Přečteno: Oko za oko

Autor: Jenny Hanová, Siobhan Vivianová
Počet stran: 269
Rok vydání: 2012/ překlad 2017
Nakladatelství: CooBoo
Odkaz na ČBDB
Anotace: Ostrov Jar není jen idylické místo na dovolenou, ale to vědí pouze ti, co na něm žijí. Kat, Mary a Lilia chodí na střední školu, ale to je asi to jediné, co mají společného... tedy kromě touhy pomstít se. Pomstít se těm, kteří je šikanovali, vysmívali se jim a udělali jim ze života peklo. Špatné věci se totiž stávají i hodným holkám. 

KAT už má dost toho, jak ji její bývalá nejlepší kamarádka ponižuje. 

LILIA klukům vždy věřila, ale tomu je konec. Ne potom, co se stalo tohle léto. A rozhodně to nenechá jen tak. 

MARY ostrov před šesti lety opustila kvůli klukovi. Ale vrátila se a chce, aby ten, co jí kdysi ublížil, taky trpěl. 

Žádná z dívek by se sama nedokázala bránit, ale dohromady… dohromady jsou schopné čehokoli. 


Z mého pohledu…
Hlavními hrdinkami knihy jsou Kat, Mary a Lilia, které se spolu vlastně vůbec nekamarádí, ale něco je spojuje. Tím něčím je touha pomstít se lidem, kteří jim v životě nejvíce ublížili. Společně začnou vymýšlet plán jak se všem pomstít, ztrapnit je a zničit a ublížit jim tak, jako dříve ublížili oni jim. Jejich první oběť zesměšní jen několika kanadskými žertíky, ale postupně jsou pomsty krutější a jejich provedení nebezpečnější. Je ale taková odvaha správná?

Kniha je vyprávěná ze tří různých pohledů a pakliže si ze začátku snadno pletete jména jako já, asi budete trochu zmatení, než si vše zapamatujete. V této knize mi výjimečně vadily i krátké kapitoly, protože mi často trvalo uvědomit ve kterém jsem příběhu a když už mi to došlo, kapitola skončila a moje pátrání mohlo začít nanovo. To je ale spíš můj osobní problém, než že bych to chtěla vyčítat autorkám. Kniha je ale velmi čtivá a stejně jako Všem klukům, které jsem milovala ji zvládnete přečíst během odpoledne.

Vzhledem k tomu, že se jedná o první díl, první zhruba třetina je spíš taková seznamovací a pomalejší, nicméně věřím, že v druhém a třetím díle už to bude lepší a autorky si pro nás přichystaly něco, čím nás ohromí. Upřímně jsem doufala, že kniha bude mít trochu uzavřenější konec, ale ne. Kniha končí skoro v půlce věty a já teď musím napjatě sedět a čekat, až CooBoo vydá další díly.

Pokud hledáte něco, u čeho se občas zasmějete a bude to čtivé, jste tu správně a tuto knihu si rozhodně přečtěte. 
Já hodnotím 75% a už se těším na další díly!

Komentáře

  1. Super recenze:) Zatím se mi od Jenny Hanové líbilo vše - Oko za oko si taky nesmím nechat ujít :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky