Přečteno: Šlehačková oblaka

Autor: Tereza Salte
Počet stran: 272
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Motto
Odkaz na ČBDB
Anotace: "Deníkovými zápisky na svém blogu TerezaInOslo motivuje tisíce lidí, aby přestali snít a začali si své sny plnit. Tady a teď!"

Měla kupu snů a bezhlavě se za nimi vrhla až na sever. Tereza vypráví svůj životní příběh s retrospektivou do dětství, které bylo kouzelné a zároveň plné dřiny. Propocené vzpomínky na tréninky gymnastiky se mísí s vůní šeříkové zahrady starého domu na Ořechovce, ve kterém vyrůstala. V Norsku prožívá svou pohádku, ale i hořké chvíle odloučení od rodiny, ztrátu nejbližšího člověka a momenty, kdy musí začít svůj život zase a znovu téměř od nuly.

Z mého pohledu...
Popravdě vůbec nevím, kde začít. Kniha neobsahuje příběhy pohádkových hrdinů, ba naopak. Je plná každodenního života, starostí i radostí, zkrátka všeho, co se Tereze, tedy autorce, stalo. Vypráví o svém dětství, o gymnastice, které se věnovala, o setkání s Johnem Erikem... zkrátka o všem. A že vám to připadá až moc šlehačkové? Poslouchejte dále. Tereza vypráví i o všech pádech a že jich nebylo málo. Zkrátka život jedné holky, která si šla za svým a rozhodla se hledat štěstí v Norsku. A to chce notnou dávku odvahy. Jedno je ale důležité - autorka věří, že si může splnit svoje sny a i v těch nejhorších chvílích se snaží udržet si zdravý optimismus. A to je dle mého názoru hlavní poselství, které se snaží předat. Bude to bolet a nikdy nic nebude jednoduché, ale člověk by se měl držet svého snu.

Kniha je ohromně čtivá a smutná i veselá zároveň. Mnohokrát se mi stalo, že jsem se během čtení začala smát nahlas a nebo jsem naopak musela zadržovat slzy. Kromě toho máte pocit, jako byste seděli s Terezou v kavárně, popíjeli výbornou kávu a ona vám to všechno vyprávěla jako byste byly nejlepší kamarádky. Tak jak to je. Chvilku s hromadou šlehačky, chvilku bez šlehačky. Tím se snažím naznačit jak moc je kniha přirozená a uvěřitelná.

Nutno dodat, že kniha je naprosto bravurně zpracovaná i graficky. Pod přebalem se skrývá krásná, minimalistická bledě modrá knížka a když ji otevřete, vykouknou na vás obláčky. Text je navíc doplněný o ilustrace Lucie Jelínkové a musím říct, že všechno moc hezky sedí dohromady, zkrátka spokojenost. Kniha je navíc ještě o něco menšího formátu než ostatní (a nebo mi to tak alespoň připadá), takže se vejde skoro kamkoliv a v pohodě s ní můžete cestovat. Samozřejmě my knihomolky si vybíráme kabelky podle toho, jestli se do nich vejde i průměrná kniha, ale kdybyste náhodou žádnou takovou nevlastnily...

Jediné co mě trochu mrzí je fakt, že jsem si knihu přečetla až během ledna. Bývala bych ji zařadila mezi nejlepší knihy roku 2017, protože mi neskutečně sedla a svým způsobem mě i motivovala. Hodnotím 90% a doporučuji přečíst všem, kteří hledají něco čtivého, jednoduchého a přesto smysluplného. 

Komentáře

  1. Pěkná recenze, kniha vypadá zajímavě. Už jsem o ní slyšela, ale nevěděla jsem, o čem přesně je. Což je evidentně škoda. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, myslím, že už o ní slyšel asi každý. Jednu dobu byla celkem vidět :))
      N.

      Vymazat
  2. Terezu Salte nesleduju sice pravidelně, ale znám její blog, byla jsem na její přednášce a mohlo by být zajímavé zjistit, jak se poprala s větším rozsahem, než je článek na blogu. Z recenze vyplývá, že moc dobře, díky za tip. Tereza má to štěstí, že se jí povedlo vybudovat slavný blog, v podstatě značku, jen na svém jméně a na svém příběhu, může tedy napsat cokoliv ze svého života a stále to bude k tématu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taktéž Terezu nesleduji nijak pravidelně. Na její blog jsem zabloudila jen občas a i po přečtení knihy jsem ho nijak zvlášť nepročítala. Začala jsem ale autorku sledovat na instagramu, kde jsem přeci jenom poměrně často.
      Souhlasím s tím, že se Tereze podařilo celkem úspěšně vybudovat značku jen sama ze sebe. Myslím si, že tohle je sen asi každého blogera - psát o čemkoliv a vždycky mít čtenáře, kterým se to bude líbit. :))
      Děkuji za komentář!
      N.

      Vymazat
  3. Moc děkuji za milou recenzi. Kdyby mě v tom Oslu tenkrát napadlo, že jednou budu číst recenzi svojí knížky... páni! Moc děkuju a posílám virtuální obejmutí :)

    Vaše TerezaInOslo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, mockrát děkuji za komentář, udělal mi radost :)
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky