Přečteno: Posmrtný život Holly Chaseové

Autor: Cynthia Handová
Překlad: Karolina Medková
Počet stran: 328
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Před pěti lety na Štědrý večer navštívili Holly tři duchové, aby jí ukázali, jaká se z ní stala zkažená a sobecká dívka, a žádali ji, aby se změnila a vše napravila.
Ale Holly to odmítla.
A pak zemřela.
Nyní pracuje pro super tajnou společnost jako Duch minulých Vánoc a snaží se napravit další sobecké lidi, jako byla ona sama. Holly zůstává stále ve věku sedmnácti let, zatímco její rodina a přátele žijí bez ní. Ale letos se vše změní!

Z mého pohledu...
Po celém týdnu ve škole a práci jsem si potřebovala trochu odpočinout. Uvařila jsem si čaj, zalezla si do postele a sáhla po Posmrtném životě Holly Chaseové. A rozhodně to byla správná volba.

Asi všichni znáte Vánoční koledu. Já se minulý rok přemluvila si ji přečíst a jedno vám řeknu - nebavilo mě to. Nebavilo mě to tak moc, že jsem ji četla několik dní. Trochu jsem se teda bála, abych z téhož příběhu zasazeného do moderní doby nebyla zklamaná, ale jedno vám řeknu - tohle chcete!

Holly neuposlechne žádost tří duchů - Vánoc minulých, současných a budoucích, a dál je sobecká a nesnesitelná. A tak zemře. Po své smrti se ale dostane do společnosti, kde začne pracovat jako Duch Vánoc minulých a napravuje spousty lidí, jako byla ona sama. A věřte tomu nebo ne - opravdu se snaží. Je ale tak trochu zaseknutá v čase, tudíž nestárne a každý den se "restartuje". Je jí tedy pořád sedmnáct let a její rodina i okolí žijí bez ní.
Vše se ale mění ve chvíli, kdy má napravit Ethana. Ono taková náprava není nic jednoduchého - jsou za tím týdny práce, sledování a plánování. Letos je ale něco jinak...

Tohle je jedna z těch knížek, se kterými si chcete zalézt pod peřinu, zapálit si svíčku a popíjet vánoční čajík, přesně jak jsm to udělala já. Zaručeně vás dostane do vánoční nálady a je jedno, že je teprve listopad. 

Na druhou stranu se vůbec nejedná o takovou tu slaďárnu, u které odhadnete konec ještě než ji začnete číst, právě naopak. Já po dočtení zůstala jen koukat a nechápala jsem, jaktože mě nenapadlo, že to skončí zrovna takhle. 

Postavy, především potom Holly a Stephanie, si prostě nejde nezamilovat! Navíc je vidět, jakým vývojem Holly prochází a jak se posouvá, což je za mě rozhodně velké plus. 
A potom tady je Ethan - zamilovala jsem se stejně jako Holly! Já vím, asi není dobré se zamilovávat do literárních postav, ale co už.

Asi nemusím říkat, že jsem se během čtení téměř pořád usmívala a nemohla jsem se ostrhnout. Jedná se totiž o Cynthiu Hand, která se podílela na knížce Má lady Jane a také napsala Kdybychom se neviděli. Je vidět, že autorka dokáže psát téměř cokoliv a vždycky budu nadšená. 

A moment. Brečela jsem... Mnohdy k tomu nemám daleko, ale nakonec to zvládnu, ale tentorkát jsem fakt plakala, protože to bylo tak krásný a dojemný! 

Hodnotím 85% a rozhodně doporučuji přečíst naprosto každému!
Za zaslání mockrát děkuji Albatrosmedia, konkrétně pak nakladatelství CooBoo.


Komentáře

  1. Tvoje recenze mě docela navnadila na to si knížku přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám ji tu, ale šetřím si ji na prosinec :) Doufám, že si ji užiju stejně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ano! Klidně mi potom napiš, jak se ti líbila :)
      N.

      Vymazat
  3. Krásná recenze :-) Snad si ji také brzy přečtu, ale raději někdy v prosinci abych si ty Vánoce užila takovou tou správnou atmosférou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Taky miluješ čtení vánočních knížek? <3
      N.

      Vymazat
    2. Jasně kdo ne? Nedokážu si představit, že bych knihu s Vánoční tématikou četla třeba v říjnu už by to ztratilo své kouzlo :)

      Vymazat
  4. Na toto sa veľmi teším! Veľmi ma potešilo, že to vydali, aj keď ma mrzí, že nenechali pôvodnú obálku. Dúfam, že počas Vianoc si na ňu nájdem čas a dúfam, že ma psychicky nezničí, aj keď mám pocit, že sa preplačem do nového roka :D

    OdpovědětVymazat
  5. Jelikož Vánoční koledu miluju a uchyluju se k ní každý rok kolem Vánoc, tak jsem si Ježíškovi napsala i o tuto. Jsem zvědavá, jestli mi ji Ježuch naježí a jak se mi bude líbit. Doufám, že budu spokojená stejně, jako ty :-)
    Protože, kdyby náhodou Ježíšek zklamal, tak si ji rozhodně koupím, tvoje recenze mě na knihu nalákala :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky