Přečteno: Polámaná krása

Autor: Sara Barnardová
Překlad: Eva Brožová
Počet stran: 288
Rok vydání: 2015/ překlad 2018
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Nejlepší kamarádky Caddy a Roza jsou jako voda a oheň. Každá je úplně jiná a možná právě proto se skvěle doplňují. Když Caddy oslaví svoje šestnáctiny, začne si přát, aby byla trochu víc jako Roza: sebevědomá, vtipná a zajímavá. Pak
do jejich životů vstoupí Suzanna – krásná, vzrušující, záhadná, ale velmi komplikovaná dívka. Caddy v tom vidí šanci, jak změnit svůj nezajímavý život. Porušovat pravidla a dělat problémy je přeci tak zábavné! Jenže Suzanna toho má už hodně za sebou a její chování jí nezadržitelně stahuje dolů. Uvědomí si Caddy, že i její život začíná nabírat směr, ze kterého možná nebude cesty zpět?

Z mého pohledu...
Hezká obálka, 3,8 hvězdiček na Goodreads a vcelku kladná hodnocení v zahraničí.... To zní skvěle, ne? 

Caddy a Roza jsou klasické nejlepší kamarádky, které vídáme ve filmech. Sdílí spolu naprosto vše a i když jsou každá jiná, dokonale se doplňují a neexistuje nic, co by je mohlo rozdělit. Potom se ale Roza seznámí se Suzannou a nakonec ji představí i Caddy. Nějakou dobu jsou kamarádky všechny tři, ale Suzanna se postupně čím dál tím víc baví s Caddy, až si Roza začne připadat odstrčená. Navíc Suzanna za sebou má minulost, která začíná ovlivňovat všechno a všechny - včetně Caddy a Rozy. 

Knížku jsem začínala číst s velkým očekáváním. Věřila jsem, že přijde nějaký zvrat, něco, co mě donutí číst dál a dál. Každopádně jsem si po 180 stranách uvědomila, že mi chybí sto stran do konce a ještě se NIC NESTALO. Přitom mi ani nepřipadalo, že bych byla tak daleko, protože se to moc dobře četlo a příběh rychle ubíhal. Schválně ale nepíšu děj, protože tohle všechen děj postrádá.
Výjimkou je posledních několik desítek stran, kde přichází (i když naprosto plochý a všemi předpovídaný) pokus o zvrat. Ani ten ale příběhem moc nezamíchal a spíš tak nějak vyplynul z kontextu a všem bylo jasné, že k tomu dojde. 

Moc nechápu, co se to stalo a svým způsobem mě to i mrzí. Autorka měla hezky vymyšlené postavy, prostředí, píše čtivě... ale bohužel mi tato kniha vůbec, ale vůbec nesedla a opět se mi potvrdilo jediné - je lepší nemít žádná očekávání.

Příběh by se mohl líbit mladším čtenářkám (kolem 12 let), které nemají mnoho načteho. Za mě ale bohužel jedno velké ne.

Za zaslání každopádně mockrát děkuji nakladatelství Fragment/ Albatrosmedia!

Komentáře

Oblíbené příspěvky