Přečteno: Bring me back

Autor: B. A. Paris
Počet stran: 338
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: HQ Fiction
Anotace: The Disappearance
Twelve years ago Finn’s girlfriend disappeared.

The Suspicion
He told the police the truth about that night.
Just not quite the whole truth.

The Fear
Now Finn has moved on.
But his past won’t stay buried…

Z mého pohledu...
Ze všeho nejdřív nutno říct, že knížka zatím nevyšla v češtině. Je ale psaná angličtinou srovnatelnou s YA, nebo alespoň mně to tak připadalo, nicméně jsem slyšela, že překlad bude (není to ale nijak víc ověřená informace).

Já si knížku původně chtěla objednat na Bookdepository. Pak jsem nad tím ale přemýšlela a říkala si, že asi ještě nebudu číst thriller v angličtině, protože jsem měla pocit, že bych tomu nerozumněla. A tak čekala v košíku na Bookdepository s tím, že někdy se k ní třeba dostanu.
Potom jsem ale narazila na anglickou stránku (oceanofpdf.com), kde se dá stáhnout spousta docela nových knížek. Tak jsem si jí stáhla. 
No a nakonec jsme letěli na dovolenou a před odletem jsme se byli podívat v trafice na letišti, kde měli i knížky. A co tam na mě nečekalo? Bring me back (B. A. Paris). Osud? Rozhodně!
Zkrátka si ke mně našla cestu a nakonec jsem opravdu ráda, že jsem jí dala šanci. 

Když Layla, Finnova přítelkyně zmizí, dlouhou dobu se z toho nemůže dostat. Neví kde je, zda vůbec žije, zkrátka nic. 
Po nějaké době se ale do Finnova života připlete druhá dívka Ellen. Docela zvláštní je, že Ellen je sestra Layly. O její sestře ale moc často nemluví a skoro jsem měla pocit, jako by se na ní snažili oba dva zapomenout. 

Teď si nejsem úplně jistá, ale myslím si, že následně Finnovi přijde email, ve kterém se píše, že Layla je naživu, že dotyčný ví, kde je. Později Finn zjišťuje, že mu píše právě Layla a chce po něm jednu věc - aby se zbavil Ellen. Jak? To mu následně naznačuje a podstrkává pomocí "russian dolls", které mu posílá a všemožnými způsoby ho jimi obklopuje. 
Tady bych se trochu zastavila. Skoro do poloviny knihy mi nebylo jasné, co to je "russian doll" a zkrátka jsem si myslela, že mu posílá doslova a do písmene jakési "ruské panenky". Nicméně mi to furt nějak nedalo a po troše googlení jdem zjistila, že to nejsou "ruské panenky", nýbrž matrjošky (tak se tomu doufám říká u nás). Zpětně se tomu docela směju, ikdyž tehdy mi to zas tak vtipné nepřišlo, hlavně proto, že jsem si fakt naivně myslela že to je nějaká ruská panenka (a pod tím jsem si představvala takovou tu klasickou panenku pro malé holčičky).

Finn se chce samozřejmě s Laylou potkat a všechno vyřešit, ona ale trvá na svém - nejprve se zbav Ellen.

Dále vám nebudu prozrazovat co se dělo, ale musím říct, že mi běhal mráz po zádech. Tady vlastně celou knihu netušíte, co se stane a když potom přijde konec, je vám jasné, že tohle vás ani ve snu nenapadlo. Osobně jsem dopis na konci (pochopíte, až si knihu přečtete), který má asi deset stran četla snad třikrát, protože jsem měla pocit, že mi něco uniklo a že vůbec není možné to, co se právě stalo a jak to skončilo. Dokonce jsem začala hledat spoilery na internetu s tím, že to určitě jenom špatně chápu. Jenže ono ne. Bylo to přesně tak, jak jsem to prvně pochopila.

Musím říct, že tohle je za mě nejlepší dílo B. A. Paris a rozhodně byste si ho měli všichni do jednoho přečíst. Já hodnotím 98% a řadím knihu mezi nejlepší, co jsem kdy četla!

Komentáře

  1. Pěkná recenze :) Kniha vypadá zajímavě a závidím, žes ji bez problému přečetla v angličtině. :) já už si taky pěkně dlouhou dobu říkám, že se do anglického čtení položíme a ono nějak pořád nic... :))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky