Přečteno: Je tohle láska?

Autor: Holly Bourne
Překlad: Romana Bičíková
Počet stran: 480
Rok vydání: 2016/ překlad 2018
Nakladatelství: #Booklab
Anotace: Amber, Evie a Lottie jsou tři holky, které čelí všem problémům pomocí přátelství, feminismu a sýrových křupek. Už jsem normální?!? byl Eviin příběh. Tenhle dojemný a zábavný román vypráví o Amber a o tom, jak těžká, plná bolesti, ale i radosti může být láska. Její matka nikdy nebyla příliš ukázkový rodič, ani předtím než se odstěhovala do Ameriky, znovu se vdala a podle všeho prodělala hotovou transplantaci osobnosti. Ale Amber doufá, že společné léto by to mohlo změnit. A pak je tu Král plesu Kyle, kluk, po kterém touží všechny holky. Opravdu by mohl mít o Amber zájem? Evie a Lottie si to myslí. A pokud ano, je tohle láska? Poutavý román pro chytré holky, které znají cenu skutečného přátelství.

Z mého pohledu...
Na druhý díl knihy Už jsem normální?!? jsem se neskutečně těšila. První kniha mě totiž překvapila a byla opravdu skvělá, takže pokračování? Sem s ním!

Tentokrát je příběh vyprávěný z pohledu Amber, která se chystá strávit léto v Americe vypomáháním na dětském táboře. Co je ale hlavní, setkává se se svou matkou, která nikdy nebyla nejlepším rodičem a Amber si ji většinu dětství pamatuje buď s bolestí hlavy, nebo podnapilou. 
Je tu ale ještě někdo - Kyle, kterého by chtěla snad každá. Takový ten klasicky badboy, který je vlastně docela citlivý, jenom to tak nevypadá. Oproti němu Amber, která je docela obyčejná. Zní vám to jako něco, co už tu bylo hodněkrát? Mně teda rozhodně.

Mohu ale říct, že autorka docela dobře vyvážila všechny části příběhu, takže to není celé jen o vztahu mezi Amber a Kylem. Ten sice hraje důležitou roli, ale ne tu hlavní. 
Líbilo se mi, jak se rozvíjel i vztah mezi Amber a její matkou a postupně se odhalovaly nové skutečnosti, které zprvu nebyly patrné. 

V příběhu místy vystupují i postavy z předešlé knihy, tedy Evie a Lottie. Osobně bych jich tam mohla klidně víc a hlavně by mě zajímalo, jak na tom je Evie. V knize sice je zmínka, že se její stav lepší, ale jinak se v příběhu vyskytují jen když si zrovna volají s Amber přes Skype, nebo si píšou. Docela by mě zajímalo, co se dál stalo s Evie, ale uvidíme, jestli se třeba více nedozvíme v třetím díle, který by se předpokládám měl týkat Lottie.

Autorka navíc píše opravdu skvěle, děj rychle ubíhá a pohltí vás tak, že máte pocit, jako by Amber byla i vaše kamarádka. Je sice pravda, že příběh je docela předvídatelný a Amber často naivní, ale nějak mi to do celého toho prostředí sedí a připadá mi to docela přirozené. 

 Příběh mě sice neohromil tolik, jako první díl, ale 80% si určitě zaslouží. Za zaslání mockrát děkuji nakladatelství #Booklab a těším se na další díl!


Komentáře

  1. Pěkná recenze :) Kniha mě stejně jako první díl zaujala, navíc tahle obálka je super. :)) Je super, že si kniha udržela kvalitu prvního dílu... často to tak není. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Připomíná mi to knihy od Lanczové. Asi i kvůli tomu se na to mrknu :) díky za doporučení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bych zase já mohla mrknout na Lanczovou :) Díky za tip!
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky