Přečteno: Biblické příběhy pro nevěřící děti

Autor: Martin Vopěnka
Počet stran: 185
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Mladá Fronta
Odkaz na ČBDB
Anotace: Jak máme hájit evropskou civilizaci, když neznáme její kořeny? Jak máme hájit svou identitu, když ani nevíme, z čeho vyrostlo evropské myšlení?
Tato srozumitelná naučná kniha nám v tom může pomoci. Nečekejte jen zjednodušenou literární podobu biblických příběhů, jak ji známe třeba od Ivana Olbrachta. Vopěnka přistupuje k odkazu Bible, tedy Starého i Nového zákona, moderně. A také didaktičtěji. Neváhá použít odkazy k současnosti, poukázat na biblické protimluvy nebo připomenout současné vědecké poznání. Biblické příběhy v jeho podání promlouvají k současným dětem. Jsou tím minimem, které by měl každý Evropan znát, aby porozuměl sám sobě, svým evropským kořenům.
Tato kniha nemá věkové omezení. Tak jako má Bible mnoho vrstev, i zde si mohou svou látku najít děti na prvním i druhém stupni, stejně jako na středních školách. A jakési biblické minimum z ní mohou čerpat i dospělí.


Z mého pohledu...
Abych se vám přiznala, o příbězích z Bible jsem nevěděla téměř nic. A když jo, byly to jen jakési části, které mi vlastně k ničemu nebyly. Navíc jsem z nějakého důvodu měla k Bibli přístup takový, že to je něco, co fakt číst nechcete. Sama si nejsem jistá, proč. Čím víc nad tím ale přemýšlím, tím větší mám pocit, že obecně je považována a hlavně ukazována jako něco nezajímavého a nudného. A pak se divme, že k tomu má spousta lidí nechuť.
Nicméně si myslím, že to je obecné vzdělání a že je důležité alespoň okrajově tušit, o čem Biblické příběhy jsou, kdo v nich vystupuje a co se v nich odehrává. Když jsem tedy na instagramu narazila na knížku od Martina Vopěnky, docela ráda jsem po ní sáhla. 

Myslím, že už podle názvu je to docela jasné, ale radši pro jistotu vám sem dám pár řádků o tom, co od knihy můžete čekat.
Autor se rozhodl dětem převyprávět příběhy z Bible, z Nového i Starého zákona. Právě proto, že kniha je určěná primárně dětem jsou příběhy popisovány jednoduše, mnohdy s humorem a hlavně bez zbytečných detailů. Každý příběh zabere jednu až dvě stránky a knížka má navíc docela malý formát. Ilustrace má na svědomí Jiří Votruba a za sebe mohu říct, že jsou docela povedené a hezky příběhy doplňují.

Nebudu vám tvrdit, že mě Biblické příběhy pro nevěřící děti donutily přečíst si Bibli, nebo si ji nějak zvlášť oblíbit, to určitě ne. Mohu ale říct, že knížka mi rozhodně rozšířila obzory a doplnila mi spoustu informací, které mi chyběly. 

Určitě je dobré knížku pořídit dětem a ukázat jim tak, že Bible není něco, co rozhodně nechcete číst. Jestli se ale i jako starší čtenáři/dospělí chcete trochu vzdělat, nebo si doplnit informace o příbězích z Bible, knížku vám mohu také doporučit.

Hodnotím 75% a jsem ráda, že něco takového vzniklo. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky