Přečteno: To se může stát jen ve filmu

Autor: Holly Bourne
Překlad: Romana Bičíková
Počet stran: 400
Rok vydání: 2019/ překlad 2020
Nakladatelství: #Booklab
Anotace:  Hvězda young adult literatury Holly Bourne v této navýsost zábavné a dojemné knize řeší, co je to opravdová láska. Audrey má „lásky“ plné zuby. Od chvíle, kdy se zhroutil vztah jejích rodičů, je její matka jako tělo bez duše. Audrey si najde brigádu v kině, aby nemusela sedět doma, a potká tam začínajícího filmaře Harryho. Nikdo nečeká, že se do sebe tak rychle a tak bezhlavě zamilují. Nebude to ale snadné, protože skutečná láska není jako ta ve filmech... Jejich love story neobsahuje scénu s líbáním ve sněhové vánici nebo zběsilý úprk chodbami letiště. Zato je v ní spousta zmatku a bolesti, ale také naděje a úžasu. A platí v ní úplný zákaz laciných klišé!

Z mého pohledu...
O Holly Bourne už jste pravděpodobně slyšeli. Její knihy vydává nakladatelství #Booklab a překládá je skvělá Romana Bičíková. V současné době jich u nás vyšlo už pět - začalo to trilogií (Už jsem normální?!?, Je tohle láska? a Jsem holka, co s tím?), poté vyšla samostatná kniha Jsme všichni sněhové vločky? a nejnovějším českým překladem je To se může stát jen ve filmu, kterou bych vám chtěla představit dnes.

Doufala jsem, že se Booklabu podaří zachovat původní obálku, což se povedlo a já můžu jen chválit, protože je opravdu nádherná!

Audrey nechce lásku ani vidět. Vztah jejích rodičů se doslova rozsypal a její vlastní také nedopadl nejlépe. Nechce ale jen tak sedět doma, a tak si najde brigádu v kině, kde pracuje i Harry, začínající filmař. Harry je jeden z těch kluků, kteří dostanou každou dívku, kterou si vyberou. Jejich vztahy ale většinou končí po pár týdnech/měsících. Hezký, milý, ale nechce se moc vázat a radši si užívá. Harry se ale skutečně zamiluje do Audrey. A tentokrát to není jen další chvilková záležitost. Jejich vztah ale rozhodně není sluníčkový.

Jak už jsme u autorky zvyklí, knížka je skvěle napsaná, čte se skoro sama a děj ubíhá opravdu rychle. Nechybí ani trochu vážnější tématika - rozvod rodičů (především pak máma Audrey, která to nese opravdu špatně). Moc se mi líbila atmosféra - vše se týká kina a natáčení filmů, což je podle mě dost neobvyklé prostředí. Ze začátku jsem z toho byla trochu rozpačitá, ale ve výsledku mi to připadá jako super nápad a něco neobvyklého navíc.

Jestli mě něco překvapilo, byl to konec. Nebudu spoilerovat, ale upřímně ještě zlepšil můj názor na celou knihu. Příběh díky tomu nabyl na reálnosti a uvěřitelnosti.

To se může stát jen ve filmu bych doporučila všem čtenářům Holly Bourne i všem, kteří od ní ještě nic nečetli. Čeká vás parádní, čtivá kniha s originálním prostředím, skvělou atmosférou a ne úplně obvyklým koncem. Ke čtení si určitě připravte misku popcornu, protože na něj určitě dostanete chuť!

Hodnotím 90% a za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství #Booklab!

Komentáře

  1. Pokud je o popcorn, na ten mám chuť, jen co se podívám na obálku. :)) Knihy od autorky mě už dlouho lákají a tahle, jak se zdá, nebude výjimkou.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky