Přečteno: Prohnilé město

MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY K PRVNÍMU DÍLU - ŠEST VRAN
Autor: Leigh Bardugo
Překlad: Julie Žemlová
Počet stran: 432
Rok vydání: 2015/ překlad 2018
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Kazu Brekkerovi a jeho lidem se podařil nevídaný kousek: vloupali se do nejstřeženější pevnosti světa a ukradli to, za co měli dostat velmi dobře zaplaceno. Místo kýžené odměny však na ně čekala zrada. Podvedeni a oslabeni o jednoho člena, který byl unesen, musí napnout všechny své síly, aby získali, co jim patří. V ulicích zkorumpovaného Ketterdamu se mezitím schyluje k válce. Nebezpečná droga jurda parem se stává předmětem hry o moc. Zkáza, kterou za sebou nechává, je děsivá. Obstojí Kazova prohnanost proti starým i novým nepřátelům? Zůstanou mu jeho lidé věrní? Pomstí se za zradu a zabrání rozšíření smrtící drogy, které by mělo nedozírné následky nejen pro griši, ale i pro celý svět?

Z mého pohledu...
Pamatujete si ještě, jak jsem vychvalovala Šest vran? Po jejich dočtení jsem celá nedočkavá čekala na Prohnilé město. A potom knížka vyšla a já čekala a čekala a pak jsem pro ni šla na poštu a zase čekala... Ani nevíte, s jakým nadšením jsem se vracela domů. Konečně jsem měla svého miláčka doma v plné kráse.
U té krásy rovnou zůstaneme. Obálka. Nevím jak vám, ale mně se líbí snad ještě více, než první díl. Opět nechybí barevná ořízka a kniha je ve stejném formátu jako Šest vran, je tedy o něco větší než většina titulů. Samozřejmě nechybí ani mapa, tedy vlastně dvě. Na konci ještě naleznete kompletní seznam postav, což je za mě taky obrovské plus. Už jen takhle je to naprosto luxusní kousek.

Jak už pravděpodobně víte, první díl skončil otevřeně a tak autorka mohla naprosto plynule navázat a pokračovat v příběhu. Osobně jsem měla trochu problém se ze začátku do příběhu dostat, protože první díl jsem četla minulý rok v srpnu (tuším), což už je celkem dávno. Dost možná to je i tím, jak skvěle má autorka propracovaný svět a vše promyšleno do nejmenšího detailu.

Obdobně jako u prvního dílu vás autorka nepřestane překvapovat a když už si myslíte, že už se nic dalšího stát nemůže, přesvědčí vás o tom, že to byl jenom začátek. Tím se dostáváme i k postavám a především pak ke Kazovi, který si vždycky se vším poradí a skoro jsem měla pocit, jako by přemýšlel několik dnů dopředu a každičký svůj krok plánoval. Asi vám tedy nemusím psát, kdo je mám favoritem číslo jedna, že?
Kromě Kaze už i další postavy mnohem více přemýšlí, co dělají a celkově bych řekla, že od prvního dílu se charaktery všech vyvíjí.

Co mi možná trošku vadilo bylo celkem časté střídání postav. V podstatě každou kapitolu vypráví někdo jiný a pro někoho, jako jsem třeba já, to může být lehce zmatečné. Osobně s tím ale mám trochu problém u všech knížek, takže to není chyba autorky, ale spíš moje.

Pokud vím, tento díl by měl být závěrečný, nicméně mám pocit, že konec by se dal klidně ještě rozvinout a nebo na něj navázat něčím dalším. Že by si Leigh Bardugo přeci jen nechávala zadní vrátka otevřená?

Za mě rozhodně mohu doporučit. I přes drobné chybičky byla stejně skvělá, jako první díl a z toho důvodu hodnotím 95%. Za zaslání mockrát děkuji Fragmentu / Albatrosmedia!


Jak jste na tom s častým střídáním postav? Nevadí vám to, nebo vás to, podobně jako mě, občas ruší od příběhu?

Komentáře

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky