Jednoduché čtení v angličtině | 2. část - YA

Zdravím!
Jak už jsem posledně slibovala, dneska tu mám tipy na jednoduché Young Adult knížky v angličtině.

Od některých autorů tady toho mám víc, takže tím bych asi rovnou začala. Rainbow Rowell u nás vyšlo hned několik knížek v překladu. Její knížky ale nejsou ani v angličtině nijak složité. Za sebe bych vám doporučila Fangirl nebo Eleanor a Park.
Dalším opravdu známým autorem je John Green, kterého všichni určitě znáte díky knize a filmu Hvězdy nám nepřály. Já abych pravdu řekla, ted už tohoto autora zas tak nemusím, ale vím, že tak dva tři roky zpátky jsem milovala jeho knížky a The fault in our stars byla jedna z prvních, které jsem začala v angličtině číst. Já ji teda kompletně dočetla až tak před rokem, ale začala jsem a to se také počítá, ne? :)

Nicolu Yoon možná znáte opět díky knize a filmu Všechno, úplně všechno (Everything, everything). Já od ní v angličtině četla druhou knihu - The sun is also a star, která nedávno vyšla v češtině. Mně osobně se moc nelíbila, ale byla opravdu jednoduchá na čtení a překlad schytal samé kladné recenze, tak třeba se bude líbit právě vám.

Nakonec se mi sem ani nevím jak dostalo i pár knížek z předchozího článku. Konkrétně tedy jde o Bridge to Terabithia, Charles and the chocolate factory, Paddington: The story of the movie a YOLO Juliet. To je tak, když prostě přijdu ke knihovně a posbírám knížky do článku, aniž bych se podívala, jestli už jsem o nich nemluvila. Ale opakování je matka moudrosti a alespoň vás můžu odkázat na první díl článku, přímo tady.

Samozřejmě tu ale nemohl chybět můj milovaný Patrick Ness. Tady si dejte trochu pozor, po jaké knize sáhnete. Já si do začátků s nadšením objednala Release a nakonec jsem knížku musela odložit, protože jsem tomu zkrátka vůbec nerozumněla. Mohu vám ale doporučit A monster calls (nejen díky tomu, že různá vydání téhle knížky sbírám a naprosto ji miluju). Příběh je to docela smutný, ale opět se hezky čte.

Poslední autorkou je Colleen Hoover, od které u nás také vyšlo hned několik knih. Já se k jejím knížkám v angličtině dostala docela náhodou a to po dočtení Možná jednou. Nějakou náhodou jsem zjistila, že k této knize vyšla ještě novela týkající se vedlejších postav - Maybe not a protože u nás přeložená není a asi ani nebude (nebo někdo víte, že by měla vyjít?), rozhodla jsem se zkusit si ji přečíst v angličtině. A byla jsem až překvapená, jak jsem jí rozumněla. No a potom jsem sáhla po další - Confess. Na fotce sice mám November 9, který jsem ještě nečetla, ale myslím si, že od této autorky můžete sáhnout po čemkoliv a nešlápnete vedle.

Máte nějaké vlastní tipy na YA čtení v angličtině? Pište do komentářů!

Komentáře

  1. Od tvého minulého článku se u mě nic nezměnilo. :)) Stále se chystám na anglické čtení a stále ho odkládám na později. Stejně ale děkuju za zajímavé tipy s čím začít. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé tipy na čtení :) Sice už v angličtině čtu, ale na těžké knihy si zatím netroufám a celkově me teď sužuje nedostatek času :) Ale doufám, že nějakou tu anglickou knihu zase přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!
      A nedostatek času na čtení to je podle mě neustálý problém všech knihomolů :D
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky