Přečteno: Warcross

Autor: Marie Lu
Překlad: Petra Miketová
Počet stran: 320
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Herní fenomén Warcross je pro některé únikem z reality, jiní si díky němu přijdou na slušné peníze. Hackerka Emika je na mizině. Aby si přivydělala, zariskuje a nabourá se do mezinárodního turnaje ve Warcrossu. Jenže omylem se ocitne ve středu dění a přes noc se stane celebritou. Dokonce dostane od tajemného tvůrce Warcrossu nabídku, která se neodmítá. A tak Emika zamíří do Tokia, kde odhalí spiknutí, které by mohlo mít nedozírné následky. 

Z mého pohledu...
Když CooBoo oznámilo, že bude vycházet Warcross, knížka mě zaujala především obálkou. Potom jsem si přečetla o čem je a docela mě zaujala, ale nakonec jsem si o ní na recenzi nepsala, protože toho vychází opravdu hodně a tušila jsem, že bych nestíhala. Knížka si ke mně ale i tak našla cestu před blogerskou merendu od Albatrosmedia a navíc - je to reading copy, které sbírám. 

Hlavní hrdinkou je zprvu docela obyčejná Emika, která shání peníze na nájem. Když už neví, co dělat, zkusí se nabourat do systému Warcrossu. Omylem se ale dostane do samého středu dění a přes noc se z ní stane doslova celebrita. Během jednoho dne už letí do Tokia za tvůrcem Warcrossu, kde dostává nabídku, kterou zkrátka nelze odmítnout. Ale to není všechno...

V online světech se moc nevýznám, takže jsem měla trochu obavy, že mě knížka nezaujme, nebo ji třeba nepochopím. Každopádně opak je pravdou, takže jestli se podobně jako já nevýznáte, klidně se do příběhu můžete pustit a ničemu to vadit nebude. Jen si asi některé části neužijete tolik.

Co bych (už docela tradičně) pochválila je fakt, že děj ubíhá opravdu rychle. Kniha se čte opravdu rychle a místy nechybí ani chaty nebo zprávy, i když jich není nijak moc. Autorka vystavěla za mě opravdu propracovaný svět plný virtuálních světů a warcrossových zápasů.

Druhou hlavní dějovou linií je potom milostná zápletka, kterou ale uhodnete ještě než knížku začnete číst, nijak zvlášť se nevyvíjí a cokoliv, co se stane je předvídatelné. Za mě to je docela mínus, ale jstli hledáte něco, kde si nebudete muset všímat romantiky a budete moct nerušeně sledovat hlavní dějovou linii, tohle je knížka pro vás.

Hodnotím 70% a za reading copy mockrát děkuji Albatrosmedia/CooBoo!

Komentáře

  1. ta predvidatelnost me asi moc bavit nebude teda :-/

    OdpovědětVymazat
  2. Přijde mi že je to docela podobný filmu "Ready player 1"... Taky světová hra, taky romantická zápletka, jen místo hackerství se hledají klíče do Easter Eggu a bojuje se i v normálním světě...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky