Knižní radůstky - srpen 2018 | část první

Zdravím!
Abych pravdu řekla, srpen mi zase tak rychle neutíkal. Podařilo se mi ale nashromáždit pořádnou hromadu knih a vůbec jsem netušila, že jich bude ve výsledku tolik a ani mi to nepřipadalo. Každopádně jsem vám dávala hlasování na instagram, jestli chcete raději jeden superdlouhý článek, nebo dva průměrné a vyhrála druhá varianta. Dneska se tedy podíváme na knížky, které jsem objevila v Budget books, potom tu mám pár recenzáků a nakonec nebude chybět ani moje příprava na Humbook, který už se nám pomalu blíží.

BUDGET BOOKS
Asi všichni znáte Levné knihy. Poslední dobou se v nich ale začalo objevovat spoustu knížek v angličtině a nakonec byla otevřena i pobočka, kde prodávají jenom knížky v angličtině. Najdete tam Harryho Pottera, Hry o trůny, klasickou literaturu, ale i YA knížky (Rainbow Rowell, Jandy Nelson, Kody Keplinger) a mnoho dalšího. Všechno za ceny
kolem 100 - 200 Kč.

Já jsem si šla cíleně pro knížku Historium (Jo Nelson, Richard Wilkinson), kterou jsem si také odnesla. Myslím, že všichni jste už zaznamenali Animalium a Botanicum (mimochodem bude brzo vycházet ještě Dinosaurium a Příběh života) a tato je další z řady krásných, velkoformátových knih.

Tím jsem ale samozřejmě neskončila. Sáhla jsem ještě po knížce Me and Earl and the dying girl (Jesse Andrews), která byla i zfilmovaná. Film jsem zatím neviděla, ale knížku už jsem rozečetla a musím říct, že zatím mě to moc nechytlo. Tak uvidíme.

Jako další mi padla do oka Book of longing (Leonard Cohen), což je pro změnu sbírka básní. Asi největší radost mi ale udělaly radost knížky Winnie the Pooh a The house at the Pooh corner (A. A. Milne). Nesmějte se!
Čím jsem starší, tím více si uvědomuji, jak moc mám ráda dětské příběhy a skoro si myslím, že je mám v oblibě více, než když jsem byla ve věku, kdy to bylo jediné, co jsem musela řešit. A méďa Pů je prostě láska, říkejte si co chcete. A stejně si dojdu i pro ty další. A jo a jo a jo! (😃)

LEVNÉ KNIHY
Cestou domů jsem se zastavila ještě omrknout Levné knihy, kde jsem docela náhodou narazila na knihu Skřivánek (Jean Anouilh). Divadelní hry se čtou docela dobře a navíc je knížka opravdu krátká. A za 19 Korun vůbec nebylo co řešit.

RECENZÁKY
V srpnu už pomalu začínají vycházet knížky (a na podzim jich bude hromada!), což znamená jediné = knížky na recenze. Jsem moc ráda, že mám možnost s nakladatelstvími a i autory spolupracovat a recenzovat jejich knihy. Tentokrát patří velké díky opět CooBoo (Albatrosmedia)!
Začátkem měsíce dorazily dvě knížky s válečnou tématikou - Tohle je má píseň (Richard Yaxley) a Tatér z Osvětimi (Heather Morrisová). Obě dvě byly opravdu dobré, o tom se ostatně můžete přesvědčit v recenzích, které už máte online. 
Tím to ale nekončí a koncem měsíce mi ještě dorazily dvě dlouho očekávané knížky - Všechno je v pohodě (Nina LaCour) a Milionkrát June (Emily Henryová). Obě dvě budu v blízké době číst a v první polovině září budete mít na blogu i recenze.

Tento měsíc jsem se ale spojila i s českou autorkou Renatou Štulcovou, která mi nabídla její knížky na recenzi. Osobně jsem měla Rafaelovu školu přečtenou už když vycházela v prvním vydání (tehdy mi bylo asi jedenáct let) a naprosto jsem je milovala. Paní autorka byla tak hodná, že mi zaslala všechny čtyři díly v novém vydání a během října mi ještě dorazí pátý díl, který bude teprve vycházet. Vy se můžete postupně těšit na recenze a rozhodně o knížkách neslyšíte naposledy.

HUMBOOK
Humbook se nám pomalu ale jistě blíží a je nejvyšší čas začít s přípravami. Já se rozhodla si hlavně doplnit knížky od Estelle Maskame, autorky série DIMILY. Když jsem četla první díl - Víš, že tě miluju?, moc nadšená jsem nebyla. Chystám se ale na besedu s autorkou a chtěla jsem si udělat kompletní názor na celou sérii, takže jsem si objednala i další dva díly - Víš, že tě potřebuju? a Víš, že mi chybíš?. Bohužel mě druhý a třetí díl moc nepřesvědčily, ale o tom více v recenzi.
Naopak Dominika na cestě Jižní Amerikou (Dominika Gawliczková) mě opravdu mile překvapila!

Knížky jsem si objednávala z Albatrosu, kde k objednávce nad určitou částku (nejsem si jistá kolik) máte možnost si vybrat ze tří knih. Já zvolila dětskou knížku Černá slepička aneb obyvatelé podzemí (Antonij Pogorelskij).

Příště už se můžete těšit na úlovky, které jsem sehnala ve slevách, na mojí objednávku z Megaknih a na závěr balíček z Bookdepository, který jsem původně očekávala až začátkem září.

Komentáře

  1. Tak to je opravdu pořádná hromádka nových kniha, zvlášť když je to jenom polobvina. :))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky