Přečteno: Oba na konci zemřou

Autor: Adam Silvera
Překlad: Světlana Ondroušková
Počet stran: 352
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Život neexistuje bez smrti a láska bez ztráty.
Když Mateovi zazvoní 5. září těsně po půlnoci telefon a dozví se, že tento den bude jeho poslední, najednou neví, co dělat. Tichý a stydlivý Mateo je zničený z představy, že by měl opustit svého nemocného otce nebo nejlepší kamarádku. Ale ví, že má poslední šanci vyrazit do světa a něco zažít.
Rufusovi zazvoní telefon se stejnou zprávou, právě když se pere s novým klukem své expřítelkyně. Rufus už ztratil celou svou rodinu, a tak ví, jak to s telefonáty chodí. Ale ani tak to není snazší. Se smrtí na krku a policií v patách musí Rufus utíkat.
Kluci se neznají, ale rozsudek smrti je svede dohromady. A tak se společně vydávají na své poslední dobrodružství…

Z mého pohledu...
Na tuhle knížku jsem narazila už před nějakou dobou. Tehdy zrovna vyšla v originále a měla tolik kladných recenzí a nadšených ohlasů, že jsem si jí skoro objednala také. Když jsem ale zjistila, že bude vycházet v překladu a ještě s takhle krásnou obálkou, rozhodla jsem se počkat. 

Anotace mi od začátku připadala zajímavá a Adam Silvera je hodně vychvalovaný autor, takže nebylo vůbec co řešit a o knížku jsem si napsala na recenzi.
Už podle názvu asi tušíte, že nepůjde o nijak veselé čtení a vlastně vše se bude točit kolem smrti. A donutí vás to se zamyslet, o tom není pochyb.
Každý den pro nás může být tím posledním a nikdo z nás si to neuvědomuje. A tak prostě žijeme a řešíme blbosti a myslíme si, že jsme nezranitelní a že smrt je ještě daleko.

Rufus a Mateo jsou ve spoustě věcí rozdílní. Vlastně téměř ve všem. Jednu věc ale mají společnou - oba obdrží telefonát s tou nejhorší zprávou. Do 24 hodin zemřou. Jednu věc jim to ale stoprocentně dalo - dostali odvahu dělat věci, které by dříve nezkusili, protože už neměli co ztratit.
Je až neuvěřitelné, jak se oba dva během jednoho dne posunuli a k jakému vývoji postav během celé knihy došlo.

Musím říct, že tohle mě zasáhlo víc, než jsem zprvu čekala. Bylo to silné a emotivní už od prvních stran a i když mě čtení pomalu ničilo, pokračovala jsem dál a dál a to nejen díky skvělému a čtivému stylu psaní, kterým autor oplývá. Nebudu vám lhát, brečela jsem a nejenom jednou.

Jestli hledáte něco smutného a chcete si poplakat, jděte do toho. Jestli chcete děj, který by se klidně za pár let mohl odehrát, jděte do toho. Jestli chcete pravdu, jděte do toho. A jestli nic z výše vypsaných věcí nechcete, jděte do toho stejně a určitě si v tom najdete své.

Za zaslání mockrát děkuji nakladatelství CooBoo!

Komentáře

  1. No povím ti že na začátku čtení se mi do té knížky vůbec nechtělo, ale pak jsem pochopila že to je dobře myšlené. Vlastně jsem ráda že jsem to nakonec dočetla. Podobně jsem se ze začátku dívala i na světoznámého harry potter. Také se mi to vůbec dobře nečetlo, ale po třetí knížce jsem to hltala a stále nad tím přemýšlela..

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky