Přečteno: Moudrost psychopatů

Autor: Kevin Dutton
Překlad: Renata Červenková
Počet stran: 320
Rok vydání: 2012/ překlad 2019
Nakladatelství: Portál
Anotace: Na své strhující cestě do života psychopatů a jejich vychytralého chování známý oxfordský psycholog Kevin Dutton odhaluje existenci stupnice „šílenství“, na níž má své místo každý z nás. S pomocí nejnovějších metod zobrazování mozku a rozvíjejících se neurověd ukazuje, že brilantní neurochirurg, postrádající empatii, má se sériovým vrahem, jenž zabíjí pro potěchu, společného víc, než bychom si chtěli připustit, a že lupič na spoře osvětleném parkovišti může být stejně ledově klidný jako ten nejúspěšnější podnikatel.Když autor rozvíjí svou teorii, že psychopatické sklony má v určité míře každý, dochází k názoru, že společnost jako celek je dnes psychopatičtější než kdy předtím. Koneckonců, psychopati bývají nebojácní, sebevědomí, okouzlující, bezohlední a soustředění na cíl – což jsou vlastnosti jak šité na míru úspěchu v 21. století. Moudrost psychopatů, provokativní po všech stránkách, je vzrušující dobrodružství, jež odkrývá, že právě naše zavrhované temné stránky často ukrývají trumfy úspěšnosti.
Prof. Kevin Dutton je výzkumný psycholog v Calleva Research Centre for Evolution and Human Sciences na Magdalen College při Oxfordské univerzitě. Je členem Královské lékařské společnosti a Společnosti pro vědecké studium psychopatie. Česky vyšla též jeho kniha Psychopatův průvodce na cestě k úspěchu.


Z mého pohledu...
Možná jsem vás teď trochu překvapila, že? Přeci jenom to tu je samé Young Adult a najednou tohle. Každopádně když jsem si vybírala knížky od nakladatelství Portál, tahle mě zaujala a čím víc jsem o ní přemýšlela, tím více mě to táhlo si o ni napsat, a to jsem nakonec i udělala. Měla jsem sice trochu obavy, aby to na mě nebylo moc odborné a abych vůbec byla schopná se přes knihu nějak dostat, ale ty byly úplně zbytečné a já se začetla už od prvních stran.

Jestli se někdy pustíte do Moudrosti psychopatů, počítejte s tím, že kniha je hodně temná a kontroverzní. Je ale vždy upřímná a bohužel i pravdivá. Poprvé vyšla už v roce 2013 a byl o ni takový zájem, že letos se v Portálu rozhodli ji vydat znovu.

Psycholog Kevin Dutton, který je autorem publikace, o tématu psychopatie dokáže mluvit a psát tak poutavě a působivě, že vám jako čtenáři možná ani nedojde, že v ruce držíte odbornou knihu. Doslova mě fascinovalo s jakým klidem a dalo by se říct i nadšením popisuje psychopaty a jeho práci s nimi. Zároveň na sebe všechno navazuje a pakliže vám autor něco sdělí na začátku, o několik desítek stran později naváže něčím dalším a postupně ve vás vytváří celistvý obraz.  Nenásilně nás přesvědčuje, že je třeba se tomuto tématu věnovat a má pro to pádné argumenty. 

Autor ale nezůstává jen u teorie a přidává i reálné případy a nebo své zkušenosti, pocity a prožitky. Z těchto částí mi běhal mráz po zádech a několikrát se mi udělalo špatně, tak moc silný vliv na mě tato kniha měla.

Tento titul určitě ocení především náročnější čtenáři a jedná se o opravdu výborně ozdrojovanou knihu (jak mi bylo řečeno i při domlouvání o zaslání).


Kniha na mě rozhodně silně zapůsobila, její čtení bylo zajímavé a musím říct, že mi toho hodně dala.

Hodnotím 90% a za zaslání mockrát děkuji nakladatelství Portál!



Komentáře

Oblíbené příspěvky