Přečteno: Krutá krása

Autor: Rosamund Hodgeová
Překlad: Anna Andrlová
Počet stran: 256
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Již od narození byla Nyx zaslíbená krutému vládci svého království – a to vše jen proto, že její otec uzavřel s tímto vládcem pošetilou dohodu. A také už od narození trénovala, jak ho zabít. Nyx nenávidí, jak ji její rodina ovládá a tlačí ji do něčeho, co sama nechce, ale v den svých sedmnáctých narozenin přesto odchází do paláce, aby se provdala za tvora, kterého nikdy neviděla. A má jasný plán, zabít vládce, zmocnit se jeho zámku a ukončit jeho devět set let trvající nadvládu nad celou zemí. Ovšem panovník ji od samého začátku překvapuje a přitahuje a jeho sídlo není tím pochmurným místem, o kterém jí rodiče vyprávěli. Avšak aby zůstala loajální své rodině, stejně ho musí zabít! Anebo ne?

Z mého pohledu...
Na další retelling Krásky a zvířete jsem se opravdu moc těšila. Po knihách Na lovu a Dvůr trnů a růží jsem byla ráda, že to tentokrát není čistě jen fantasy a doufala jsem, že se konečně dočkám pořádné romantiky. 

Jak je již v anotaci řečeno, Nyx je už od narození zaslíbená vládci kvůli dohodě, kterou uzavřel její otec. Je tedy více než jasné, že celý svůj dosavadní život vymýšlela možné i nemožné plány jak vládce ideálně hned v prvních minutách zabít a nemuset s ním strávit více času, než by bylo nutné. Má to ale jeden malý háček. Vlastně jen takový drobný detail. Zkrátka a dobře, Nyx se do vládce zamiluje místo toho, aby ho nesnášela a zabila ho při první příležitosti. 

A tak jsem četla a četla a prvních sto stran byla fakt nadšená. Nyx začínala objevovat všemožná tajemství a já jen čekala, až přijde nějaká akce a nebo naopak vlna romantiky. Klidně by mi nevadilo, kdyby to byla lehce naivní slaďárna, protože autorka vykreslila opravdu dobré prostředí promyšlené do detailů a má moc hezky propracované postavy. To se ale nestalo. 

Skoro si myslím, že hlavní problém je vztah mezi vládcem a Nyx. Pro mě to je zvláštní a těžko pochopitelný způsob lásky. "Co se škádlívá, to se rádo mívá" posunuté na vyšší, temnější a zvláštní úroveň. Jestli čekáte příběh princezny a prince a sladkou lásku plnou srdíček a romantických večeří, nedočkáte se. Na druhou stranu název sedí skvěle - krutá krása. Stejně dobré by bylo ji nazvat "Temná láska".

Druhým problémem je konec. 
Během čtení vám bude příběh, až na pár zdlouhavých momentů, ubíhat rychle, i když se vlastně nic moc neděje. Pak ale příjde konec kdy na vás autorka během pár desítek stran vysype všechnu "akci", která ji napadla a celé je to zmatené. Abych pravdu řekla, některé strany jsem četla i dvakrát. 
Vůbec by mi nevadilo, kdyby kniha měla o padesát stran více a některé věci se vysvětlily pomaleji. 
A co obecně říct k tomu konci... Jako asi jo, je to neobvyklé, ne všechno je očekávatelné, ale mě to spíše zklamalo. Věřím ale, že některé z vás to naopak nadchne a bude se vám líbit.

Závěrem hodnotím 70%. Od knihy jsem čekala více, nicméně dle stylu psaní a toho, jak autorka vystavěla svět věřím, že její další knihy budou lepší. Nejsem si ale zatím moc jistá, jestli od autorky budu chtít něco dalšího číst. Tady bude asi hodně záležet na tom, jaké téma se rozhodne zpracovat.

Jak jste na tom s retellingy? Který je váš oblíbený?

Za zaslání mockrát děkuji nakladatelství CooBoo!
Vy si knížku můžete pořídit například tady


Komentáře

  1. Knihu bych taky rada vyzkousela. Ale mam i trosku obavu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze :) Na knihu se taky chystám a docela těším, tak snad nezklame :) Občas mám velká očekávání a pak jsem zklamaná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Souhlasím, někdy není úplně dobré mít velká očekávání, mno.
      N.

      Vymazat
  3. Mě upřímně kniha totálně zklamala, posledních asi 70 stránek jsem se těšila at' už je to konečně za mnou. Dokonce jsem to chtěla i položit nedočtené a už to nikdy nečíst... Posledních cca 100 stran je strašně pomatených a pro mě to nelogické chování postav byl hřebík do hrobu... Každopádně kniha má určitě potenciál a originální námět (pohádku Krásky a Zvířete v tom fakt nevidím ).
    Od autorky mám staženě všechny její knížky, nejspíš ji dám druhou šanci, ale bojím se toho...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky