Přečteno: Moře nálezů a ztrát - náhodní lháři

Autor: Lena Valenová
Počet stran: 207
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Beletris
Anotace: 
Téměř detektivní román ze současnosti s mladými hrdiny, o tajemné minulosti, vyostřené přítomnosti a boji za svou budoucnost, o ztrátách i nálezech na cestě za pravdou.

Do dětského domova na předměstí Říma přivedou dvanáctiletého kluka. Zdá se, že nic nepoznává, nic si nepamatuje. Ale to není jediná překážka, se kterou se musí potýkat. Také je tu vůdce klučičí party, který je rozhodnut udělat cokoli, aby odstranil nováčka z cesty.

O čtyři roky později patnáctiletá studentka pražského mezinárodního gymnázia potká na pláži v Itálii okouzlujícího mladíka. Místo vysněné letní romance však Elena z prázdnin odjíždí plná hořkosti a se ztrátou iluzí. O to větší šok pro ni je, když mezi novými spolužáky - studenty zahraničního výměnného programu - poznává onoho kluka z pláže. Kdo je tenhle kluk, co najednou tvrdí, že je někdo úplně jiný, doopravdy?

Ale i on řeší vážné otázky. Přijel do Prahy s pečlivě připraveným plánem. Jenže s jednou věcí nepočítal - s Elenou. Nedávno mu pořádně zavařila. Tentokrát je však odhodlaný nenechat nic náhodě. Nikdo mu nezkříží jeho plány. Ani Elena ne.

Ona hledá sama sebe. On svoji minulost.

A ti dva se opravdu nemusí.

Vztah Eleny a Michaela je jako jízda na divoké horské dráze, kdy ani jeden neví, co mohou od toho druhého očekávat za následující zákrutou.

A to ještě nevědí, že v tom nelítají sami.


A že jde o mnohem víc, než oba na začátku mohli třeba jen tušit.


Z mého pohledu...
Po docela obsáhlé a vyčerpávající anotaci si myslím, že asi není třeba vám psát něco k ději. Přesunula bych se tentokrát tedy k samotnému hodnocení. 
Myslím si, že příběh je psaný opravdu čtivě a poutavě. Autorka sice pravděpodobně zacílila na náctileté čtenářky (i většina postav jsou studenti), ale naopak si myslím, že kniha sedne i starším čtenářkám. 

Ze začátku jsem si popravdě vůbec nebyla jistá, jak se mi kniha bude číst. Přeci jenom česká autorka, děj zasazený do Itálie a postavy, které sem tam prohodí něco anglicky - nevím jak vy, ale já k tomu byla od začátku skeptická. Každopádně děj zasazený do Itálie mi nakonec vůbec nevadil a autorka dokázala vytvořit atmosféru, která vás doslova zatáhla do děje a ani si neuvědomíte, že Itálii vám tu popisuje češka. 
Co mi ale docela vadilo byla ta angličtina. Když všechny postavy mluví česky a najednou pak někdo něco prohodí anglicky, jednak mě to mate a jednak to nechápu. Když už je teda všechno v češtině tak proč najednou bude jedna věta anglicky a druhá zase česky?

Postavy byly opravdu dobře vykresleny a bylo vidět, že se během celého příběhu vyvíjí, což je něco, čeho si jako čtenář opravdu cením. Na druhou stranu jsem si nenašla žádnou postavu, kterou bych si vyloženě oblíbila. Jsem ale zvědavá, jak se to bude vyvíjet dál a kdo ví, třeba si svého oblíbence nakonec taky najdu. 

Myslím si, že knížce docela ublížila obálka, která zkrátka a dobře nezaujme čtenáře YA. Ani nemám pocit, že by nějak vystihovala příběh a myslím si, že kdyby příběh dostal novou obálku a třeba i pevnou vazbu, mohl by se dostat k více čtenářům a věřím, že by si našel další příznivce.

Za mě je určitě ještě na čem pracovat - určitě by to chtělo ještě korekturu a především vynechat anglické věty a někdy se vyvarovat zbytečných popisů. 
Autorka má ale určitě potenciál a věřím, že v dalších dílech už se třeba některý z těchto "nedostatků" neobjevil.

Za mě si knížka odnáší 70% (a pochvalu za zakončení, které mě zkrátka nutí se pustit do dalšího dílu - teda, až se mi podaří si najít čas) a autorce mockrát děkuji za zaslání!

Závěrem vás ještě odkážu na webovky kde se můžete dočíst více informací jak o autorce, tak i o jejích knihách. 




Komentáře

  1. podle obalky bych to tipovala na uplne neco jineho :-D na nejakou esoteriku nebo tak :-P

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky