Moje oblíbené knihy

Otázka týkající se oblíbené knihy je pro nás knihomoly docela záludná. Osobně neznám nikoho, kdo by měl jen jednu oblíbenou knihu a osobně jich mám také víc. Dneska jsem se rozhodla vám o nich sepsat článek a ukázat vám několik mých favoritů. Některé z knížek už jsem četla několikrát a ty které ne si plánuji brzo zase přečíst.

Ještě bych dodala, že je nemám nijak seřazené, takže první není moje úplně nejvíc oblíbená a naopak.

Chlapec v pruhovaném pyžamu
John Boyne
Tuhle knížku jsem dostala minulý rok v dubnu za přijímačky (díkybohu, že to je za mnou). Na Světě Knihy jsem se navíc měla možnost setkat s autorem a nechat si ji podepsat, čímž pro mě rozhodně nabývá na ceně. Nicméně skutečná hodnota této knihy je příběh o koncentračním táboře vyprávěný Brunem, kterému je myslím devět let. Všechno to začíná stěhováním, které se mu vůbec nelíbí. Když ale vykoukne z okna ve svém novém pokoji, uvidí plot, za kterým chodí všichni v pruhovaných pyžamech, což ho samozřejmě láká a rozhodne se jít podívat k plotu, i když mu to maminka zakázala. U plotu poté potkává stejně starého chlapce a tak začíná příběh, který vás opravdu zasáhne.
Mimo jiné byla knížka i zfilmována.

Harry Potter
J. K. Rowlingová
Tady asi nemusím k příběhu vůbec nic říkat. Kouzelnický svět šel teda docela dlouho mimo mě a poprvé jsem knížky četla až minulé léto (s filmy to je podobně). Okamžitě jsem se ale zamilovala a teď se ráda vracím kdykoliv to jen jde.
Nejradši mám asi první dva díly.

Volání netvora
Patrick Ness
Kdo by to ještě nevěděl, Patrick Ness je moje srdcovka. Autora jsem objevila díky knize Něco víc a následně jsem si pořídila Volání netvora. A musím říct, dostalo mě to. Příběh Connora jsem přečetla během jednoho odpoledne a až doteď už ho mám přečteného čtyřikrát. Mimo jiné i sbírám všechna možná vydání, takže doma mám vlastně čytři plus ještě scénář.
Příběh byl takétž zfilmovaný, ale popravdě mám docela strach, abych si nezkazila skvělý dojem z knihy, takže jsem film stále neviděla.

Něco víc
Patrick Ness
Jak už jsem říkala, tohle byla moje první knížka od Nesse. Zlákala mě hlavně díky své obálce a opravdu zajímavému nápadu na příběh. Na začátku se hlavní hrdina topí, narazí hlavou o skálu a následně umírá. Na začátku další kapitoly se ale probudí na pláži ve městě, kde žil jako malý. Bez oblečení, jen s několika málo obvazy.
Skvělé zpracování, neotřelý nápad, pravdivý příběh. Co víc si přát.

Všechny malé zázraky 
Jennifer Nivenová
Myslím, že o této knize už jste slyšeli všichni, a jestli ne, minimálně jste museli vidět obálku, která prolétla celým internetem.
Já si knížku pořizovala na Světě knihy pár let zpátky a mohu říct jen jediné - nepochopíte, dokud si ji nepřečtete.
Silný příběh, který se dobře čte a něco ve vás zanechá, to jsou Všechny malé zázraky.

Bring me back
B. A. Paris
K autorce jsem se dostala díky blogerské merendě od Albatrosmedia, kde jsme dostali reading copy knihy V pasti lží. Pro mě v tu dobu velká neznámá, ale po jejím dočtení jsem si téměř hned musela pořídit i další knihu - Za zavřenými dveřmi.
Když jsem slyšela o Bring me back, docela jsem zvažovala si ji objednat v originále (český překlad ještě nevyšel), ale nakonec jsem to odložila na neurčito s tím, že spíš si počkám na překlad.
Nicméně co se nestane, letěli jsme na dovolenou a protože si ráda pořizuji knihy na cestách, zastavila jsem se na letišti v obchodě, kde měli mimo jiné i knihy. No a kdo tam na mě čekal? Bring me back od B. A. Paris. Osud? Určitě.
I přesto, že je knížka v angličtině jsem ji měla za chvilku přečtenou, nemohla jsem se odtrhnout a konec mě dostal. Taky jsem se dost rozepisovala v recenzi, takže stačí kliknout na název a můžete číst.

Které jsou vaše oblíbené knihy? 

Komentáře

  1. Harry Potter je prostě srdcovka. ♥ Všechny malé zázraky se mi také hodně líbily, jinak ostatní z výběru jsem nečetla. :) U mě určitě vede série Cizinka, nebo třeba Pýcha a předsudek, do které jsem se zamilovala... :)) Vybrat ale jen pár knih je vždycky strašně těžké.... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Harry je srdcovka podle mě u většiny knihomolů :) Pýchu a předsudek jsem rozečetla, ale nějak se přes ní nemohu dostat už docela dlouho. Nicméně doufám, že ji jednou dočtu, chválí si ji opravdu hodně lidí.
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky