Přečteno: Kamenný dům

Autor: A. K. Benedictová
Překlad: Eva Maršíková
Počet stran: 264
Rok vydání: 2016/ překlad 2018
Nakladatelství: #Booklab
Anotace: Poblíž školy Coal Hill stojí starý kamenný dům. Lidé kolem něj většinou procházejí se sklopenou hlavou. Všichni vědí, co se o tom místě povídá. Kdo se však před domem zastaví a podívá se nahoru, spatří obličej přitisknutý na okenní tabulku. Obličej křičící dívky. Tanyu kamenný dům něčím přitahuje. Je opředen záhadami a ona si umíní, že jim přijde na kloub. Čím hlouběji však pátrá, tím více si uvědomuje, že na ni v domě něco čeká. Něco, co už dlouhá léta láká do svých sítí nevinné. Něco hrozného…

Z mého pohledu...
Máme tu třetí díl ze série Class. Recenzi na Jízdu a Neuvěříte, co se stalo potom najdete pod názvy, stačí kliknout. My se dnes podíváme na závěrečný díl, tedy na Kamenný dům, který je za mě ze všech tří knih nejpovedenější. Opět tu máme i novou autorku, tentokrát to je A. K. Benedictová. Lehce se nám mění i žánr a tentokrát je to něco mezi hororem a thrillerem. 

Hlavní postavou se stává Tanya, která se jednoho dne, vlastně docela náhodou, ocitne před starým, kamenným domem. Když ale v okně zahlédne holčičku, má pocit, že je mezi nimi pouto. Jako by volala o pomoc, i když ji Tanya přes okno mohla jen těžko slyšet. 
Hlavní hrdinka samozřejmě neváhá a se vším se svěří paní Quillové, která zprvu trochu pochybuje, ale po chvilce přemýšlení se k domu společně s ostatními vydají. Začínají tak zjišťovat, že i dům může mít svá tajemství...

Co bych pochválila ze všeho nejdříve je autorčin styl psaní. Je vidět, že knihu narozdíl od předchozích dílů psala žena, takže v některých situacích najdete docela dost emocí a celé je to takové jemnější. Když si vzpomenu, jak byly hlavně v prvním díle některé situace opravdu drsné, v této knize nic takového nehrozí. Na druhou stranu tentokrát tu bylo tajemno a místy mi běhal mráz po zádech. Příběh se odvíjel docela rychle, i když jsem se prvních pár desítek stran nemohla začíst. Ke konci ale nabral opravdový spád a já už jen čekala, jak to celé skončí.
A tady nastává ta část, která mě docela mrzí. Konec. Já nevím, čekala jsem cokoliv, ale rozhodně ne takový konec. Myslím, že autorka tím trochu potopila příběh, který mohl mít naprosto skvělé zakončení. Na druhou stranu jsem asi očekávala nšco drsnějšího právě díky předešlým dílům.

Za zaslání mockrát děkuji nakladatelství Slovart/#Booklab! 
Já osobně hodnotím 80% a i přes konec, který mě trochu zklamal, je to za mě nejlepší díl z této série.


Komentáře

Oblíbené příspěvky