Můj knižní říjen

Zdravím!
Říkala jsem si, že bude fajn vám sem dát zase jednou něco jiného než recenzi a vzhledem k tomu, kolika knižních akcí jsem se během října zúčastnila (Dobře, byly čtyři, ale rozhodně stály za to a za mě to je víc, než kdy jindy), moje volba byla jasná.

Když to vezmu chronologicky, úplně první jsem se zúčastnila Literárního salonu, který pořádal Kuba (pravděpodobně ho budete znát jako BOOK´S CALLING). Setkali jsme se se třemi začínajícími českými autory - Aničkou Musilovou (Černooká), Vojtěchem Matochou (Prašina) a Lucií Faulerovou (Lapači prachu) a probrali s nimi spoustu věcí ohledně psaní a vydávání knih. Musm říct, že mě opět překvapilo, jak je tahle knižní komunita skvělá a ještě jednou děkuji, že jsem mohla přijít.



Následovala asi největší knižní akce letošního podzimu - jak jinak než Humbook. Stejně jako loni jsem si ho neskutečně užila! Prostory byly tentokrát opravdu velké (několikrát jsem se seriózně ztratila a nevěděla kudy kam), na besedách bylo vždy místo i když jste přišli třeba až ke konci a obecně se zase spousta věcí posunula na úplně jinou úroveň. Mimo to jsem měla díky Albatrosmedia jedinečnou možnost se v zákulisí setkat se Sebastienem de Castellem a později i s Kovym a připravit s nimi rozhovory, což za mě byla jedna z nejlepších věcí celého Humbooku.
Trochu mě mrzelo, že na české autory (především na Pavla Bareše a Petru Stehlíkovou) byla opravdu dlouhá fronta, každopádně oba se podepisovali až do chvíle, kdy všichni, kdo si pro podpis přišli opravdu měli svou knihu podepsanou. Já to úplně upřímně vzdala, ale věřím, že se mi podobná možnost ještě určitě naskytne a oba dva obdivuji za to, jak dlouho vydrželi.
Druhá věc, která mě trochu mrzela byla autogramiáda zahraničních autorů, na kterou bylo možné se dostat jen s VIP lístkem, který já jsem neměla. Ale jak už bylo mnohokrát řečeno - Humbook nebyl a není jen o podpisech.
Za lístek a možnost rozhovorů děkuji Albatrsomedia!








U Albatrosmedia ještě zůstaneme. Jak jste si možná všimli, v Praze byla Heather Morris, autorka Tatéra z Osvětimi. Kromě podpisové akce pro veřejnost měla ještě speciální setkání právě pro nás - blogery. Sešlo se nás opravdu maličko a sedli jsme si v kavárně všichni k jednomu většímu stolu, což napomohlo atmosféře, která v tu dobu panovala.
Autorka byla skvělá. Jakože fakt jo! Zpočátku to vypadalo, že bude místy s humorem vyprávět, jak knížku psala a odpovídat na naše otázky. Poté se ale někdo zeptal, jestli by nám nemohla říct nějaké další příběhy, které třeba v knize nejsou, načež se Heather usmála a říká "Of course!". A tak jsme seděli, a ona vyprávěla a vyprávěla a všechny nás dojala. Běhal mi mráz po zádech a myslím si, že asi nejsem jediná.
Za tohle setkání jsem opravdu moc, moc ráda a musím říct, že takhle mě už nějakou dobu něco nesebralo a asi nejsem jediná, komu ukápla slza (dvě, tři...)




Poslední knižní akcí za říjen, na které jsem nechyběla byl Velký knižní čtvrtek, na který jsem byla pozvána knihkupectvím Kosmas. Na místě jsem já (a dalších pár blogerů) dostala knížku od nakladatelství Argo, audioknihu (Prašina) a potom jsem si mohla vybrat titul z Velkého knižního čtvrtka. Nakonec jsem sáhla po Krvavé zimě, tak doufám, že se mi bude líbit.



Jak jste na tom vy? Chodíte na autogramiády a další knižní akce? Já v tom rozhodně plánuji pokračovat a do budoucna se účastnit co nejvíc.

Komentáře

  1. Tak to jsme se na té akci, co pořádal Kuba mohly seznámit. Já jsem kolem sebe měla holky a nějak jsem si tě nevšimla, tak snad na příští takové akci! :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky