HumbookFest 2019


HUMBOOK!!!
Předpokládám, že letošní Humbookfest jste už všichni zaregistrovali. Stejně jako předešlé ročníky, i letos bych vám tuto knihomolskou akci chtěla trochu přiblížit a hlavně ukázat svýma očima. Ze všeho nejdřív bych ale chtěla poděkovat Albatrosmedia a Míše, díky kterým jsem si letos opět dostala vstupenku a mohla se na festival podívat. Budu se opakovat, ale jsem opravdu moc ráda za spolupráci s AM a všechno co k ní patří (ať už to jsou merendy, spousty knih a nebo právě vstup na akce jako je Humbookfest). Děkuji!

Zároveň bych vám dneska chtěla ukázat, že festival si užijete i bez VIP vstupenky. Letos se kolem toho strhla velká debata a samotnou mě některé komentáře dost mrzely a přišly mi minimálně zcestné, ne-li nevhodné. Rozhodně si nemyslím, že by bylo zbytečné na Humbookfest jít "jen" s obyčejnou vstupenkou a jediné o co přijdete je autogramiáda zahraničních autorů a taška s dárky od sponzorů a reading copy. Ale pěkně popořadě.

Ze všeho nejdřív jsem se vydala na besedu s Martinou Čekalovou, autorkou Města duší. Martina je letošní #Humbookstart a i když jsem z debaty viděla jen začátek (později jsem se přesunula do vedlejšího sálu), autorka působila sympaticky a její knize ještě určitě dám šanci, i když mě zprvu moc nezaujala.

Každý umí psát... ale jak psát přímo hvězdně? je název další besedy, na kterou jsem se vydala. Nestihla jsem ji úplně celou, ale i ta část, kterou jsem viděla já byla super a všechny autorky byly naprosto skvělé! Kateřina Šardická (Zmizení Sáry Lindertové), Alžběta Bílková (Z kouře a kamene) a Petra Podolová (Futurum - bude vycházet na jaře) debatovaly s Vojtou Záleským (redaktor Fragmentu) především o tom jak psát a na co si dát pozor. Debata to byla přímo skvělá a popravdě mám po dnešku zase chuť začít něco psát. :)

Poté jsem se přemístila na autogramiádu českých autorek, abych si nechala podepsat knihy Z kouře a kamene a Město duší. Co se českých autorů a autorek týče, vstup na jejich autogramiády je neomezený, takže přístupné byly opravdu pro všechny.
Letos to navíc Humbook skvěle zorganizoval a autogramiádu umístil o kousek dál (nestalo se vám tedy, že by fronta čekající na podpis stála uprostřed chodby jako minulý rok).



Loyd Talk s Jayem Kristoffem (ehm, tím člověkem, vedle kterého si připadá jako Hobit i průměrně vysoká osoba...) jsem si také nenechala ujít - tenhle program měl sice jenom 20 minut, hodnotím ho ale jako zajímavý a myslím, že na základní vyzpovídání autora to možná i stačí.
Obdobnou debatu jste mohli absolvovat i s Mary E. Pearson - a tím program zahraničních autorů rozhodně nekončí.

Naopak, teprve začíná, protože následuje Little box of yes, kterého se účastnili oba zahraniční autoři. Já jsem opět stihla jenom část, ale přišlo mi fajn, že se nejednalo o klasickou besedu formou "výslechu", ale autoři společně tvořili příběh, což pro nás jako diváky byl určitě zážitek.





Poslední program, na který jsem se rozhodla jít, nese název Redaktoři na horkém křesle aneb CooBoo se zodpovídá za posledních 10 let. V praxi to fungovalo tak, že ambasadorky Humbookfestu natočily na video otázky, které by chtěly položit redaktorům z CooBoo a Tereza Eliášová (coby šéfredaktorka) společně s Katkou Stupkovou (jakožto služebně nejmladším členem) na ně potom odpovídaly.





Tím to ale nekončí a Humbookfest není jen o besedách a přednáškách, i když jich probíhalo ještě mnoho, kde jsem osobně nebyla.

Svůj stánek tu měl například Mindok, ChupaChups nebo MBank. U Mindoku jste si mohli zahrát nějakou ze společenských her, ChupaChups měli fotokoutek a u MBank se vyráběly knihomolské tašky.
Nechyběl samozřejmě ani stánek s knihami, Potterfan nebo občerstvení, které jsme všichni ocenili (přeci jenom během dne dospějete k okamžiku, kdy je pravý čas na oběd).






Jak můžete vidět, i bez VIP lístku si Humbookfest můžete maximálně užít a když už jsme u toho, ve stánku s knihami byla možnost si koupit i podepsané (a pokud se nemýlím, ty loňské má albatrosmedia stále na eshopu).

Humbookfest jsem si maximálně užila a věřím, že všichni kdo tam byli také. Určitě mi napište, co jste si užili nejvíce!
P.S. Ještě koukněte ke mně na instagram do výběrů - mám tam Humbookfest 2019 uložený hned na začátku.

Komentáře

  1. Bohužel jsem se na Humbook nemohla dostavit. :) Snad příště. Jsem ráda, že se aspoň takhle zprostředkovaně od vás všech dozvím, jaké to bylo. :) Souhlasím, že VIP lístek není všechno a hodně lidí to úplně zbytečně řeší. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky