Přečteno: Námi to končí

Autor: Colleen Hooverová
Překlad: Jana Jašová
Počet stran: 360
Rok vydání: 2016/ překlad 2018
Nakladatelství: Ikar
Anotace: Lily neměla jednoduché dětství, a tak se stěhuje do Bostonu, aby tam začala nový život. Její první přítel Atlas jí kdysi prozradil, že v tomhle městě "je všechno lepší". A i když se pak po něm slehla zem, ona je odhodlaná mu věřit. Zpočátku se zdá, že měl Atlas pravdu - Lily si otevírá své vysněné květinářství pro lidi, kteří nenávidí květiny, a seznamuje se s ambiciózním neurochirurgem Rylem, který si okamžitě získá její srdce. Má pocit, že už nemůže být šťastnější, dokud se neukáže, že i Ryle před něčím utíká. Před tajemstvím, které ho ničí a teď hrozí zničit i jeho vztahy s Lily...
Minulost se často opakuje. Co uděláte, když zjistíte, že to nejhorší, šeho jste byli svědky, se děje právě vám?

Z mého pohledu...
Jak asi víte, Colleen Hoover je pro mě jedna z nejoblíbenějších autorek a na její se vždy neskutečně těším. Častokrát už jsem slyšela, že zrovna tato kniha je autorčinou doposud nejlepší. S tím sice nesouhlasím, ale skvělá byla, o tom není pochyb.

Tentokrát už se nejedná o Young Adult knížku, zejména proto, že postavy už jsou dospělé. Z toho důvodu knížku nevydalo YOLI, ale Ikar. Zachovali ale stejný formát, takže v knihovně k sobě hezky sedí. Autorka se také rozhodla pro poměrně vážné téma a trochu upustila od romantiky, na kterou jsme v jejích knihách zvyklí. Myslím, že ze všech jejích přeložených knih je to zatím kousek s nejhlubší myšlenkou.

Abych pravdu řekla, měla jsem vyspoilerovaný konec. Holt bych den instagram prostě neměla otvírat ve chvíli, kdy všichni řeší novou Colleen a já ji v tu dobu ještě neměla doma. Trochu mi to podle mě zkazilo zážitek z knihy, především proto, že jsem docela snadno dokázala odhadnout, co se bude dít dál. Jestli jste ale knížku ještě nečetli a nevíte, o čem je, prosím, nehledejte si to. Věřte mi a zkrátka si ji přečtěte. Věřím, že vám to přinese opravdu silný zážitek a i proto tentokrát o samotném ději moc nepíšu.

Jak jsme zvyklí, autorka má skvěle propracované a promyšlené postavy, které se během příběhu vyvíjí. Abych pravdu řekla, dlouho jsem nepotkala tak silnou a odvážnou hlavní hrdinku a Lily opravdu obdivuji.
Co mi občas trochu chybělo byl pohled Rylea. Věřím, že by bylo "zajímavé" vidět příběh i z jeho úhlu pohledu a třeba některé věci lépe pochopit.

Brečela jsem. Ve škole, při hodině. Nebudu tvrdit že ne.
Ke konci už jsem si myslela, že mě autorka tentokrát nedostane, ale po dočtení doslovu jsem to nezvládla.

Závěrem - přečtete si ji, prosím. 

Komentáře

  1. Námi to končí byla moc hezká kniha. Určitě taky můžu doporučit a díky této knize se autorka stala mou oblíbenkyní. Je pravda, že jsem od ní zatím nic jiného nečetla, ale teď se chystám na To nejlepší v nás. Už se na ni moc těším.
    A kniha Námi to končí - to téma bylo zpracované tak bravurně, že... jsem vlastně soucítila se všemi :) Skvělá kniha.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky