Knižní radůstky - duben | 2018

Zdravím!
A vítám vás u dubnových radůstek. Říkala jsem si, že budu šetřit na Svět knihy a že si toho nebudu moc pořizovat. To sice tak úplně nevyšlo, ale za chvilku vám ukážu, že i přes ne úplně nízký počet knih jsem zase tolik neutratila.

Všechno to začíná složkou Levné knihy na stránkách Albatrosmedia. Narazila jsem na ní vlastně omylem, ale některým knížkám za opravdu nízké ceny jsem neodolala. Přidávám vám sem i odkaz tak se určitě mrkněte. Já si objednala Podivuhovné a krásné soužení Avy Lavender (Leslye Waltonová), které už mi spousta z vás doporučovala. Kniha vypráví příběh Avy, která se narodila s křídly a je opravdu dobře hodnocená. Momentálně ji mají za 63 Kč, ale jde použít IKEA sleva, takže ve výsledku jsem ji měla ještě o něco levněji. Následně mi padl do oka komiks Drama (Raina Telgemeierová), který už jsem kdysi měla půjčený z knihovny. Rozšiřuji si ale sbírku s komiksy a opět stál jen pár korun, takže proč ne. Třetím a posledním kouskem je kniha od Lauren Oliverové - Chvíle před koncem. Myslím, že o této autorce už jste určitě slyšeli už jen díky Replice. Já od ní četla ještě Zmizelé dívky a myslím si, že další z jejích knih bude také stát za přečtení. Tak uvidíme.

Mimo mnou objednané knížky vám chci doporučit ještě Jednou ano, dvakrát ne (Cylin Busbyová) a nebo Zpovědi podezřelé (James Patterson), které rozhodně také stojí za přečtení.




Druhou částí je Bookdepository. Všechno to začalo, když Kája z penny_and_books na stories ukazovala knížku The witch doesn´t burn in this one (Amanda Lovelace). Já od autorky četla i její předchozí - The princess saves herself in this one, která se mi moc líbila a tu druhou jsem zkrátka potřebovala. No a tak si prohlížím co ještě na BD mají a narazím na The classic tradition of Haiku a The road not taken, což jsou krátké sbírky poezie. Každá stála něco kolem 70 Kč, takže proč ne. Poslední knížkou z BD je Bridge to Terabithia (Katherine Paterson), kterou byste si měli přečíst všichni a bez výjimek. A když ne to, alespoň se podívejte na film. Chystám samostatnou recenzi, kde vám povím více.
Musím ale říct, že za celou dobu objednávání z Booodepository (a že už tomu bude rok) jsem se tolik nenaštvala, jako u této objednávky. Že mi to pošta cpe do schránky nebo přijde balíček celý zmačkaný by se nějak asi dalo omluvit. I dkyž to naštve. Nicmémě tentokrát byla celá objednávka špatně. The witch doesn´t burn in this one je bílá a má červená písmenka. Ale tak sakra, když si objednám bílou knihu, chci bílou knihu. Ne bílou knihu s šedými fleky navíc. Ale tak dobře, asi to leželo někde na skladě a stane se. Nicméně co fakt nepochopím je to, že Bridge to Terabithia mi dorazí a má natrženou obálku. Prostě proč?
No a ty poslední dvě to zavšily, protože přišly s úplně jinými obálkami, než jsem si objednávala.
Tak nevím. BD jsem vždycky vychvalovala, ale tohle mě celkem štve a mrzí.


Poslední částí jsou recenzní výtisky, za které jako vždy vděčím Albatrosmedia a nakladatelství Slovart / #Booklab. (Díky!) Většinu z nich už mám zrecenzovanou, takže vám rovnou přidávám i odkazy.
První knížkou, kterou jsem sice přečetla už v březnu, ale fyzicky dorazila až v dubnu je Dvůr křídel a zmaru (Sarah J. Maas). Myslím, že královnu Maasovou vám nemusím dlouho představovat a její knihy zrovna tak. Mohu ale říct, že třetí díl Dvora trnů a růží je o maličko lepší, než druhý. Máte se tedy rozhodně na co těšit. Když už jsme u těch třetích dílů, rovnou tady mám další - Prach a popel (Jenny Hanová, Siobhan Vivianová). Opět mohu jedině chválit závěrečný díl i kompletně celou sérii. Za mě o malý kousek lepší než Všem klukům, které jsem milovala.


Na další dvě knihy jsem se opravdu těšila a abych pravdu řekla, ani jedna moc nesplnila moje očekávání. Netvrdím, že by byly špatné, to vůbec ne, ale zkrátka jsem asi čekala něco jiného. Konkrétně to je převyprávění Krásky a zvířete - Krutá krása (Rosamund Hodgeová), kterou už jsem recenzovala a Náš tajný příběh (Jessi Kirbyová), na kterou vyjde recenze v pátek.
Naopak mile překvapená jsem byla z knížky Ohnivá krev (Elly Blakeová), která je pokračováním Ledové krve. Trochu jsem se bála, jak se autorka s pokračováním popere, ale ujala se toho skvěle a brzy můžete čekat pozitivní recenzi.


Velmi očekávanou novinkou byli Renegáti (Marissa Meyerová) u které se dokonce tiskly Reading copies. Mně se teda povedlo si ji trochu zničit, ale o tom více v samostatném článku.

Poslední a mnou momentálně rozečtená kniha je Pán stínů (Cassandra Clare), kterou vydal #Booklab. Co čtete vy?


Plánujete jít na Svět knihy? Máte představu, co si budete pořizovat a nebo prostě vezmete, co vám padne do oka? Pište do komentářů!

Komentáře

  1. na SK pojedu, ale nechci moc utracet, takze uvidim, co mi padne do oka a jestli to nutne potrebuji...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky