Nejlepší knihy za rok 2021

Jak už jsem na Instagramu slibovala, mám tu pro vás článek o těch nejlepších knihách za loňský rok.
Každou z nich vám zkusím ve zkratce představit a kliknutím na název se vám otevře recenze, abyste si případně mohli přečíst něco víc. Ještě dodám, že jsem se svůj výběr snažila nakombinovat ze všech možných žánrů a typů knih. Každá z nich byla jednou z nejlepších/nejlepší ve svém žánru a nemůžeme proto srovnávat dvě odlišné knihy, každou z jiné hromádky. Pořadí je čistě náhodné, knihy neřadím od nejlepší po nejméně dobrou nebo naopak. Nezapomeňte mi do komentářů napsat, které knihy se loni nejvíce líbily vám!



Tohle pro mě bylo velkým překvapením. Od autorky jsem četla v roce 2020 Vlaštovku v bublině, která se mi líbila a stála za přečtení, ale zároveň se do seznamu toho nejlepšího na konci roku nedostala. Majonézu si tam ale dám, protože byla fakt skvělá a překvapila mě. Autorka vypráví příběh Emy, která má tak trochu problém s emocemi. Od pocitů si drží odstup a raději je analyzuje, než aby je opravdu prožívala. Protože ji ale ze všeho nejvíce fascinuje láska, rozhodne se pustit do experimentu se vztahy. A začíná, jak jinak, se svou první láskou, kterou se pokouší zkoumat a pochopit. 

Tohle byla skvělá oddechovka. Autorka formou deníku popisuje jak se dostala ke studiu medicín a jak samotné studium probíhalo. Následují zápisky ze života po studim a následně i života psychiatričky. Jako čtenáři tak máme možnost nahlédnout pod pokličku tomu, jak vůbec psychiatrie funguje a s jakými případy se autorka setkává. Z oddechovek a nenáročného čtení je to, nejen díky autorčinu humoru, jedna z nejlepších knih tohoto druhu, co jsem četla. Jestli hledáte něco vtipného, zajímavého a nenáročného zároveň, Deníček psychiatričky je ta pravá volba.

Amelie společně s její kamarádkou Jennou jsou doslova posedlé Kronikami Ormanu. Když mají možnost jet na veletrh, kde vystupuje autor této série, ani minutu neváhají. Pak ale dojde ke sledu událostí, který všechno změní. Jenna se s autorem setká, Amelie ne. Následuje obrovská hádka a poté
Jenna zemře při autonehodě. A to ještě předtím, než se stihnou usmířit.
Amelii ale zničehonic přijde limitované vydání Kronik Ormanu, nikdo ale neví proč nebo kdo ho odeslal. 
Výborně napsaný příběh, který skrývá více, než se zprvu zdá, k tomu naprosto parádní atmosféra a skvělé hlavní postavy. 

Autorčinu předchozí knihu, Kudy ke hvězdám, jsem měla v TOP knihách už minulý rok, Na jedné vlně se sem dostává letos. Zápletka je poměrně jednoduchá a řekla bych, že i předvídatelná. Bailey se stěhuje do Kalifornie, kde začíná v nové práci. Potkává tam Portera, jehož přítomnost ji štve i těší zároveň a vůbec neví, co si o něm myslet. Do toho si ale píše ještě s jedním klukem - ten shodou náhod také bydlí v Kalifornii. 
Kniha ale nabízí mnohem víc, než jen základní zápletku. K tomu přidejte fakt, že autorka opravdu umí psát a jako čtenář se rozhodně nenudíte. Za mě další must have!

Big League Burger vs. Sýrová královna. Pepper vs. Jack. Twitterová válka může začít!
Všecchno to začne ukradeným receptem. Následně se Jack rozhodne, že to nenechá jen tak, ale drobná hádka se změní v dlouhodobější boj. To samozřejmě přináší publikum a obrovskou sledovanost. Nikoho
by ale nenapadlo, že ve výsledku lidé začnou shippovat Pepper a Jacka.
Tihle dva se navíc sbližují v realitě mimo twitter a původně ani neví, že zrovna oni spolu vedou válku online. Všechno se ale začíná komplikovat.

6) Buď, anebo
Paige má problém s rozhodováním. A to tak, velký, že téměř není schopná jakéhokoliv rozhodnutí. Na začátku knihy stojí pod poměrně velkým a důležitým rozhodnutím - strávit vánoční prázdniny s Fitzem, do kterého je zamilovaná a nebo odjet s mámou do New Yorku, kam se chce podívat snad celý život?
Když už to vypadá, že se nebude schopná rozhodnout a pod tlakem se spíš zhroutí, její život se rozdělí na dva paralelní světy - v jednom odjede s Fitzem a ve druhém se vydává poznávat New York s mámou.

Možná právě díky tomuto prvku se mi kniha tolik líbila. Je to něco nového, originálního a navíc všechno skvěle funguje. Zároveň cením i téma rozhodovací paralýzy, o které jsem osobně neměla ani ponětí.

Asi jedna z nejvíc diskutovaných knih vůbec. Někomu absolutně nesedla, někdo ji má mezi těmi nejlepšími. I když chápu argumenty, proč se někomu nelíbí, já jsem si ji moc užila. Za mě se jedná o super fantasy odehrávající se ve světě, který není přehnaně komplikovaný. Zároveň se čtenáři dostává sice předídatelného, ale velmi dobře a smysluplně se vyvíjejícího vztahu. A Hawka si zkrátka oblíbíte.

Dvě postavy, které se zrovna dvakrát nemusí, ale jejich vztah se postupně vyvíjí. K tomu lehký fantasy prvek (který ale ani moc nepocítíte) a originální prostředí. A tím myslím konkrétně záchranné centrum pro mořské živočichy. Jestli vás tedy, stejně jako mě, vždycky fascinovaly pořady o záchraně zvířat, o to víc těch mořských, tohle si rozhodně užijete.
Dozvíte se něco víc o tom, jak to v záchranných stanicích chodí a zároveň sledujete pomalu se vyvíjející vztah hlavních postav. Z knihy téměř sálá letní počasí a autorka vás vtáhne do děje tak, že budete mít pocit, že jste jeho součástí.

Holly Bourne je pro mě záruka kvality a ani tentokrát nezklamala. Tentokrát si vybrala téma toxického vztahu, který popisuje z pohledu Amelie, která je obětí Reese. Nechci prozrazovat moc z děje, ale jestli
hledáte něco náročnějšího a chcete číst příběh, který vás emočně tak troch uzničí, tohle je kniha pro vás.

10) Hilda uvádí: Tvorové a netvorové
Na závěr jsem si nedokázala odpustit Hildu, protože to je prostě srdcovka. Jestli se vám líbil seriál nebo máte rádi komiksy či knihy, tohle je něco pro vás. Jedná se o atlas tvorů a netvorů - zkrátka zde najdete všechna možná stvoření, jejich popis a informace k nim. K tomu navíc Hilda přidala popisky, ve kterých shrnuje svoje znalosti a
poznatky. Nechybí krásné grafické zpracování.


Komentáře

Oblíbené příspěvky