Přečteno: Jsem holka, co s tím?

Může obsahovat spoilery k předchozím dílům - 1. díl, 2. díl.
Autor: Holly Bourne
Překlad: Romana Bičíková
Počet stran: 422
Rok vydání: 2016/ překlad 2019
Nakladatelství: #Booklab
Anotace: Středoškolačka Lottie má plán. Odmaturuje se samými jedničkami, dostane se na Cambridge, stane se předsedkyní vlády, změní svět! Jenže když ji cestou do školy na ulici obtěžují dva dělníci, uvědomí si, že svět je potřeba začít měnit hned. A tak přijde s novým plánem: založí si vlog, pomocí kterého začne bojovat s všudypřítomným sexismem. Pomáhají jí nejen nejlepší kamarádky Evie a Amber, jejichž příběhy vyprávějí první dva díly série, ale taky nadějný filmař Will. Ten jí sice zpočátku úplně do oka nepadne, ale čím víc času spolu tráví, tím víc oba zjišťují, že protiklady se přitahují. Třetí díl série pro holky, které chtějí změnit svět.

Z mého pohledu...
Myslím, že recenze na předchozí díly už jste u mě určitě četli a knížky jsem nejednou ukazovala ať už na blogu, nebo i instagramu. Z prvního jsem byla doslova nadšená, a i druhý byl skvělý, na třetí jsem se proto opravdu těšila.

Tentokrát je příběh vyprávěný z pohledu Lottie, která má přesně naplánovanou svou budoucnost. Chce odmaturovat se samými  jedničkami, jít na Cambridge, stát se předsedkyní...
Plány se ale změní ve chvíli, kdy ji na ulici obtěžují dva dělníci, a Lottie si uvědomí, že svět je třeba změnit hned. Rozhodne se proto okamžitě bojovat proti sexismu, který je podle ní všude kolem  nás. Samozřejmě tu jsou i její kamarádky Amber a Evie (těm jsou věnované předchozí díly) a taky Will.

Abych pravdu řekla, třetí díl mi připadal ze všech nejslabší a ze všech tří dívek jsem si Lottie oblíbila nejméně. Způsoby, kterými chtěla upozornit na sexismus byly často přehnané a i chování, které za sexistické považovala mnohdy až tak špatné nebylo. Zkrátka mám pocit, že Lottie všechno zbytečně zveličovala a přeháněla.

Abych ale jen nekritizovala. Autorka píše opravdu dobře, děj rychle utíká a kniha je ve výsledku opravdu čtivá. Dokáže vás zaujmout už od začátku a jsem si téměř jistá, že ji budete mít přečtenou během chvilky. Snaží se navíc upozornit na pro společnost důležitá témata, která se v poslední době hodně řeší.

Hlavní hrdinku jsem si bohužel neoblíbila, ale i tak bych vám celou trilogii ráda doporučila a určitě se podívejte i na předchozí recenze.

Za zaslání mockrát děkuji nakladatelství #Booklab!

Komentáře

  1. Pěkná recenze. :) V delší sérii se vždycky najde slabší kniha, která jakoby k ostaním úplně nepatřila. :)) Jak už jsem několikrát říkala celou sérii bych si ráda přečetla, knihy vypadají jako milé čtení.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky