrží téměř vůbec, se autorce podařilo rozvinout všemi známou pohádku na úplně jinou úroveň, a přitom dodržet jistá pravidla a všemi známá pravidla tohoto světa. (Ne, že bych snad měla něco proti mojí milované Sarah J. Maas a jejímu Dvoru trnů a růží)

Stále si knihu nechcete přečíst? Překvapení! V knize totiž figuruje i postava ptáka Ohniváka, která příběhu dodá na originalitě.

Málem bych tady zapomněla pochválit obálku, což by byla opravdu škoda. Podobně jako u knihy Čtenářka, se Na lovu krásně leskne, ale přitom nebije do očí. Je to jeden z těch přebalů, se kterými se pomazlíte a pak si jej raději během čtení uklidíte do knihovny, abyste ho nezničili.


Knihu mohu doporučit naprosto všem, kteří mají rádi příběh pravé lásky zasazený do fantasy světa. Zároveň i těm, kteří milují Krásku a zvíře tak, jako já a nebo zkrátka chtějí zkusit trochu jiné fantasy.
Opravdu dlouho se mi nestalo, že by mě kniha tohoto žánru tolik chytla a mohu říct, že jsem ji přečetla téměř jedním dechem. Hodnotím 95% a myslím, že mám jasného adepta do seznamu TOP knih za rok 2018.


Komentáře

  1. Tak to mám radost, že se ti kniha tak líbila. Já ji totiž mám zrovna připravenou na stolku a hned, jak dočtu Divotvůrce se do ní pustím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jak se ti líbí Divotvůrce? Brzy bude vycházet druhý díl :)
      N.

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze, ksem ráda že se ti knihy líbila. Hodně o ní totiž uvažuju, retellingy mám ráda a pokud je tenhle tak dobrý jak říkáš. Určitě píšu na seznam. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu! :)
      Já si jí nejprve vůbec neplánovala brát na recenzi, ale po kladných ohlasech na Goodreads jsem se rozhodla jí dát šanci. Jestli máš ráda retellingy, určitě si ji přečti :)
      N.

      Vymazat
  3. Úžasná recenze! :)
    Do knihy jsem se původně pouštět moc nechtěla, ale asi určitě po Tvé recenzi neodolám :)

    OdpovědětVymazat
  4. Povedená recenze :) Tuhle knihu jednoduše musím mít, užj jenom kvůli té pěkné obálce a protože mě zajímá, jak do toho zapadá pták Ohnivák :D

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělá recenze! 💛 Musím říct, že jsem nad ní malinko váhala, ale po tvé recenzi už nebudu! Musím si ji brzo pořídit 😍 (nejprve ale vykradu banku 😏)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! (Jestli se chystáš vykrást banku tak dej vědět, půjdu s tebou :D )
      N.

      Vymazat
  6. Mě se kniha líbila. Výborně se četla. Ale jinak mě nenadchla tak moc jako tebe. Pro mě se stala spíše průměrem... :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ta obálka je přímo hypnotizující, hrozně se mi líbí :) Krásku a zvíře mám ráda a tohle si nenechám ujít. Jsem zvědavá, co si autorka přetvořila a co nechala.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky